forskjel på A4 1.8 T og 1.8 TS?

Anbefalte innlegg

Jeg har en audi a4 1.8T med toptronic og det står 180hk i vognkortet, dette er en 2000 modell.. Betyr det at jeg har en tS da? Verken selger eller vognkort sier noe om dette. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så han mente de hadde samme delenummer, men er forskjellige allikevel? Høres utrolig usannsynlig ut!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gadd virkelig ikke lese hele tråden men såvidt jeg hvet er det en ko3s turbo på ts modellen, det skal også være noe differanse på gasspjeldet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd, men ny info.

Funnet ut at bensinpumpen på disse 1,8TS 180hk-har samme bensinpumpe som i S4, altså ulik 150hk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt ein 98 mod 1.8tsq sjøl, og den var det k03s turbo på, denne var ikkje bytta. så vist alt skulle vera likt mekanisk i motoren, korleis får du 180 hk med samme ladetrykk som ein 150hk? ergo innmaten er større i turboen, for å flytte eit større volum med luft på samme ladetrykk. dysene er vel ikkje samme størrelse heller meiner eg (dette kan det være at eg har feil på:))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er forskjellen mellom en vanlig k03- og k03s-turbo?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

annen utforming på skovlene, og så er den noken MM større diameter innvendig :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ko3 - 97-2000

COMPRESSOR WHEEL

Inducer: 33.6mm

Exducer: 46mm

Tip height: 3.7mm

TURBINE WHEEL

Inducer: 45mm

Exducer: 38mm

Tip height: 6.8mm

Blades: 11

Ko3S - 01+

COMPRESSOR WHEEL

Inducer: 38mm

Exducer: 51mm

Tip height: 4.4mm

TURBINE WHEEL

Inducer: 45mm

Exducer: 38mm

Tip height: 6.8mm

Ko4-015

COMPRESSOR WHEEL

Inducer: 35mm

Exducer: 50mm

Tip height: 3.7mm

TURBINE WHEEL

Inducer: 50mm

Exducer: 42mm

Tip height: 6.4mm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut fra disse tallene hadde det jo vært moro og lagd en hybrid av k03s og k04? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd, men har litt info!

Har nettopp byttet til k04 på min 99' a4 b5 1.8TSQ (ajl) og bestemte meg for å åpne originalturboen, og ut i fra de målingene Pål Finneid la ut lenger oppe her, så er ikke det k03s turbo på ajl motoren min iallefall!

image.jpg

image.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd, men har litt info!

Har nettopp byttet til k04 på min 99' a4 b5 1.8TSQ (ajl) og bestemte meg for å åpne originalturboen, og ut i fra de målingene Pål Finneid la ut lenger oppe her, så er ikke det k03s turbo på ajl motoren min iallefall!

[ATTACH=CONFIG]202420[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]202421[/ATTACH]

Er det org turboen eller har den vært bytta på et tidspunkt?

Ifølge det over kom k03s etter 2001.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.