#51 Skrevet Juni 11, 2008 Jeg har en audi a4 1.8T med toptronic og det står 180hk i vognkortet, dette er en 2000 modell.. Betyr det at jeg har en tS da? Verken selger eller vognkort sier noe om dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet Juni 11, 2008 Så han mente de hadde samme delenummer, men er forskjellige allikevel? Høres utrolig usannsynlig ut! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet Juni 12, 2008 Gadd virkelig ikke lese hele tråden men såvidt jeg hvet er det en ko3s turbo på ts modellen, det skal også være noe differanse på gasspjeldet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet Mars 7, 2010 Gammel tråd, men ny info. Funnet ut at bensinpumpen på disse 1,8TS 180hk-har samme bensinpumpe som i S4, altså ulik 150hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet Februar 24, 2011 Har hatt ein 98 mod 1.8tsq sjøl, og den var det k03s turbo på, denne var ikkje bytta. så vist alt skulle vera likt mekanisk i motoren, korleis får du 180 hk med samme ladetrykk som ein 150hk? ergo innmaten er større i turboen, for å flytte eit større volum med luft på samme ladetrykk. dysene er vel ikkje samme størrelse heller meiner eg (dette kan det være at eg har feil på) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet Februar 24, 2011 Hva er forskjellen mellom en vanlig k03- og k03s-turbo? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet Mars 3, 2011 annen utforming på skovlene, og så er den noken MM større diameter innvendig :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#58 Skrevet Mars 3, 2011 Ko3 - 97-2000 COMPRESSOR WHEEL Inducer: 33.6mm Exducer: 46mm Tip height: 3.7mm TURBINE WHEEL Inducer: 45mm Exducer: 38mm Tip height: 6.8mm Blades: 11 Ko3S - 01+ COMPRESSOR WHEEL Inducer: 38mm Exducer: 51mm Tip height: 4.4mm TURBINE WHEEL Inducer: 45mm Exducer: 38mm Tip height: 6.8mm Blades: 11 Ko4-015 COMPRESSOR WHEEL Inducer: 35mm Exducer: 50mm Tip height: 3.7mm TURBINE WHEEL Inducer: 50mm Exducer: 42mm Tip height: 6.4mm Blades: 11 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#59 Skrevet Mars 3, 2011 Ut fra disse tallene hadde det jo vært moro og lagd en hybrid av k03s og k04? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#60 Skrevet August 1, 2013 Gammel tråd, men har litt info! Har nettopp byttet til k04 på min 99' a4 b5 1.8TSQ (ajl) og bestemte meg for å åpne originalturboen, og ut i fra de målingene Pål Finneid la ut lenger oppe her, så er ikke det k03s turbo på ajl motoren min iallefall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#61 Skrevet August 2, 2013 Gammel tråd, men har litt info!Har nettopp byttet til k04 på min 99' a4 b5 1.8TSQ (ajl) og bestemte meg for å åpne originalturboen, og ut i fra de målingene Pål Finneid la ut lenger oppe her, så er ikke det k03s turbo på ajl motoren min iallefall! [ATTACH=CONFIG]202420[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]202421[/ATTACH] Er det org turboen eller har den vært bytta på et tidspunkt? Ifølge det over kom k03s etter 2001. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...