forskjel på A4 1.8 T og 1.8 TS?

Anbefalte innlegg

hei, ny her!

 

har akkurat kjøpt meg en 2000 modell Audi A4 TSQ.

Er klar over at TS'n har 180hk istedenfor 150hk, og mener og den er senka et par cm. Men hva er det egentlig som er gjort med den? Både motor, understell og drivverksmessig.

 

ps: prosjekttråd kommer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chip og clutch ellers ingen forskjell VS 150hk utgaven

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke litt større hus på turboen til TS-modellen? Mener å ha sett det et sted, og kan da chippes til rundt 220 eller noe...? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hørt ts'n har større turbo og noe småforskjeller ellers i motoren, og senka to cm. ts racing sier det blir 222hk med chip

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er kun chip og clutch som er forskjellen, må det lønne seg bigtime å kjøpe en 1.8T å chippe, og bytte clutch.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hørt ts'n har større turbo og noe småforskjeller ellers i motoren, og senka to cm. ts racing sier det blir 222hk med chip
Tviler på at dette stemmer, om motoren din er identisk med 150hk'rn. Kan jo liksom ikke chippe en 150hk'er til 180hk'er, for så chippe videre til 222hk'er :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme tenker jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detaljene på lysene var jo i og for seg stilig - men ellers ser en jo ikke en d...t av bilen:)

 

Anbefaler deg å ta noen skikkelige bilder i dagslys, også legger du dem inn på din egen tråd under "Medlemmer", på Bodø lokallag. Da blir det bra, skal du se.

 

 

Uansett, ser du er ny her. Velkommen skal du være:) her kan en spørre å grave om det meste - men prøv å bruk søkefunksjonen før du spørrer om ting som du har en mistanke om har vært diskutert tidligere:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk takk :) meget bra forum

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk takk :) meget bra forum
Ja, norges beste bil-klubb, skal ha norges beste forum:)

 

Her finner man det meste! (spesielt på Snackbar-Offtopic, høhø)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er som Paul Guillen sier. Mekanisk er motorene identiske (AEB/AJL). Kun motorstyreenhet som er forskjellig. Det er også forskjell på understell/drivverk. Ts'n har kraftigere trykkplate og kraftigere hjullager foran (82mm/75mm). Ettersom den har kraftigere hjullager er heller ikke hjullagerhus, hjulnav og yttre drivledd likt. Dempere foran er også forskjellige. Ts'n har også et eget kombiinstrument, noe som skaper problemer med startsperre ved ombygninger. Etter facelift er forskjellen litt større da 150hk har fått E-gas (APU) og 180hk fortsatt har gasswire.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men noe jeg ikke får til å stemme alikevel om turboen er samme..

 

På TS sine sider står det at man kan chippe en orginal 150 hk til 195 hk, mens en orginal 180 hk kan chippes til 220...

 

Mange som har sagt at den orginale K03 turboen ikke klarer mere enn noen få hk over 200 på en god dag, hvorfor kan 180 hk chippes til 220 om det er lik turbo??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men noe jeg ikke får til å stemme alikevel om turboen er samme..

 

På TS sine sider står det at man kan chippe en orginal 150 hk til 195 hk, mens en orginal 180 hk kan chippes til 220...

 

Mange som har sagt at den orginale K03 turboen ikke klarer mere enn noen få hk over 200 på en god dag, hvorfor kan 180 hk chippes til 220 om det er lik turbo??

 

Jeg mener å huske i et svakt øyeblikk at TS har K04 turbo? Skyt meg hvis je er på jordet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener å huske i et svakt øyeblikk at TS har K04 turbo? Skyt meg hvis je er på jordet!

 

Du er herved skutt :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prata med bjørnstad bil å de mente det var støre Turbo på ts`n

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prata med bjørnstad bil å de mente det var støre Turbo på ts`n

 

A4/A6 1.8T 180hk har K03 (samme som A4/A6 150hk)

A3/TT 1.8T 180hk har K03s (ikke samme som A3/TT 150hk)

 

Her et bilde fra familiealbumet fra en a4. Som du ser samme turbo på AEB (150hk) og AJL (180hk)

k03.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men noe jeg ikke får til å stemme alikevel om turboen er samme..

 

På TS sine sider står det at man kan chippe en orginal 150 hk til 195 hk, mens en orginal 180 hk kan chippes til 220...

 

Mange som har sagt at den orginale K03 turboen ikke klarer mere enn noen få hk over 200 på en god dag, hvorfor kan 180 hk chippes til 220 om det er lik turbo??

 

Hvis du ser på siden til MTM, ser du at det ikke er forskjell på A4 B5 150hk/180hk. Derimot er det forskjell på A3 150hk/180hk da disse ikke har samme turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ser på siden til MTM, ser du at det ikke er forskjell på A4 B5 150hk/180hk. Derimot er det forskjell på A3 150hk/180hk da disse ikke har samme turbo.

 

Så de som har A4 B5 har samme turbo uansett, mens en A3 eller TT 1,8TS har litt større og kan chippes til 220..?

 

Er vel noen med A4 TS som lever i god tro da.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

egentlig mindre interessant å diskutere om enkelte av oss "lever i god tro".

Jeg lurte på hva forskjellene på disse to modellene var. Eller skal jeg bare godta at firma som dahlbäck og ts-tuning rett og slett bare ikke har lyst til å trimme 150-hesteren like mye? Som de sier på linken under så får 150-hesteren 195hk etter chipping, mens 180-hesteren får 222. Eller er det en annen forklaring enn motorforskjeller? Kanskje det er det rødmerka T-emblemet som gir litt ekstra?

 

http://www.tsracing.no/audi.htm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

egentlig mindre interessant å diskutere om enkelte av oss "lever i god tro".

Jeg lurte på hva forskjellene på disse to modellene var. Eller skal jeg bare godta at firma som dahlbäck og ts-tuning rett og slett bare ikke har lyst til å trimme 150-hesteren like mye? Som de sier på linken under så får 150-hesteren 195hk etter chipping, mens 180-hesteren får 222. Eller er det en annen forklaring enn motorforskjeller? Kanskje det er det rødmerka T-emblemet som gir litt ekstra?

 

http://www.tsracing.no/audi.htm

 

 

Spørsmålet er vel heller om de tallene er riktige..... :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo klart.

 

Men er ikke å komme bort ifra at begge to annonserer forskjellige effektuttak på disse motorene. Så da må vi jo gå ut fra en av to ting:

1: ts-racing og dahlbäck racing vet ikke hva de snakker om.

2: ts-racing og dahlbäck racing driver villedende markedsføring.

3: det er kanskje muligens noe forskjell på motorene likevel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo klart.

 

Men er ikke å komme bort ifra at begge to annonserer forskjellige effektuttak på disse motorene. Så da må vi jo gå ut fra en av to ting:

1: ts-racing og dahlbäck racing vet ikke hva de snakker om.

2: ts-racing og dahlbäck racing driver villedende markedsføring.

3: det er kanskje muligens noe forskjell på motorene likevel.

 

Dahlbäck oppgir da ikke forskjellig effektuttak han. (det skiller 2hk)

 

Sitat fra Dahlbäck sine sider:

 

"Audi A4 1.8 T

 

Max. effekt 193 hk (142 kW) vid 5160 varv/min

visa bromshidden

 

Max. vridmoment 320 Nm vid 3250 varv/min

visa bromshidden

 

Acceleration 0-100 km/h 7.6 s

 

Toppfart 238 km/h

 

Åtgärder Byte av E-Prom

 

Pris inkl. montering 5350 :- exkl. moms [6688:- inkl. moms]

 

Anmärkning Satsen är TÜV-godkänd och uppfyller gällande avgaskrav. Programvaran bibehåller alla funktioner för felsökning, övervakning, felminne, diagnos och stöldskydd.

 

Vridmomentet ovan avser bilar av 97 års modell. På bilar av modell 95-96 blir vridmomentet 285 Nm, på modell 98 och uppåt blir vridmomentet 350 Nm. På bilar med 180 hk standard ger satsen 195 hk och 375 Nm. "

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.