#1 Skrevet Mars 31, 2007 hei, ny her! har akkurat kjøpt meg en 2000 modell Audi A4 TSQ. Er klar over at TS'n har 180hk istedenfor 150hk, og mener og den er senka et par cm. Men hva er det egentlig som er gjort med den? Både motor, understell og drivverksmessig. ps: prosjekttråd kommer! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 31, 2007 Chip og clutch ellers ingen forskjell VS 150hk utgaven 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 31, 2007 Er det ikke litt større hus på turboen til TS-modellen? Mener å ha sett det et sted, og kan da chippes til rundt 220 eller noe...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 31, 2007 Niks 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 1, 2007 hørt ts'n har større turbo og noe småforskjeller ellers i motoren, og senka to cm. ts racing sier det blir 222hk med chip 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 1, 2007 Om det er kun chip og clutch som er forskjellen, må det lønne seg bigtime å kjøpe en 1.8T å chippe, og bytte clutch. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 1, 2007 hørt ts'n har større turbo og noe småforskjeller ellers i motoren, og senka to cm. ts racing sier det blir 222hk med chipTviler på at dette stemmer, om motoren din er identisk med 150hk'rn. Kan jo liksom ikke chippe en 150hk'er til 180hk'er, for så chippe videre til 222hk'er 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 1, 2007 samme tenker jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 1, 2007 Detaljene på lysene var jo i og for seg stilig - men ellers ser en jo ikke en d...t av bilen:) Anbefaler deg å ta noen skikkelige bilder i dagslys, også legger du dem inn på din egen tråd under "Medlemmer", på Bodø lokallag. Da blir det bra, skal du se. Uansett, ser du er ny her. Velkommen skal du være:) her kan en spørre å grave om det meste - men prøv å bruk søkefunksjonen før du spørrer om ting som du har en mistanke om har vært diskutert tidligere:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 1, 2007 takk takk meget bra forum 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 1, 2007 takk takk meget bra forumJa, norges beste bil-klubb, skal ha norges beste forum:) Her finner man det meste! (spesielt på Snackbar-Offtopic, høhø) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 1, 2007 Er som Paul Guillen sier. Mekanisk er motorene identiske (AEB/AJL). Kun motorstyreenhet som er forskjellig. Det er også forskjell på understell/drivverk. Ts'n har kraftigere trykkplate og kraftigere hjullager foran (82mm/75mm). Ettersom den har kraftigere hjullager er heller ikke hjullagerhus, hjulnav og yttre drivledd likt. Dempere foran er også forskjellige. Ts'n har også et eget kombiinstrument, noe som skaper problemer med startsperre ved ombygninger. Etter facelift er forskjellen litt større da 150hk har fått E-gas (APU) og 180hk fortsatt har gasswire. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 1, 2007 takk takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 1, 2007 Men noe jeg ikke får til å stemme alikevel om turboen er samme.. På TS sine sider står det at man kan chippe en orginal 150 hk til 195 hk, mens en orginal 180 hk kan chippes til 220... Mange som har sagt at den orginale K03 turboen ikke klarer mere enn noen få hk over 200 på en god dag, hvorfor kan 180 hk chippes til 220 om det er lik turbo?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 1, 2007 Men noe jeg ikke får til å stemme alikevel om turboen er samme.. På TS sine sider står det at man kan chippe en orginal 150 hk til 195 hk, mens en orginal 180 hk kan chippes til 220... Mange som har sagt at den orginale K03 turboen ikke klarer mere enn noen få hk over 200 på en god dag, hvorfor kan 180 hk chippes til 220 om det er lik turbo?? Jeg mener å huske i et svakt øyeblikk at TS har K04 turbo? Skyt meg hvis je er på jordet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 1, 2007 Jeg mener å huske i et svakt øyeblikk at TS har K04 turbo? Skyt meg hvis je er på jordet! Du er herved skutt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 1, 2007 prata med bjørnstad bil å de mente det var støre Turbo på ts`n 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 1, 2007 prata med bjørnstad bil å de mente det var støre Turbo på ts`n A4/A6 1.8T 180hk har K03 (samme som A4/A6 150hk) A3/TT 1.8T 180hk har K03s (ikke samme som A3/TT 150hk) Her et bilde fra familiealbumet fra en a4. Som du ser samme turbo på AEB (150hk) og AJL (180hk) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 1, 2007 Men noe jeg ikke får til å stemme alikevel om turboen er samme.. På TS sine sider står det at man kan chippe en orginal 150 hk til 195 hk, mens en orginal 180 hk kan chippes til 220... Mange som har sagt at den orginale K03 turboen ikke klarer mere enn noen få hk over 200 på en god dag, hvorfor kan 180 hk chippes til 220 om det er lik turbo?? Hvis du ser på siden til MTM, ser du at det ikke er forskjell på A4 B5 150hk/180hk. Derimot er det forskjell på A3 150hk/180hk da disse ikke har samme turbo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 1, 2007 Hvis du ser på siden til MTM, ser du at det ikke er forskjell på A4 B5 150hk/180hk. Derimot er det forskjell på A3 150hk/180hk da disse ikke har samme turbo. Så de som har A4 B5 har samme turbo uansett, mens en A3 eller TT 1,8TS har litt større og kan chippes til 220..? Er vel noen med A4 TS som lever i god tro da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 1, 2007 egentlig mindre interessant å diskutere om enkelte av oss "lever i god tro". Jeg lurte på hva forskjellene på disse to modellene var. Eller skal jeg bare godta at firma som dahlbäck og ts-tuning rett og slett bare ikke har lyst til å trimme 150-hesteren like mye? Som de sier på linken under så får 150-hesteren 195hk etter chipping, mens 180-hesteren får 222. Eller er det en annen forklaring enn motorforskjeller? Kanskje det er det rødmerka T-emblemet som gir litt ekstra? http://www.tsracing.no/audi.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 1, 2007 egentlig mindre interessant å diskutere om enkelte av oss "lever i god tro". Jeg lurte på hva forskjellene på disse to modellene var. Eller skal jeg bare godta at firma som dahlbäck og ts-tuning rett og slett bare ikke har lyst til å trimme 150-hesteren like mye? Som de sier på linken under så får 150-hesteren 195hk etter chipping, mens 180-hesteren får 222. Eller er det en annen forklaring enn motorforskjeller? Kanskje det er det rødmerka T-emblemet som gir litt ekstra? http://www.tsracing.no/audi.htm Spørsmålet er vel heller om de tallene er riktige..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 1, 2007 Det er jo klart. Men er ikke å komme bort ifra at begge to annonserer forskjellige effektuttak på disse motorene. Så da må vi jo gå ut fra en av to ting: 1: ts-racing og dahlbäck racing vet ikke hva de snakker om. 2: ts-racing og dahlbäck racing driver villedende markedsføring. 3: det er kanskje muligens noe forskjell på motorene likevel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet April 1, 2007 Det er jo klart. Men er ikke å komme bort ifra at begge to annonserer forskjellige effektuttak på disse motorene. Så da må vi jo gå ut fra en av to ting: 1: ts-racing og dahlbäck racing vet ikke hva de snakker om. 2: ts-racing og dahlbäck racing driver villedende markedsføring. 3: det er kanskje muligens noe forskjell på motorene likevel. Dahlbäck oppgir da ikke forskjellig effektuttak han. (det skiller 2hk) Sitat fra Dahlbäck sine sider: "Audi A4 1.8 T Max. effekt 193 hk (142 kW) vid 5160 varv/min visa bromshidden Max. vridmoment 320 Nm vid 3250 varv/min visa bromshidden Acceleration 0-100 km/h 7.6 s Toppfart 238 km/h Åtgärder Byte av E-Prom Pris inkl. montering 5350 :- exkl. moms [6688:- inkl. moms] Anmärkning Satsen är TÜV-godkänd och uppfyller gällande avgaskrav. Programvaran bibehåller alla funktioner för felsökning, övervakning, felminne, diagnos och stöldskydd. Vridmomentet ovan avser bilar av 97 års modell. På bilar av modell 95-96 blir vridmomentet 285 Nm, på modell 98 och uppåt blir vridmomentet 350 Nm. På bilar med 180 hk standard ger satsen 195 hk och 375 Nm. " 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet April 1, 2007 Diskutert så smått før i denne tråden http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=72110&highlight=A4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...