#26 Skrevet April 1, 2007 egentlig mindre interessant å diskutere om enkelte av oss "lever i god tro". Jeg lurte på hva forskjellene på disse to modellene var. Eller skal jeg bare godta at firma som dahlbäck og ts-tuning rett og slett bare ikke har lyst til å trimme 150-hesteren like mye? Som de sier på linken under så får 150-hesteren 195hk etter chipping, mens 180-hesteren får 222. Eller er det en annen forklaring enn motorforskjeller? Kanskje det er det rødmerka T-emblemet som gir litt ekstra? http://www.tsracing.no/audi.htm I TS sin tabell er nok 180hk'rn en K03S. Siden du har en K03 med 180hk, som er fabrikkchippet, er det nok ikke mye mere å chippe her nei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet April 1, 2007 egentlig mindre interessant å diskutere om enkelte av oss "lever i god tro". Jeg lurte på hva forskjellene på disse to modellene var. Eller skal jeg bare godta at firma som dahlbäck og ts-tuning rett og slett bare ikke har lyst til å trimme 150-hesteren like mye? Som de sier på linken under så får 150-hesteren 195hk etter chipping, mens 180-hesteren får 222. Eller er det en annen forklaring enn motorforskjeller? Kanskje det er det rødmerka T-emblemet som gir litt ekstra? http://www.tsracing.no/audi.htm Trodde du lagde denne tråden for å få vite forskjeller på A4 B5 1.8T og 1.8Ts? Og det har du jo fått, selv om du ikke vil godta svarene du får. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet April 1, 2007 Diskutert så smått før i denne tråden http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=72110&highlight=A4 Det er jo en helt annen diskusjon, da det gjelder B6 163hk/190hk hvor det er store mekaniske forskjeller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet April 1, 2007 Det er jo en helt annen diskusjon, da det gjelder B6 163hk/190hk hvor det er store mekaniske forskjeller. okay. Tenkte motorne sikkert var de samme jeg =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet April 1, 2007 egentlig mindre interessant å diskutere om enkelte av oss "lever i god tro". Jeg lurte på hva forskjellene på disse to modellene var. Eller skal jeg bare godta at firma som dahlbäck og ts-tuning rett og slett bare ikke har lyst til å trimme 150-hesteren like mye? Som de sier på linken under så får 150-hesteren 195hk etter chipping, mens 180-hesteren får 222. Eller er det en annen forklaring enn motorforskjeller? Kanskje det er det rødmerka T-emblemet som gir litt ekstra? http://www.tsracing.no/audi.htm Flaskehalsen her blir jo uansett turboen, da det er der begrensingene stopper seg først.. Og når 150hk og 180hk'en har likedan turbo i følge Audi sitt eget deleprogram, er jo svaret veldig enkelt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet April 2, 2007 Jøss, "niks" kan tolkes gitt Som det blir sagt her så har AEB og AJL samme turbo. Du får ikke mer HK med en AJL om du chipper. Mvh tidligere 180hkTS eier som chippet 3 ganger og til slutt byttet til K04. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet April 3, 2007 Har sett på sidene til ts, es og nbs at en får 220-225hk når man chiper ajl motoren (180 hk) De kan da ikke ta feil alle sammen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet April 3, 2007 prata med et tuning firma i dag å de sa du får 220 hk med chipp å de har en trima TS. men vi får nu se har tenkt til å hiv bilen på dyno til sommeren skal innom bjørnstad bil i sommer så får æ se kor mye efekt det blir etter chipp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet April 3, 2007 Har sett på sidene til ts, es og nbs at en får 220-225hk når man chiper ajl motoren (180 hk) De kan da ikke ta feil alle sammen? Er jo rart det. Dahlbäck, Flissundet, og hjemmesidene til MTM oppgir ingen forskjell på 150hk/180hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet April 3, 2007 prata med et tuning firma i dag å de sa du får 220 hk med chipp å de har en trima TS. men vi får nu se har tenkt til å hiv bilen på dyno til sommeren skal innom bjørnstad bil i sommer så får æ se kor mye efekt det blir etter chipp Det blir jo spennende. Vi gleder oss til å se bremsepapirene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet April 3, 2007 hehe, det er nesten som at man skulle tro at TS leveres ferdig chipet:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet April 4, 2007 Er det mulig? Om TS sier at du skal få 220 hk i den 4'ern din så er det mye mer enn turboen og hva de oppgir i papirene sine som spiller inn på om du faktisk får det uansett.. Tallene disse firmaene oppererer med er litt som miljødebatten på stortinget.. Klarer dere 210 så klarer vi 220.. Velg den du syntes virker mest seriøs og så kjører du bilen på rulle etterpå.. Lover at du blir skuffa, men jeg tror du blir mindre skuffa hos visse chipping firmaer enn ho andre.. Uansett om du har TSQ eller TQ så må du bytte clutch etter ei lita stund.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet April 4, 2007 Slo opp i akte. Ser det står 058 145 703 LX turbocharger, use if required: 058 145 540, 058 145 791, N 044 520 3. Kan det kanskje ha noe med det å gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet April 4, 2007 Er jo rart det. Dahlbäck, Flissundet, og hjemmesidene til MTM oppgir ingen forskjell på 150hk/180hk. jeg har en 1,8T, men motoren er den samme *mekanisk* som TS ? så hvis jeg bytter motorstyring så bil min 180hk? skyt meg kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet April 4, 2007 Uansett om du har TSQ eller TQ så må du bytte clutch etter ei lita stund.. Har vel mest med kjøringa det..... Og bytter du motorstyring til 180 hk'en så ja, du får vel 180 hk da.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet April 4, 2007 jeg har en 1,8T, men motoren er den samme *mekanisk* som TS ? så hvis jeg bytter motorstyring så bil min 180hk? skyt meg kanskje? Blir vel MYE billigere å bare chippe:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet April 4, 2007 hehe, ja det har du rett i!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet April 4, 2007 jeg har en 1,8T, men motoren er den samme *mekanisk* som TS ? så hvis jeg bytter motorstyring så bil min 180hk? skyt meg kanskje? Ja, da blir det en 180hk ja. Men er jo billigere med en chip, for du må bytte kombiinstrument også, da det er et eget på AJL og disse går ikke om hverandre (startsperre). Med chip på du jo litt mere hk og mye mere moment også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet April 4, 2007 Slo opp i akte. Ser det står 058 145 703 LX turbocharger, use if required: 058 145 540, 058 145 791, N 044 520 3. Kan det kanskje ha noe med det å gjøre? 058 145 703 LX er turboen, lik på AEB/AJL. Slutter på X pga at det er en byttedel. 058 145 540 er skruene som fester turbo til manifold, og 058 145 791 er underlagsskivene til disse skruene. N 044 520 3 er pinneboltene skrudd i turbo for å feste kat. Alt dette er også likt på 180hk. Så nei, det kan ikke ha noe med dette å gjøre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet April 4, 2007 Okidoki... Egentli kom ajl motoren med gassturbin og yter 398,87hk etter chipping. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet April 4, 2007 mm, det tror jeg på! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Mai 16, 2007 Ringte TS-Racing i går ang. topic, tror det var Brede jeg snakket med. Han sa at de hadde tatt ut en turboen i en AJL motor og sammenlignet med turboen i en AEB motor. Det er ikke samme innmat, selv om delekatalogen sier noe annet. Sånn! Nå kan de som har lyst, krangle videre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Mai 16, 2007 hmm, skal man tro på delekatalogen eller TS? mystiske greier... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Mai 16, 2007 Var noe sånn som at det fortsatt er en K03, men med annen vridning på skovlene? (jeg har ikke peiling) De hadde ihvertfall åpna opp og sett at det er forskjell. Ring selv å spør Jaja, ville bare dele det med allmenheten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Mai 17, 2007 Da tipper jeg det blir mange som blir irritert når de skal bestille nye turboer til 180hk'erne sine 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...