#1 Skrevet April 1, 2007 Har en 1,8T..Har problemer med å få opp ladetrykket(får det opp i 0,8, vanligvis 1,3) og lurer på hva det kan være, og i tillegg går turboen ujevnt.. hva kan det ha seg?? hva er feilen?? :confused: og forresten så er den øvesret delen av peilepinn greiene, den øverste delen i hardplastikk knekt..kan det være no?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 1, 2007 ingen som vet noen ting?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 1, 2007 Sjekk om slangen til turbotrykksmåleren har hoppet av. Sjekk om magnetventilen er defekt. Det du skriver om peilepinnen, forstår jeg rett og slett ikke hva du mener. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 1, 2007 Har en 1,8T..Har problemer med å få opp ladetrykket(får det opp i 0,8, vanligvis 1,3) og lurer på hva det kan være, og i tillegg går turboen ujevnt.. hva kan det ha seg?? hva er feilen?? :confused: og forresten så er den øvesret deken av peilepinn greiene, den øverste delen i hardplastikk knekt..kan det være no?? vill ikke motoren få et hvist vacum når denne peilepinne greierne ikke er inntakt? den knakk på min 1,8t, var bare å komme seg på møller å kjøpe ny.. 18,- elns:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 1, 2007 der du stikker peilepinne nedi er knekt, et oransje rør i hardt plastikk... og hvor ligger denne magnetventilen?? hva er det?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 1, 2007 Da bør du kjøpe nytt rør til peilepinnen! Søk på magnetventil, og du finner mange omtaler og bilder. Når du finner den, kan du prøve å koble den fra å se om det blir forskjell. Blir det ikke forskjell, er den nok defekt. Letteste er vel en diagnose-sjekk? God natt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 1, 2007 Nytt rør til peilepinnen koster snaue 30kr hos din lokale VAG sjappe. Mener delenr er: 028 103 663 B Og er garantert ikke magnetventilen (N75) ventilen som er defekt,da hadde bilen kun ladet 0.3bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 2, 2007 ikke magnetventilen??? hm... hva kan det da være??? prøver hvertfall anyway å koble fra den ventilen:p skal sjekke grundig over slangene oxo... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 2, 2007 ikke magnetventilen??? hm... hva kan det da være???prøver hvertfall anyway å koble fra den ventilen:p skal sjekke grundig over slangene oxo... Du kan få en kompis til å kjøre bilen din, mens du ligger i motorrommet å hører etter luft-lekkasjer Har du sjekket visuelt etter lekkasjer på slanger? På min hadde slangen til turbotrykksmåleren "hoppet" av. Mistet halve trykket, og vel så det. Ellers, kan du prøve en diagnose på verksted eller noen i klubben som har Vag-Com. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 2, 2007 hehe:glad: genial ide!!! hehe... har ikke fått sjekka noe særlig enda nei, får ta det nå i påska som jeg får tid:) såg om slangen hadd hoppet av bak måleren men det hadde den ikke. tror en kompis har et sånt VAG COM program... er vel det samme for Audi som for VW?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 2, 2007 hehe:glad: genial ide!!! hehe...har ikke fått sjekka noe særlig enda nei, får ta det nå i påska som jeg får tid:) såg om slangen hadd hoppet av bak måleren men det hadde den ikke. tror en kompis har et sånt VAG COM program... er vel det samme for Audi som for VW?? Ja, samme til Audi som VW:) Du må også sjekke om slangen til måleren er hoppet av i motorrommet! Var den montert da du overtok bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 2, 2007 Kan jo også være sprekker i diverse luftslanger, som er vanskelig å finne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 2, 2007 Ta en trykktest på systemet,eller la evt ett verksted gjøre det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 2, 2007 Kan høres ut som lekasje i en trykkslange.. Da vil turboen blåse ujevnt.. Sjekk spesielt den slangen som går ut fra turboen som det er en forgrening på som går opp til dumpventil.. I den forgreininga, eller T stykket så bør du sjekke.. Bør helst få på litt trykk med kompressor el.l, eller iallefall klemme på slangene og se.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 2, 2007 Ja, samme til Audi som VW:) Du må også sjekke om slangen til måleren er hoppet av i motorrommet! Var den montert da du overtok bilen? jepp den var montert når jeg fikk bilen... men skal se etter det med slangene... hvordan får jeg enventuelt satt trykk på systemet for å sjekke for lekkasjer på slanger??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 5, 2007 hva skal jeg gjøre?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 5, 2007 Sett etter sprekker i luft-slanger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 5, 2007 Går det ikke an å lage en veldig provisorisk tilkobling inn på turboen med og teipe fast en luftslange inn på sugesiden av turboen og sette trykk på? Vil jo bli mulig å høre lekasjen(e) da spjellet tetter ved innsuget? Bare en idè 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 6, 2007 Sett etter sprekker i luft-slanger? har sett etter ja men enten er jeg sinnsjukt dårli til å finne eller så er slangene hele:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 5, 2008 Fant du noen gang ut av dette? ein kompis har lignende problem med knekt rør til peilepinnen. når vi trykktester annlegget så kommer det luft ut der som peilepinnerøret er knekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...