#1 Skrevet April 1, 2007 hei: vinke : er det noen kjennetegn på om luftmassemåleren begynner å fuske? og hvor finner man kontakten til feilsøking på audi a4 98mod? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 1, 2007 Typisk symptom: Dårlig effekt pg.a feil luft\bensin blanding og øke drivstofforbruk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 1, 2007 På tdi motorer merker man ikke all verden på "vanlig" kjøring, men effektkurven flater ut på høyere turtall. Hadde en Golf tdi 115hk (pumpedyse) som ble tammere og tammere etter hvert. Ellers gikk bilen helt fint. Ikke startproblemer eller no slikt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 1, 2007 ... og hvor finner man kontakten til feilsøking på audi a4 98mod? Er det OBD kontakten du mener? Da kan du ser her: http://dk.openobd.org/einbauorte.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 1, 2007 hmm.. det begynte med små lugging men nå er det bare blitt værre.. helst når jeg kjører 50-60på 3.og 4gir.. føler også at bilen ikke yter det den gjorde før.. må dra godt på gassen før den kommer som den skal.. har også litt ujevn tomgang.. skikkelig plagsomt: mad : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 1, 2007 Kan jo være lambdaen også da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 1, 2007 Hva er lamda? og Kan man merke en liten vibrasjon i visse hastigheter? (tenker da på lmm) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 1, 2007 Lambdasonden? Den som måler bensin/luftmengden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 1, 2007 Et annet ord for luftmengdemåler altså?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 1, 2007 Et annet ord for luftmengdemåler altså?? Lambdasonde sitter i eksosrøret og måler verdier i eksosen, for å gi signaler til innsprøytningen. Regulerer fet/mager blanding. Luftmassemåler sitter i luftinnsuget (ofte i toppen av luftfilterboksen) og måler "volumet" av luften som passerer, for å kunne øke bensinmengden tilsvarende ved økt belastning og økt turtall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 1, 2007 får man beskjed om at noe av dette kan være dårlig dersom man kjører en VAG-COM? eller må det være ødelagt for at det vises fra pc`en, eller må man finne dette ut selv?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 2, 2007 Feilmelding dukker vanligvis kun opp dersom dem er HELT ødelagt. Men om man tar en kjøretur og måler verdiene vil man se at verdiene ligger utenfor spec dersom lmm eller lambada er dårlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 2, 2007 takker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 2, 2007 Man får elendig trekk kraft. Det et typisk problem spesielt på tdi motorer. På bensin så fjusker motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 4, 2007 På min bil fikk jeg først opp den gule ESP lampa og senere motorstyringslys, men den hverken fusket, gikk dårligere eller ga meg andre symptomer på at lmm hadde tatt kvelden. Diagnosen viste feil på lmm og den var feilkilden til begge de gule lysa! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 5, 2007 På A3èn gikk den ikke før over 4000 omdreininger når LMM var gåen. Start og gikk som normalt på tomgang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 5, 2007 På min bil fikk jeg først opp den gule ESP lampa og senere motorstyringslys, men den hverken fusket, gikk dårligere eller ga meg andre symptomer på at lmm hadde tatt kvelden. Diagnosen viste feil på lmm og den var feilkilden til begge de gule lysa! samme som på min det da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 4, 2008 Rimlig død tråd men jeg prøver meg her: I dag begynte bilen min og vibrere, vibrasjonene må komme fra motorn da de får høyere frekvens ved høyere turtall. Er dette ett symptom på dårlig lmm eller kan det være noe slikt som motorfeste eller feiltenning på en av sylinderene? EDIT: det skal også legges til at eksoslyden har blitt en helt annen, og tomgangen er ca 300rpm lavere enn normalt. Trenger sårt hjelp her gutter/jenter Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...