#1 Skrevet April 2, 2007 lurte på om det var lov og kjøre på bane på treffa selv om du har mistet lappen?noen som hvet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 2, 2007 Vegtrafikkloven gjelder også på banekjøring, så nei, det er ikke lov. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 2, 2007 16.4.1. Unntak fra førerkortplikten Det er følgende unntak fra førerkortplikten: det foreligger heller ikke førerkortplikt i forbindelse med organisert trenings- og konkurransekjøring i henhold til forskrift om motorsport §§ 2 og 5 på lukket bane eller annet avsperret område i regi av motorsportforbund. nå tror jeg ikke at klubbens treff er i regi av norges motorsportforbund, så da blir svaret at: nei, du har ikke lov å kjøre på banetreffa uten gyldig førerkort 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 2, 2007 tekte meg det ja.jaja for holde meg på sidelinja i år da. men da har jeg noe og glede meg til til neste år: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 2, 2007 Ellers kan bilen min hvile seg også kan du sitte på med meg i din bil;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 2, 2007 Øvelseskjøring?? Det burde være ok.. Du får hive en diger L i bakruta å peise på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 2, 2007 Øvelseskjøring?? Det burde være ok.. Du får hive en diger L i bakruta å peise på.. Man har vel ikke lov til å øvelseskjøre hvis sertifikatet er inndratt, eller hur? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 2, 2007 Man har vel ikke lov til å øvelseskjøre hvis sertifikatet er inndratt, eller hur? helt riktig, har man fått inndratt så er det ikke lov til å øvelseskjøre motokjøretøy. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 2, 2007 Hvordan er det blitt med muligheten til å reise til Polen for å ta lappen på nytt da?? Det er jo alltid et "smutthull" å krype igjennom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 3, 2007 Fungerer det smutthullet da? Mister man lappen, så mister man vel retten til å føre motorvogn (i Norge)..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 3, 2007 Fungerer det smutthullet da?Mister man lappen, så mister man vel retten til å føre motorvogn (i Norge)..? mener det var den som stemte ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 3, 2007 Fungerer det smutthullet da?Mister man lappen, så mister man vel retten til å føre motorvogn (i Norge)..? Ja det fungerer og er vel forsovidt gamelt nytt. Har man førerkort fra EU har ikke norge lov til å nekte deg å kjøre selv om norge har tatt ditt norske førerkort. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=179448 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 3, 2007 Ja det fungerer og er vel forsovidt gamelt nytt. Har man førerkort fra EU har ikke norge lov til å nekte deg å kjøre selv om norge har tatt ditt norske førerkort. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=179448 Den der har jeg også sett, men det kom jo en del flere artikler i ettertid av den der hvor det i noen ble avkreftet at dette fungerte (mener jeg å huske vertfall).. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...