#26 Skrevet April 6, 2007 I dag opplevde jeg noe rart, muligens. Rygget ned en bratt bakke, og når jeg satte den i "drive" opplevde jeg at den faktisk trillet litt bakover før jeg ga gass. Trodde ikke den skulle dette, da "drive" hele tiden vil prøve å trekke den litt forover. Bakken var riktignok bratt, så det er mulig dette oversteg den kraften som trekker i bilen uten gass. Er dette normalt?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet April 6, 2007 ja, det syntest jeg huske er normalt hvis bakken er ganske bratt. Den vil jo aldri gi gass selv, og om du da trenger mer en tomgang for å sige opp en bratt bakke, vil den enten stå stille, eller sige litt bakover hvis den får for lite motorkraft i en bratt bakke. Jeg tror aldri jeg har vært borte en som er mer skeptisk og hysterisk enn det du er for den kassa... hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet April 6, 2007 På grensen til paranoid: eek : ?? Nei langt over grensen. Hysterisk er bare forbokstaven: gråter : , men dersom du har rett i innlegget ditt kan jeg vel puste noe lettet ut. Skal skifgte olje ++ på kassa til onsdagen. Vi krysser fingerne.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet April 6, 2007 hehe, det går nok bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Juni 29, 2009 Tror automatkassen din er helt normal, bare få byttet olje og filter. Ren olje og et filter som ikke er (halv)tett har utrolig mye å si for at en automatkasse skal gire riktig. Er det oljefiler på automatkassen? Og er det skift-inervaller på disse? Kjenner meg godt igjen i trådstarters rolle her. Kjøpt med Allroad med samme greiene, sliter med å venne meg til at denne motoren og girkasse virkelig er normale.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Juni 29, 2009 Ja. Ja. Se DIY/FAQ trådene som er klistret øverst i teknisk spalte her, der finnes bruksanvisning på oljeskift på disse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Juli 28, 2009 Ser det er gått et par år nå. Hvordan gikk det med denne girkassen? Har samme problem med min kasse spesielt ved belastning. Luftmengdemåler er nevnt som en årsak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Juli 29, 2009 (endret) Ser det er gått et par år nå.Hvordan gikk det med denne girkassen? Har samme problem med min kasse spesielt ved belastning. Luftmengdemåler er nevnt som en årsak. Tror trådstarter ble så engstelig av å eie slik bil at den ble solgt (uten at kassa var havarert). Vet ikke om det sier mest om personen eller om bilen, mulig det var en kombinasjon På grensen til paranoid: eek : ?? Nei langt over grensen. Hysterisk er bare forbokstaven: gråter : , Bent Owe har kommet med noen gode innspill til mulige eksterne feilkilder til vrange kasser, så det er verd å lese om du har trøbbel. I tillegg finner du litt om Tiptronic nesten nederst i denne tråden http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=141194&highlight=samletr%E5d+2%2C5 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet August 18, 2009 Jeg har sjekket dette her nå, og tiptronic skal være slik. Sluringen er en slags hydraulisk mellomposisjon mellom to mekaniske gir. Ved høy belastning vil den ligge her for å få bedre kjøling osv. Iallefall intet unormalt med min Allroad og det harmonerer med hva jeg erfarer med andre tiptronic-kasser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...