Koble til tåkelys til orginalbryter (A3 8L)

Anbefalte innlegg

Hei, har kjøpt meg ny orginalbryter som jeg kan koble til tåkelys på.. Men hvor skal disse kobles inn?

Mvh

Christer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... Bryteren har 17 pinner. Hver pinne har forskjellige koder. Disse er:

NSL - NL - 58* - B - 56D - 56 - TFL - Xr - Xz

58D - 58 - 30 - 58R - 58L - ... - SRA - 31

Noen som forstår disse? Jeg glemte selvfølgelig å se hvilke som var ledige før jeg satt inn bryteren, men mins det var en 4-5 ledige...

Det er tåkelysa forran som skal kobles på. Bryteren er slik at du drar den ut en gang for å få tåkelys forran, og drar den ut enda en gang for å få på de bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... Bryteren har 17 pinner. Hver pinne har forskjellige koder. Disse er:

NSL - NL - 58* - B - 56D - 56 - TFL - Xr - Xz

58D - 58 - 30 - 58R - 58L - ... - SRA - 31

Noen som forstår disse? Jeg glemte selvfølgelig å se hvilke som var ledige før jeg satt inn bryteren, men mins det var en 4-5 ledige...

Det er tåkelysa forran som skal kobles på. Bryteren er slik at du drar den ut en gang for å få tåkelys forran, og drar den ut enda en gang for å få på de bak.

Er ikke helt sikker, men det er enten NSL eller NL du skal bruke... Tipper NSL..

Alle 58-kontaktene er alt av vanlig lys

31 er jord

TFL er kjørelys (TagesFahrLicht eller noe sånn)

B er + (12V) tror jeg

30 er vel også +

Ble litt usikker nå:confused:

Men er hvertfall helt sikker at det er NSL(NebelS?????Licht) og NL(NebelLicht, tåkelys) du skal konsentrere deg om, dette er tåkelys foran og bak, så det bør bare være 1 som er ledig, siden du allerede har bak... Vedder en tier på NSL: haha : :nana:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men da kommer neste spørsmål... Jeg har allerede innstallert tåkelys, men da med et 4-veis relè.

På styringsstrømmen inn til relèet er det en bryter. Da trenger jeg jo 2 steder å stikke inn ledingene på....

Her er koblingsskjemaet over hvordan lysa er innstallert:

hella.jpg

Skal jeg da ta en ledning fra NSL og til 86 på relèet? Kommer styringsstømmen fra orginalbryteren liksom?

EDIT: NSL var det ikke... NSL betyr Nebel schlussleuchten som er Fog Tail Lights ifølge babelfish.

Da er det sikkert NL

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

koble en på NSL(86) og 85 mot jord

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! Da prøver vi det! Håper det virker, vil ikke ut med enda 1200kr for ny bryter... :P :P

Men 85 står på jord allerede... Jordinga til parklyset.. Her kan den vel stå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

85&86 er styrestrøm.Så det er bare å jorde en av dem og koble den andre til org.bryter.Da får relèet styrestrøm fra bryteren.Skal funke bra det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.