Modifisere 78mod Scirocco håndtak til Golf 2?

Anbefalte innlegg

Har fått tak i et sett med chrom dørhåndtak fra en 78 mod scirocco som skulle passe på min golf 2, men noen modifikasjoner.

Har sett litt på det, men finner ikke ut hvordan jeg kan flytte over mekanismen for å få det til å fungere?

Noen som har en guide eller noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen...??

Kanskje fordi det ikke finnes noen praktisk løsning på dette?...

Åpningsmekanismen til de håndtakene du har er fundamentalt annerledes enn det du trenger. Jeg har vært i samme situasjon som deg, men kan ikke med min beste velvilje se hvordan jeg skulle kunne modde håndtaket til å funke sammen med G2 (og etter 1978-Einser for den sakens skyld) uten å måtte bytte til låskassene som hører til (som da må komme fra Golf/Rocco 1 tom. modellår1977, Audi 80 Type 82/Passat tom. modellår 1977).

Det enkleste er sannsynligvis å skaffe seg nye håndtak fra Volkswarenhaus eller finne noen fra Audi 100 Type 43. Disse kan man flytte over deler fra originalhåndtaket på og bruke venstrehåndtaket oppned på høyresida og omvendt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha.. var egentlig det jeg regnet med. Det som var tinger, var at jeg ble lovt før jeg kjøpte disse at det var bare å bytte om mekanismen i håndtakene, men som du sier ser jeg ikke hvordan dette kan være mulig.

Mye arbeid å bytte låssystem inni døra da?

Spørs om jeg får skaffe meg et sett med nye dørhåndtak i stede da,: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye arbeid å bytte låssystem inni døra da?

Dersom avstanden mellom håndtaket og låsekassa stemmer (som jo trengs, for at utløseren/trykknappen på håndtaket skal komme borti utløseren på låsekassa) bør det la seg gjøre. De gamle låsekassene er en god del mindre enn de du har, så du må sveise inn en del blekk døra for å få festa den gamle låsekassa.

Personlig har jeg aldri giddi å i det hele tatt tenke på å gjøre dette....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.