#1 Skrevet April 2, 2007 Hallo. Lurer på om det er noen gløgge personer som kan gi meg en pekepinne på hva som skjer med motoren min. Når jeg skal starte den må jeg vri om nøkkelen 3-4 ganger for og få start. Når jeg først får start så lukter det bensin lang vei. og den går ufint på tomgang, den går opp og ned. den kan gå opp til ca 2000rpm og ned til den nesten dør, så spretter den opp igjen osv osv. når jeg tar av tomgangs reggulatoren så stopper den. skal skifte rotor og fordelerlokk, plugger er nesten nye. noen som har den minste ide om hva som er tull, tar gjerne i mot "tror jeg" svar og. + at speedometeret ikke fungerer, rpm meteret går men ikke tripp telleren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 2, 2007 falsk luft i den innsugnings slangen fra bensinfordeler hodet til motoren kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 2, 2007 falsk luft i den innsugnings slangen fra bensinfordeler hodet til motoren kanskje? jeg har sprøytet motoren med start gas. ingen respons der, men vet aldri andre som har noen ide? kom igjenn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 2, 2007 Hvilken motortype? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 3, 2007 Hvilken motortype? sorry litt sen med å svare, det er en 2,0 l 5er RT kodet. Bilen har rullet 0ver 300.000 km da. kan det være dysene? bensinpumpen går som den skal og ikke noe ulyd. irriterende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 4, 2007 Bump.... sliter enda 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 5, 2007 Startgasstrikset er ikke vanntett, det virker ikke mot hull i åndeslanger. Kjenner ikke denne motoren i detalj, men på en del bensinmotorer kan man få samme symptomer dersom det er lekkasje i ånding fra toppdeksel, lekkasje langs oljepeilepinnen (O-ring som mangler), eller påfyllingslokket. Sjekk alle slanger nøye, også på undersiden av slangen. Det neste du kan gjøre er å sjekke at luftmassemåleren ikke har satt seg. Ta av luftilteret og kjenn om plata med arm beveger seg fritt. Start motor, gi gass og kjenn at den beveger seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...