#1 Skrevet April 2, 2007 Lurte på et par ting rundt oljetrykk, koksing o.l. på 1.8T motoren (AWT/2001). Fruen var å hentet noen i dag tidlig og når hun skulle starte bilen igjen varslet den for olje i FIS (miniFIS). Hun kan ikke huske om det skjedde i det hun satt på tenningen eller i det hun startet motoren men det var hvertfall før hun hadde begynnt å kjøre. Motoren var varm og det er ca 4000 siden siste oljeskift hos Møller. Når hun kom hjem med den gode nyheten gikk jeg ut for å sjekke og alt virket ok. Olje opp til max på varm og kald og ingen varsler ved høy belastning eller ved høyt og lavt turtall, men det jeg fant var koks/oljeavleiring i lokket for oljepåfyllingen. Kan ikke huske om det har vært der fra før av eller om det har bygget seg opp over tid eller kommet i den siste tiden. Har skiftet fra longlife olje (på 15.000 skift, forrige eier er jeg redd for var på 30.000 skift) til ordinær olje på 10.000 skift, standard Møller vare, har og gått fra ordinær Shell 95 til VPower-Racing-F1-Ferrari-HK++-99 Shell bensin Bør jeg ta å sjekke oljetrykk og la bilen stå eller kan dette avskrives sensorbug hvis det ikke gjentar seg. Vurderer å ta en sjekk uansett men skal på "lang tur" oslo-skien onsdag så er naturligvis skeptisk iom historikken til 1.8T motoren når det gjelder koksing og tette siler og lange oljeskift samt dårlig olje. Tror også det blir vrient å få noen til å ta jobben med å sjekke nå midt opp i påsken Så hva tror folket, andre som har opplevd lignende ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 2, 2007 Du bør kanskje starte med å finne ut om det var varsel for lavt oljetrykk, eller om det var varsel for lavt oljenivå? (jeg antar at denne bilen har begge?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 2, 2007 Har prøvd å forhøre fruen intenst om når og hvordan det pep og hva som blinket og lyste. Men det eneste hun kan huske er at det pep en gang og det ble vist olje symbolet i miniFIS saken. Hun husker ikke om det skjedde i det hun satt på tenningen eller om det var når hun startet motoren. Ikke alle som følger helt med ..... Jeg har ikke opplevd dette og kom ikke noe opp når jeg testet bilen i sted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...