Stavanger: trenger litt veihjelp

Anbefalte innlegg

jeg skal kjøre fra molde til stavanger til helgen. så jeg lurte på og kjøre om oppdal og neover. er det en fjell overgang den veien som bruke og være vinter stengt? fikk høre noen rykter om det! om eventuelt det er noen plass jeg kan finne ut om hvordan føret er nedover. (hadde håpet på og få kjørt med sommerdekk nedover)

 

 

mvh sigmund nilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men da kjører du jo bare kysten, lille venn.. :)

Følg E39 hele veien, da treffer du jo Stavanger, for den går fra Klettkrysset sør for Trondheim og langs hele kysten ned til kr.sand hvor den går inn på E18.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hva mener du med "om oppdal og den veien". Om du følger E6/rv3 til Oslo, og så har tenkt å kjøre om kr.sand og opp igjen til stavanger, så er det ingen fare for vinterstengning. Men du har jo flere forskjellige fjelloverganger du kan velge i. Men som jeg skrev først, fra Molde til Stavanger, så hadde jeg kjørt E39.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står hvertfall ingenting her om at hardangervidda er stengt, så da regne eg med det er bare å kjøre den veien.

 

Edit: Sørlandet er en unødvendig lang omkjøring etter min mening :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MEd hjelp av gulesider sin karttjeneste, så gir den første ruta, med kun Molde og Stavanger denne ruta

http://kurl.no/ni4M

Mens om du legger inn Førde som stoppested, så får du denne

http://kurl.no/8A4f

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kjørt e 39 før og jeg syns det er unødig dyr rute og kjøre.. det blir nesten 1000 kr bare i ferge og bom utgifter. men jeg har lurt litt på ei annen rute. kjøre mot oslo fra molde og tar av ved otta- så du kjøre på tvers over norge kan man si.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den ruta er ca 90 mil lang og tar faktisk ca en time mindre og kjøre enn e 39

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.