Anbefalte innlegg

Hallo

 

Har noen vært borti ombygging av original Xenon på -97 S6.

Har blitt mørkt på høyre side (virket av og til, men nå er den død).

 

Som noen allerede vet er dette fra barndommens Xenon og pæra er i en enhet som igjen henger på styre-enheten. Audi skal ha 6000,- for dette.

 

Spørsmålet er; kan jeg bygge om til H7 pærholder, slik at jeg kan kjøpe nytt kit fra en eller annen leverandør?

 

Bygger da eventuelt om til tri-xenon.

 

Takknemmlig for tips, før jeg skrur ut lykta.

 

(PS Ønsker svar fra noen som VET, ikke noen som tror.....)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig ville jeg skaffet vanlige Halogen-lamper og et Xenon ombyggingskit fra f.eks Biltema eller andre som selger slikt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Roger Handeland

Hallo

 

Har noen vært borti ombygging av original Xenon på -97 S6.

Har blitt mørkt på høyre side (virket av og til, men nå er den død).

 

Som noen allerede vet er dette fra barndommens Xenon og pæra er i en enhet som igjen henger på styre-enheten. Audi skal ha 6000,- for dette.

 

Spørsmålet er; kan jeg bygge om til H7 pærholder, slik at jeg kan kjøpe nytt kit fra en eller annen leverandør?

 

Bygger da eventuelt om til tri-xenon.

 

Takknemmlig for tips, før jeg skrur ut lykta.

 

(PS Ønsker svar fra noen som VET, ikke noen som tror.....)

 

Hør med Thomas Watne eller Christian B Wiik de klarte å spore opp noen slike pærer hos en butikk i sverige til en brøkdel av den prisen der

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det ikke kom nye versjon av disse mellom -95 og -97 heter pæren du skal ha tak i "D1" og har gått ut av produksjon hos Osram. Loddes inn ;)

 

Som Rudi nevner var det et firma i Stockholm som hadde noen få slike igjen. Kommer ikke på hva det heter i farten. Det skal ligge en tråd om dette et sted på forumet her. ( Prøv å søke litt).

 

De hadde 7 stk igjen i fjor høst og jeg kjøpte 2 stk. av disse. Har ikke somlet meg til å skifte enda og jeg har i teorien en til overs, men er ikke helt sikker på om jeg vil kvitte meg med den i tilfelle den andre ryker etterhvert.

 

Edit: Finner ikke tråden om dette i farten, men husker nå at firmaet heter "Meca", og er en elektronikk-kjede av noe slag. De kjøpte opp restlageret fra en annen leverandør og disse pærene var med på det lasset. Ringer utenlandsopplysningen får du noke nr til avdelingen rett utenfor Stockholm. Så finner noen av dem ut om de har flere igjen.

 

EDIT 2: Fant kvitteringen fra pærene. Firmaet heter

 

Meca Forsälnings AB,

Rågsvedsvägen 102,

124 65 Bandhagen

 

Tlf: (+46) 08- 55 62 07 30

(om jeg husker rett bruker du ikke retningsnr (08) om du ringer fra utlandet)

 

Pæren har Artikelnr. 66020

 

De tok ca 1500,- SEK pr stk i fjor.

 

:D

 

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.