Lys i utetemp måler S6, -97

Anbefalte innlegg

Har noen skiftet lyspæra i utetemp måleren?

Hvilken pære er det?

 

Ønsker kun svar fra noen som vet.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pæra kan du lett bytte hvis du har loddebolt, eller kjenner noen med en.. Følg denne: http://www.urs4.com/technical/interior/interior_trim.html#temp display

og ta med pæra til VAG, de skal kunne skaffe nye til en 5er eller noe..

Kan være litt plukk med 'sebrastripene' , (de gummilistene som står mellom kretskortet og LCD-glasset) men er du forsiktig og holder det rent rundt deg, går det fint!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt, det er ikke noe problem om du er ryddig og stødig med loddebolten. Har gjort det et partre ganger selv.

 

Men om du føler deg usikker, så skru bare ut modulen og ta den med til et elektronikkverksted (TV/Radioreparatører). De driver med slikt hver dag og fikser det på et blunk for en billig penge.

 

Kortfattet fremgangsmåte for å få ut modulen:

- To skruer holder lista i underkant av instrumentpanelet. Disse når du fra undersiden av lista. Ta den av.

- Tre skruer i underkant holder instrumentpanelet. Dra det forsiktig ut.

- Bak på Instrumentpanelet er det en litt stor gul 4 eller 5-polet kontakt. Ta ut denne og følg ledningen så ser du hva som er temp. displayet. Dette løsnens med to skruer.

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet denne på bilen min. Var forsåvidt enkelt nå jeg først hadde fått tak i en passende pære. Kjøpte en på Elfa som hadde litt større diameter på pinnene. Måtte derfor utvide hullene på printbrettet litt. Kom fra det hele med en pære til 10 kroner :D

 

R

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Hummelsund

Kjøpte en på Elfa som hadde litt større diameter på pinnene. Måtte derfor utvide hullene på printbrettet litt. Kom fra det hele med en pære til 10 kroner :D

 

R

 

 

Du husker tilfeldigvis ikke betegnelsen på denne pæra?

Elfa har nokså mange slike pærer. Finner ikke den riktige.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hopper på her, lyset i kjørecomputeren min har tatt kvelden.

Noen som har noen gode tips, fremgangsmetoder eller annet lurt for å få byttet den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.