#1 Skrevet April 3, 2007 Jeg har hatt bilen på verksted og spurt de om de kan stille lysa på bilen litt oppover,men jeg syns de ikke lyser en døyt lenger jeg:confused: Det er xenon lamper , og de er jo styrt av en eller annen motor. Som styrer høyden på lyset.. Men det jeg lurer på er om det går ann og stille det 0 punktet litt høyere?? Er det noen her inne som kan hjelpe meg med det, for verk. klarte det ikke(sa det til de 3 ganger) Takker for all hjelp jeg kan få 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 3, 2007 For å få justert " 0- punktet " må reguleringsmotorene for lampene settes i grunninnstilling med diagnoseapparat FØR man justerer. De må også stå i nevnte grunninnstilling MENS man justerer. Deretter må ny posisjon adapteres/læres av reguleringsmotorene. Har man ikke gjort dette da man justerte blir innstillingen feil i ettertid. Veit ikke om det gjøres likt med vag-com som med VAS, men der er prosedyren som følger: Velge 55 lysstyring/lyslengderegulering Velge 04/06 grunninnstilling Velge kanal 01 ( man får da beskjed om at lampene står i grunninnstilling ) Justere fysisk ute på lampene Velge kanal 02 ( man får da beskjed om at ny posisjon er adaptert/innlært ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 3, 2007 For å få justert " 0- punktet " må reguleringsmotorene for lampene settes i grunninnstilling med diagnoseapparat FØR man justerer. De må også stå i nevnte grunninnstilling MENS man justerer. Deretter må ny posisjon adapteres/læres av reguleringsmotorene. Har man ikke gjort dette da man justerte blir innstillingen feil i ettertid. Veit ikke om det gjøres likt med vag-com som med VAS, men der er prosedyren som følger: Velge 55 lysstyring/lyslengderegulering Velge 04/06 grunninnstilling Velge kanal 01 ( man får da beskjed om at lampene står i grunninnstilling ) Justere fysisk ute på lampene Velge kanal 02 ( man får da beskjed om at ny posisjon er adaptert/innlært ) Hæææ, det der skjønte jeg mye av:confused: :confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...