Anbefalte innlegg

Noen som har noen erfaring med denne?

Jeg er ikke noen proff bilpleier, så lurer på om denne er bra nok?

Evt hvilke gode alternativer har jeg?

44724408_1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forbanna drit.. Brukte min i 10 min så ble den arkivert i et skap.. Mulig du har bedre hell i bruk med din..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forbanna drit.. Brukte min i 10 min så ble den arkivert i et skap.. Mulig du har bedre hell i bruk med din..

 

Ok, har ikke kjøpt den enda..

Men det hørtes jo ikke lovende ut..hehe

Hva bruker du istedenfor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du skal ha ett bra resultat, må du ha en med justerbart turtall (husker ikke omdreiningene i hodet). Du skal jobbe voksen inn i lakken ved lite turtall, og øke turtallet ved fjerning av voks. En "vinkelsliperliknende" maskin er tingen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du skal ha ett bra resultat, må du ha en med justerbart turtall (husker ikke omdreiningene i hodet). Du skal jobbe voksen inn i lakken ved lite turtall, og øke turtallet ved fjerning av voks. En "vinkelsliperliknende" maskin er tingen!

 

Ja, men siden jeg ikke er noen proff er jeg redd for å svi lakken.

Fant jo en veldig fin sånn vinkelslipersak på meguiars.com..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men siden jeg ikke er noen proff er jeg redd for å svi lakken.

Fant jo en veldig fin sånn vinkelslipersak på meguiars.com..

Så lenge du ALDRI holder maskinen i ro en plass, går det som regel bra:) Er litt teknikk.

 

Kjenner du ingen som har en gammel bil du kan prøve på? Er gøy når du ser forskjellen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du ALDRI holder maskinen i ro en plass, går det som regel bra:) Er litt teknikk.

 

Kjenner du ingen som har en gammel bil du kan prøve på? Er gøy når du ser forskjellen:)

 

Joda, det er vel bare å hoppe i det..

Hvis ikke jeg finner en gammel bil så finner jeg vel alltids noen som kan polere.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får mange som er mye billigere en det deR:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får mange som er mye billigere en det deR:P
Selvfølgelig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du erfaren med maskinpolering kjøper du roterende/vinkelsliper type maskin. Er man uerfaren, så gå for en eksenter. Man kan fjerne det meste av vaskeroser og riper med en roterende, men det er også mye lettere å brenne lakken. Med eksenter er det omtrent umulig å skade lakken, men den klarer heller ikke å fjerne så mye swirls og riper som en roterende maskin gjør. Mye avhenger også av teknikk, hva slags pads og midler du bruker og hastighet på maskin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ha en slik meguiars maskin når jeg har råd..

Bruker masse meguiars produkter idag, men for hånd..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir kvalm når du sier swirls altså!!! hele bilen min er en hel swirl tror jeg! =((

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo hende det lar seg fjerne ganske enkelt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett alternativ er jo evt. og få noen til å lakkforsegle bilen din. Koster vel rundt 2000 kr. Mye bedre resultat enn polering og er garntert og holde i ca. 3 år. Altså 3 år uten polering.

 

Trekker du da fra de kostnadene det hadde påført deg ved poleringer i denne perioden, blir det ikke så veldig dyrt. Bedre resultat blir det også.

 

Bare ett innspill...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, om du ikke gidder å polere og vokse så stemmer nok det, om motsatt er tilfelle så kan ingen lakkforsegling gjenskape gløden og glansen i en (god) voks, men at varigheten på lakkforsegling er bedre stemmer nok bra (selv om jeg har tilgode å se en lakkforsegling som holder i tre år (!) uten vedlikehold - ett års tid er vel mer i gata om man ønsker en ok bil...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.