Muttertrekker uten trykkluft.

Anbefalte innlegg

Noen som vet om noen muttertrekkere enten batteridrevet eller elektriske som virkelig fungerer til å skru hjulbolter?

 

 

 

Jeg har en trekker som går på trykkluft, men kompressoren min er for liten til å drive den, klarer ikke å levere nok luft.

Har også dårlig med plass til en stor kompressor så det er uaktuelt.

 

Jeg har 3 biler å skifte dekk på, og med dårlig rygg er det en slitsom jobb.

stramme/løsne hjulbolter går hardt utover ryggen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes elektriske alternativer, men spørs om de er kraftige nok til å ta akkurat den siste biten? Ikke testet selv men sett flere alternativer typ biltema\bilextra etc..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Clas Ohlson har de en elektrisk en, mener den koster 400.

Den greier sikkert hjulbolter, er jo ikke så hardt det?

Holder å skru til med 100-150 Nm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare å gå til en av de store verktøy kjedene så får du,koster jo noen kroner for en som duger da men.

Brukte en hitatchi da jeg var mye rundt og la om dekk på mange biler.funket kjempebra det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt en Snap-On batteridrevet muttertrekker og jeg er kjempefornøyd. Har skiftet hulsett på 4 biler uten å lade. Anbefales. Pris husker jeg ikke helt (mener det var 4500), men kan finne det ut hvis jeg finner kvitterngen

 

39382.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

panasonic og hitatchi er å anbefale, noe kostbart, men er bra kvalitet.

 

hvis kompressoren din ikke klarer å levere nok luft så høres det ut som om du har en billig lufttrekker, kompis av meg har en (husker ikke slaget) som trekker veldig bra, og den brukes på en veldig liten kompressor,

 

erfarings messig så synes jeg de ting &tang chlas olson luft trekkerne trekker ekstremt mye luft,

har selv den største fra Biltema og bruker den på en liten kompressor, og det er ikke noe problem å skifte dekk med den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg har en sånn 1000kroners kompressor tror det er 6 liter tank, den klarer ikke å drive en lufttrekker for 5 flate.

 

 

At trekkeren fungerer ordentlig til formålet er viktigere enn prisen, selsagt ikke uansett pris.

Vil ikke gi noe særlig mer enn 4 lapper.

 

 

 

Kjenner noen til denne:

http://62.146.25.231/products.asp?lid=13&mktid=9&catno=DW059K2H&hierarchyID1=1&hierarchyID2=12&hierarchyID3=831&bucketid=1&sid=1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt en Snap-On batteridrevet muttertrekker og jeg er kjempefornøyd. Har skiftet hulsett på 4 biler uten å lade. Anbefales. Pris husker jeg ikke helt (mener det var 4500), men kan finne det ut hvis jeg finner kvitterngen

 

39382.JPG

 

 

Hvor har du handlet denne?

Følger den med 2 batteriet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor har du handlet denne?

Følger den med 2 batteriet?

Ja, det følger med 2 batterier. i tillegg kjøpte jeg lange kraftpiper i 17", 19" og 21". Kjøpte den hos Frimann-Dahl i Bærum

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingersol Rand har en på 19,2volt som fungerer meget bra...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ikke til den men har selv kjøpt meg en Panasonic 15,6v. Bruker denne i jobben, drar lett opp skruer på dosere og gravemaskiner. Har desverre ikke fått prøvd den på bilen enda ettersom felgene mine ikke kommer på noen uker

 

 

 

Ja jeg har en sånn 1000kroners kompressor tror det er 6 liter tank, den klarer ikke å drive en lufttrekker for 5 flate.

 

 

At trekkeren fungerer ordentlig til formålet er viktigere enn prisen, selsagt ikke uansett pris.

Vil ikke gi noe særlig mer enn 4 lapper.

 

 

 

Kjenner noen til denne:

http://62.146.25.231/products.asp?lid=13&mktid=9&catno=DW059K2H&hierarchyID1=1&hierarchyID2=12&hierarchyID3=831&bucketid=1&sid=1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dewalt er ikke samme kvaliteten som det en gang var.

personlig ville jeg ha lagt litt penger i en muttertrekker med kvalitet. de i dårlig kvalitet er vanligvis billige og nesten ikke brukbare. kjøp noe med skikkelig dreimoment og stort batteri. personlig er jeg veldig glad i Metabo sine maskiner..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ikke til den men har selv kjøpt meg en Panasonic 15,6v. Bruker denne i jobben, drar lett opp skruer på dosere og gravemaskiner. Har desverre ikke fått prøvd den på bilen enda ettersom felgene mine ikke kommer på noen uker

 

Har sett på denne, noe av det bedre på papiret iallefall. Hold dere for all del unna muttertrekkere under 14,4v,hadde en Hitachi på 12v volt som skulle dra 180NM, ikke klarte den å løsne hjulbolter og vi testet den med å sette en M10 bolt i skrustikka, dro til med momentnøkkel, den klarte å løsne ca.70NM, dro så til med muttertrekkeren og da satt bolten med ca.68NM..Latterlig..Ble sendt i retur til forhandler og pengene igjen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i følge masse snekkere og rørlegger eg har jobba med i det siste så er dewalt noko drit. er ikkje samme kvaliteten det var før.

 

ang luftdrevet så sleit eg med det samma, fekk med ein når eg kjøpte kompressoren men ville ikkje funka skikkelig. kjøpte meg ein blitema trekker og den gjekk enda betre, men så fekk eg høra at luftslangen spiller ein stor rolle så eg skifta til ein større dim og da var alt perfekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan absolutt anbefale Hitachi muttertrekker! Har det på jobben, og den brukte vi når vi rev et gammelt høyspent anlegg.. Gikk rundt og skrudde med 22mm pipe og løsna bolter som var overmalt sikkert 10 ganger.. bare støva maling.. : rock : Et batteri varte ca 2 dager før en merka at de blei noe slappere. Å den brukte vi MYE.. Sparte sikkert 2 uker på å bruke den trekkern :)

 

Der er det hvartfall ikke kreftene det kommer ann på :) Så den må jo funke fint til dekkskift

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Far har en fra biltema tror jeg.. den sleit med å løsne boltene på bilen. men den funker fint til å stramme med.. som oftest så pleier verksted å stramme boltene litt mer enn de egentlig skal så...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snap-on er jo noe av det tøffeste av verktøy.

 

http://www.snapon.com

http://www.snapon.no

Jupp, Snap-On er for de store gutta, bare se på Orange County Chopper (OCC) på Discovery Channel. De gutta bruker ikke annet. BTW: Prisen på muttertrekkeren fra Snap-On kostet 5500,- inkl lange piper i 17", 19" og 21".

 

about_occ.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for masse gode råd og erfaringer.

 

Da går jeg ikke for Dewalt ihvertfall. Snapon sin blir litt i overkant av hva jeg vil bruke på en muttertrekker egentlig. Skal innom en verktøy butikk i ryensvingen seinere idag så får se hva de har av utvalg.

 

Hva må man gi for Panasonic eller Hitachi?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi bruker en del Hitachi på jobb, er bra trekkere det, men den råeste vi har er vel den til Ingersoll Rand, den drar til 16 mm bolter så du ikke klarer å trekke mer med en vanlig fastnøkkel.

Bruker denne for å skifte hjul, og da er det unødvendig å ettertrekke.

Men koster noen kroner da, tror det var mellom seks og sju tusen.

 

Ville gått for en Hitachi jeg, mener de koster mellom 3500 og 4500 en plass.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi bruker en del Hitachi på jobb, er bra trekkere det, men den råeste vi har er vel den til Ingersoll Rand, den drar til 16 mm bolter så du ikke klarer å trekke mer med en vanlig fastnøkkel.

Bruker denne for å skifte hjul, og da er det unødvendig å ettertrekke.

Men koster noen kroner da, tror det var mellom seks og sju tusen.

 

Ville gått for en Hitachi jeg, mener de koster mellom 3500 og 4500 en plass.. :)

 

 

Jeg skal kunn bruke denne til å skifte hjul, så hadde vært fint med en som gjorde hele jobben så man slipper ettertrekking.

 

 

Jeg får se hva jeg kommer hjem med seinere idag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

panasonic og hitatchi er å anbefale, noe kostbart, men er bra kvalitet.

Jeg har begge deler, mitt inntrykk er at panasonic er den beste på batteri, og kvalitet generelt. Hitachi har noe bedre ergometri, litt bedre å holde. Min Panasonic 15,4V/3.5Ah skrudrill er faenmeg noe av det råeste jeg har brukt. Men det koster _litt_ mer enn Claes ja ;)

 

Jeg anbefaler en liten butikk i Oslo. Bjørn Bergum Agentur, Frydenlundsg 14 med telefon: 23368510.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker trykkluft og en hydraulisk trekker jeg...Det den ikke trekker har ikke jeg bruk for å trekke...Den er syk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette gjelder kompressor da, men har en liten kompressor 2,5hk og 240l/min er det vel. Hvor stor muttertrekker kan jeg dra på den?

En slik som kan brukes over alt på bilen.. Navmuttere osv osv..

Ikke noe dyr og fancy greier, bare en som letter arbeidet litt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette gjelder kompressor da, men har en liten kompressor 2,5hk og 240l/min er det vel. Hvor stor muttertrekker kan jeg dra på den?

En slik som kan brukes over alt på bilen.. Navmuttere osv osv..

Ikke noe dyr og fancy greier, bare en som letter arbeidet litt..

 

En passe stor en..En på vanlig str fra biltema ellernoe sånt? Vi har 4 forskjellige hjemme, i forskjellige str..Den hydrauliske drar jo mest da. Men alle di andre funker til helt vanlig bruk som du tenker på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.