#1 Skrevet April 3, 2007 jeg har ingen erfaring med laking/grunning o.l. har plastsveiset, sparklet og pusset fronten, og skulle grunne den nå i kveld. det gikk ikke så bra, for grunningen begynte og renne med en gang! hadde sprayboksen på god avstand (minst 30 cm) litt info om hva som er gjort, og hva jeg bruker: fronten, ferdig pusset og vasket: har tatt siste rundene med pussing, med disse: og vasket godt med denne: her er grunningen: hva gjør jeg feil? og hva bør jeg gjøre for og få grunnet den? (grunnen til at jeg bruker grunning på sprayboks er at jeg skal levere fronten til lakkeren ferdig grunnet, så det bare er for han og lakke den. jeg har ikke sprøyte/kompressor selv) takker for all hjelp her, haster litt for jeg må ha den ferdig iløpet av forrmiddagen i måren! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 4, 2007 jeg har ingen erfaring med laking/grunning o.l.har plastsveiset, sparklet og pusset fronten, og skulle grunne den nå i kveld. det gikk ikke så bra, for grunningen begynte og renne med en gang! hadde sprayboksen på god avstand (minst 30 cm) litt info om hva som er gjort, og hva jeg bruker: fronten, ferdig pusset og vasket: har tatt siste rundene med pussing, med disse: og vasket godt med denne: her er grunningen: hva gjør jeg feil? og hva bør jeg gjøre for og få grunnet den? (grunnen til at jeg bruker grunning på sprayboks er at jeg skal levere fronten til lakkeren ferdig grunnet, så det bare er for han og lakke den. jeg har ikke sprøyte/kompressor selv) takker for all hjelp her, haster litt for jeg må ha den ferdig iløpet av forrmiddagen i måren! Hei.. Den boksen du har avbildet er plastprimer.. Brukes kun for at lakken skal henge på plastikken. Den skal kun sprøytes som ett limstrøk(tynt) der hvor du har pusset gjennom lakken, med andre ord der det er bar plast. Deretter legger du på boksgrunning(som regel grå) Mvh Kim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 4, 2007 Hei.. Den boksen du har avbildet er plastprimer.. Brukes kun for at lakken skal henge på plastikken. Den skal kun sprøytes som ett limstrøk(tynt) der hvor du har pusset gjennom lakken, med andre ord der det er bar plast. Deretter legger du på boksgrunning(som regel grå) Mvh Kim ok.. har ikke så god greie på dette med lakking, så sa til han på mekonomen/lakkspesialisten at jeg skulle ha lakk, grunning, osv osv.. trodde dette var grunningen jeg! jeg har bestilt en ny frontspoiler og et sideskjørt, det var kanskje disse han på lakkspesialisten mente eg skulle bruke den plastprimer`en på!!? også må jeg ha vanlig grunning til fronten? kan jeg bruke hvilken som helst grunning, eller har det noe og bety hvilken lakk som skal brukes? tusen takk for svar, håper du kan hjelpe meg med disse spm også! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 4, 2007 når jeg har brukt denne plastprimer`en på den ny spoileren og sideskjørtet, skal jeg pusse det ned igjen da med et fint papir, eller skal det bare lakk rett på? eller skal jeg først ha primer, så grunning, så lakk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 4, 2007 ok..har ikke så god greie på dette med lakking, så sa til han på mekonomen/lakkspesialisten at jeg skulle ha lakk, grunning, osv osv.. trodde dette var grunningen jeg! jeg har bestilt en ny frontspoiler og et sideskjørt, det var kanskje disse han på lakkspesialisten mente eg skulle bruke den plastprimer`en på!!? også må jeg ha vanlig grunning til fronten? kan jeg bruke hvilken som helst grunning, eller har det noe og bety hvilken lakk som skal brukes? tusen takk for svar, håper du kan hjelpe meg med disse spm også! Hei... Den grunningen du har er for plast(fargeløs): Legges som ett lim for den vanlige grunningen. 1 tynt strøk er bra nok,men du må sprøyte vanlig grunning rett oppå der igjen. Ser du har fått tak i PPG sine produkter da vil jeg anbefale Deltron D8421 eller Lesonal`s 1K Prime Filler.. Lakkspesialisten har disse. Angående de nye delene: Blir litt store deler for å bruke boks grunning på dem. Men snakkk med lakkerern som skal lakke delene for deg. For hvis du pusser ned delene med "Gråpedd" (den grå pussematta du hadde) så er det ikke mye jobb å grunne delene. Alt det gjøres jo i samme slengen som lakkeringa... Håper du forstår:p Ikke alt for flink til å få ting ned på "papiret":o Mvh Kim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 5, 2007 du må nok ha på 1 eller 2 strøk med pusse fyller etter plast grunning strøket for å få det bra. og så pusse ned fylleren igjen. eller skal lakkereren din lakke dette vått-i-vått? da tar han seg av grunninga og alt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 5, 2007 det som er avtalen er at lakkeren (fetteren min) skulle få minst mulig jobb. så tenkte jeg skulle levere ting klart til bare og sprøyte lakk og klarlakk! (han lakker bare på hobby-basis, og har svært dårlig tid for tiden) derfor bruker jeg spraybokser, for jeg har ingen lakksprøyte. dette med og lakke vått i vått, har ikke jeg peil på! me det enkleste er og kjøpe: Deltron D8421 eller Lesonal`s 1K Prime Filler, som er gruning som skal utpå den plastprimeren jeg allerede har? og bruker plast primer og grunning på de nye delene, og den grunningen på fronten, som bare er pusset ned og sparklet litt? takk for all hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...