#1 Skrevet April 4, 2007 Her om dagen kom det plutselig en ulyd i 1,8t motoren min. Lyden følger motorturtallet inntil den blir overdøvet av motoren. Har lokalisert lyden til å være i bunnen og bakkant av motoren. Kan det være oljepumpa som begynner å gi seg? Eller kan det være et veiv\rådelager som har tatt kvelden. Har sett at oljetrykket mitt har blitt litt dårligere i det siste. Noen som har noen erfaringer med at oljepumpa lager ulyder før den tar kveld? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 4, 2007 husker at på min audi 100 så ble oljetrykket lavere når det var lenge siden oljeskift!! skulle ligge på 5bar, men datt nedd til 4,8 kanskje under kjøring.. med ny oje var trykket stabilt.. men denne motoren var da gått over 340.000km skal ikke si at det er samme greia i ditt tilfelle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 4, 2007 Kan være strammeren til kjedet mellom kammene...Sitter under topplokket i bakkant av motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 4, 2007 ja, men den lager en spessiell skrapelyd ide turtallet faller..har byttet den på min 1,8T 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 4, 2007 Utløserlager for clutch? Endrer lyden seg da du trykker inn clutchpedalen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 4, 2007 Utløserlager for clutch? Endrer lyden seg da du trykker inn clutchpedalen? Ellers sitter jo oljefilterholderen nede under ekspansjonstanken. I denne holderen sitter også tilbakeslagsventilen som innimellom kan løsne. Hvis den løsner kan du oppleve en skrangle/raklelyd derfra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 4, 2007 Har drevet å lekt doktor på bilen med stetoskop, lyden kommer fra bunnen av motor, helt i bakkant av motoren. Utløserlager er ikke noe alternativ siden det er tip kasse. Bytta olje og filter for 1200km siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 5, 2007 Noen andre som har noen forslag/erfaringer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 5, 2007 Tror det er Kjedestrammer som er gåen, eller så lan det være noen av ventiløfterne som er gåen, skiftet nettop kjedestramme, kjede og ventiløftere på min 1.8T. Hadde da en kraftig pekkelyd\ ulyd i motoren, lyden hørtes ut som den kom lenger ned i motoren, når jeg feilsøkte, men lyda forplanter seg vel i motoren, så er litt vanskelig å høre akkurat kor de kommer ifra. I mitt tilfelle var det kjedestrammer og noen ventiløftera som var synderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...