Anbefalte innlegg

Skal legge opp nye bremserør på golfen, da den bygges om til gti. Ser på de gamle at de har sånn "flat" ende på bremserøra.. Hvordan kan man få til å lage det? Eller noen som vet hvor man får kjøpt ferdige sett?

Har kun funnet til golf 2. Passer bremsesettene fra golf 2?

Bilen min er en golf 1 83mod

 

Bilmerke VOLKSWAGEN

Bilmodell Golf

Årsmodell 84—91

Anmerkning tromler bak, ikke ABS, 6 rør

 

Jeg spør mye, men vet lite og vil vite mer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal legge opp nye bremserør på golfen, da den bygges om til gti. Ser på de gamle at de har sånn "flat" ende på bremserøra.. Hvordan kan man få til å lage det? Eller noen som vet hvor man får kjøpt ferdige sett?

Har kun funnet til golf 2. Passer bremsesettene fra golf 2?

Bilen min er en golf 1 83mod

 

Bilmerke VOLKSWAGEN

Bilmodell Golf

Årsmodell 84—91

Anmerkning tromler bak, ikke ABS, 6 rør

 

Jeg spør mye, men vet lite og vil vite mer :)

 

Du får kjøpt ferdige lengder med bremserør på mekonomen.

 

Disse er ferdig konet og niplet også.

 

ellers kan du kjøpe bremserør på rull fra biltema, løse nipler og bruke et dobbeltkoningssett eller hva det heter fra samme butikk og gjøre hele jobben selv.

 

Om du får lånt deg koningsverktøy er biltemarør og nipler det rimeligste. Men det er ikke avskrekkende priser på mekonomen heller om du karrer til deg litt rabatt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dobbeltkoningsverktøyet koster under 400kr på Tema. Dette er verdt sin vekt i gull. Jeg har til enhver tid liggende passe mye bremserør og nipler. Dersom jeg må bytte en slange og nippelkoblinga har rusta fast gidder jeg ikke lenger å ta meg tida å løsne denne mer etter tre forsøk. Da kapper jeg rett og slett av hele møkka og lager meg nytt bremserør;).

 

Du kommer uansett til å trenge dobbeltkoningsverktøyet for å få kobla til lasteventilen bak. Du må nemlig korte inn rørene rett foran bakstillinga, ettersom du der skal koble dem til lasteventilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Du kommer uansett til å trenge dobbeltkoningsverktøyet for å få kobla til lasteventilen bak. Du må nemlig korte inn rørene rett foran bakstillinga, ettersom du der skal koble dem til lasteventilen.

Mekonomen har faktisk bremserør-"sett" for lasteventilen også..

 

Men, som du sier.. 298 tror jeg dobbeltkoningsverktøyet koster, og det er vel anvendte penger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki,kan like gjerne kjøpe deler og bygge selv da.. Men hvilken nipler skal jeg bruke?

Beklager at jeg spør mye, men er så mange forskjelig på biltema..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki,kan like gjerne kjøpe deler og bygge selv da.. Men hvilken nipler skal jeg bruke?

Beklager at jeg spør mye, men er så mange forskjelig på biltema..

 

M10X10 art. 66-498. Er bare å kjøpe inn en drøss først som sist.

 

@Jokke: Uansett må man korte rørene som fører fra HBS og inn i lasteventilen (med mindre man føler for å bytte ut begge lengdene mellom HBS og lasteventilen). De rørene du sikter til er de mellom lasteventilen og slangene mellom karosseri/bakstilling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Jokke: Uansett må man korte rørene som fører fra HBS og inn i lasteventilen (med mindre man føler for å bytte ut begge lengdene mellom HBS og lasteventilen). De rørene du sikter til er de mellom lasteventilen og slangene mellom karosseri/bakstilling.

 

Sist jeg benyttet meg av mekonomens eminente tilbud hadde vi bestilt alle rørene nye, så jeg reflekterte ikke over det. Men det stemmer sikkert det du sier (som vanlig :D )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet lengdene på bremeserørene? Tenkte å legge litt rør i morgen og greit med sånn ca riktig lengde vel..

 

Lurer også på bensinrøra.. De som gikk på forgasseren går opp på venstre side av torpedoveggen og på gti så er det på høyre.. Må jeg legge opp nye bensinrør også da el? Sier seg vel kanskje selv, men mente noen sa at man kan bruke de originale..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare si meg enig i det som blir sagt her.. Hver gang jeg må skru opp nipplene på bremserør som har sittet et par år går de til h***ete. Nå gjør jeg som Andreas og klipper de av i stedet! Ang. lengde så er det bare å prøve seg frem! Ikke noe stress når du kan lage dem selv, men husk at for lang er bedre enn for kort.. (sa brura)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet lengdene på bremeserørene? Tenkte å legge litt rør i morgen og greit med sånn ca riktig lengde vel..

 

Lurer også på bensinrøra.. De som gikk på forgasseren går opp på venstre side av torpedoveggen og på gti så er det på høyre.. Må jeg legge opp nye bensinrør også da el? Sier seg vel kanskje selv, men mente noen sa at man kan bruke de originale..

 

Bremserør måler du når du skal legge nye.

 

Bensinrøra mener jeg det holder å bøye over på andre siden.

Men du skal jo inn med en pumpe så da må du kanskje legge nytt eller bruke de fra ressursbilen.

 

Motsatt problematikk når man bygger om fra 8VGTI til 16V...: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg like gjerne legger nye jeg da de er kona og gjengetapp i motorrommet på gti`en..

Er jo mye større de bensinrøra som er på gti bilen i forhold til gasser bilen..

Regner med du tenker på pumpa ved tanken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hittil brukt de små til forgassermotor til 16V'en min. Dette blir bytta nå.

 

Ettersom du allikevel har gått til innkjøp av dobbeltkoningsverktøy er det smarteste å bytte bensinrørene også. Spesielt ettersom de du har i den røde bilen er altfor korte til at du får de til å rekke langt nok fram til mengdefordeleren/bensinfilteret. En annen ting som taler for å bytte er at du slipper å jalle og kødde med slangeklemmer (slik jeg hittil har gjort). K-Jet opererer med rimelig høyt trykk (5 bar) og det har hendt fra tid til annen at koblingene mine (med slangeklemmer) har hoppa av. For å si det enkelt; det er nesten ikke grenser for hvor mye bensin man greier å spre rundt i motorrommet i løpet av en håndfull sekunder. Gjør du jobben skikkelig med en gang slipper du slike erfaringer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja gjør like gjerne det..

 

Men har et lite koblingsspørsmål til lasteventilen. Heter det det?

 

Lagde en nydelig tegning i paint.

Hvem skal kobles mot hvem?

AndersSingolf.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså 1-4 er på lasteventilen og a-b er bremserøra fra bkf og c-d er bakre bremserør.. hvis noen ikke skjønte min flotte paint tegning :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen? kunne tenkt meg å gjort bremsene ferdig i morgen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen? kunne tenkt meg å gjort bremsene ferdig i morgen :)

 

Ja da er det jammen godt at noen gidder å svare i tide....

 

Har gjort dette noen ganger nå, men har det ennå ikke i hodet. Jeg fikk en utskrift fra familiealbumet hos min vennlige VW-medarbeider i deledisken hos Møller Follo, da jeg skulle gjøre dette første gang. Slik det ser ut på vinterbilen min er det slik:

 

- A skal inn på 4

- B skal inn på 1

- D skal inn på 3

- C skal inn på 2.

 

Vær så god for hjelpa. Nå har jeg nok bøss i håret;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert! da gjør jeg meg ferdig med bremsene bak nå :)

 

Hva skulle jeg gjort uten deg Andreas! Du hjelper meg så med ombygningen! Er evig takknemlig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.