Glassfiberfanger - reparere ?

Anbefalte innlegg

Har brekt av en bit av glassfiberfangeren min foran , 10x10 cm er brekt av, jeg har biten som er brekt av, er det mulig å reparere dette på noe måte ?

lim - forsterk på baksida .. lim.. puss... lakkere ?

 

Skal se om jeg ikke får tatt biler i morgen , men det er et stygt brudd helt nederst i hjulbuen det er snakk om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare å kjøpe litt polyester å duk det.

legg på plass den biten du har på et vis.

legg på polyester på baksiden.

legg på en passe stor duk.

smør godt inn med polyester igjen.

Kan legge 2-3 lag uten problem før det må herde.

 

Så er det bare å pusse med fronten.

Sparkle litt og pusse ned.

Da skal fangeren være god som ny igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville ikke lagt mer enn 2-3 lag heller hvis jeg var deg, da er det større mulighet for at det sprekker seinere hvis du er uheldig å subber nedi ellerno... (hvis det er der sprekken er da)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil anbefale å bruke epoxy i steden for polyester. Da kan det hende du klarer deg uten matte og kjøper du f. eks. West System sin Jr. pack har du alt du trenger oppi der.

Epoxy er til forskjell fra polyester et alt-i-et produkt som du kan bruke som lim, fyllstoff, grov- og finsparkel alt avhengig av hva slags tilsetning du bruker.

Dessuten er det løsningsmiddelfritt, noe man absolutt ikke kan si om polyester, og dermed langt triveligere å jobbe med .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg brukte glassfiber sparkel som jeg la på ett lag også la jeg alu netting, så ett lag til med glassfiber sparkel. virket som at det ble ganske sterkt. er vell den enkleste måten og fikse det på da. ettern min meining

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør som Christian sier du, men puss godt før du støper. Ellers får du ikke galssfiberen til å sitte ordentlig. Være nøye med å få ut lufta i støpen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.