Hva fins av styling til VW Scirocco Mk2?

Anbefalte innlegg

Helays

 

Som sagt, hva finnes av styling til VW Scirocco Mk2(83mod)?

 

Er på utkikk etter styling som er litt diskre, ikke enorme skjermutbyggere og diger front.

 

Er også på utkikk etter baksete til samme bil.

 

Tips tas imot med takk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes mye av styling til rocco egentlig, men personlig synes jeg at lite av det kler bilen. Men en liten lippe foran og bak pluss noen diskre sideskjørt, så kan det funke. Men personlig liker jeg original-look. Har forresten Kamei sideskjørt som du kan få kjøpe;)

 

http://www.scirocco.ch/Image.aspx?src=tuning/83_3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som en eks rocco eier mener jeg kun senk og breie hjul: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes mye av styling til rocco egentlig, men personlig synes jeg at lite av det kler bilen, ettersom det er mye som ikke kler bilen. Men en liten lippe foran og bak pluss noen diskre sideskjørt, så kan det funke. Men personlig liker jeg original-look. Har forresten Kamei sideskjørt som du kan få kjøpe;)

 

http://www.scirocco.ch/Image.aspx?src=tuning/83_3.jpg

 

Er det samme sideskjørt som på bildet du skal selge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er to typer mk2 scirocco, den nyeste utgaven har orginal styling hvis jeg ikke tar feil. Noen som vet om sideskjørtene på disse er styling som ligger utpå kanalene, eller er det selve kanalene som ser ut som sideskjørt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er to typer mk2 scirocco, den nyeste utgaven har orginal styling hvis jeg ikke tar feil. Noen som vet om sideskjørtene på disse er styling som ligger utpå kanalene, eller er det selve kanalene som ser ut som sideskjørt?

 

De nyere Roccoene har sideskjørt og breddere (i samme fasong som skjermene har under disse, bare litt breiere) som ligger utenpå.

 

Spør du meg er det kuleste utseendet det de aller enkleste før 1984-Roccoene hadde: Enkle lykter og ikke styling. Slipper du den skikkelig ned og setter på små, breie hjul blir det gørbra. En skikkelig senke Rocco (uavhengig av generasjon) har latterlig lav taklinje kontra andre biler og stolunderstellene er så lave at du i praksis sitter på gulvet. Du føler at du sitter 30cm lavere enn andre medtrafikkanter:D.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det samme sideskjørt som på bildet du skal selge?

 

Ja, det er de som du ser der ja. Mine er i grei stand, sølvlakkerte. Men trenger litt puss og suss..;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du føler at du sitter 30cm lavere enn andre medtrafikkanter:D.

 

Ja, Scirocco er en bil man må planlegge inn- og utstigning!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke Zender et kitt da ? meiner å huske at dem leverte et diskret og stilrent stylingkit bestående av bakfanger, sidesjørt, breddere og framfanger :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De nyere Roccoene har sideskjørt og breddere (i samme fasong som skjermene har under disse, bare litt breiere) som ligger utenpå.

 

Spør du meg er det kuleste utseendet det de aller enkleste før 1984-Roccoene hadde: Enkle lykter og ikke styling. Slipper du den skikkelig ned og setter på små, breie hjul blir det gørbra. En skikkelig senke Rocco (uavhengig av generasjon) har latterlig lav taklinje kontra andre biler og stolunderstellene er så lave at du i praksis sitter på gulvet. Du føler at du sitter 30cm lavere enn andre medtrafikkanter:D.

 

Jeg er litt usikker på hva jeg syns er tøffest, med eller uten styling:confused:

 

Det er helt klart tøft med kun senk og brede felger: rock : Men tror det hadde vært føft med litt diskre styling også.

 

Er det noen som har en delebil med orginal styling, eller har bare stylingen liggende, så er jeg interesert i den.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er de som du ser der ja. Mine er i grei stand, sølvlakkerte. Men trenger litt puss og suss..;)

 

De skjørtene blir litt i overkant av det jeg hadde tenkt meg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke Zender et kitt da ? meiner å huske at dem leverte et diskret og stilrent stylingkit bestående av bakfanger, sidesjørt, breddere og framfanger :D

 

Hvilke firma forhandler og selger Zender?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rieger har vel noe stæsj trur jeg,se: styling-tech.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes et par firma som laget rocco-kit når den var "hot" på 80-tallet..bl.a.BBS, Zender og kamei.

Kamei:

mk2kamei003.jpg

 

Zender:

101_1.jpg

Til zender fulgte der også med en litt annen vinge som ikke gikk opp langs bakruta, og var litt høyere enn org.

 

BBS:

bbskit.jpg

 

Alt dette er gått ut, og du er heldig om du finner noe på e-bay.

Per dags dato får man vel kun kjøpt Seidl og Rieger (fangere/sideskjørt) samt noen griller, panserlister (som ikke passer!) og småstæsj.

Jeg fikk kjøpt et BBkit på e-bay for et par år siden for en drøy sum penger, men dette ble aldri montert hos meg. Har det faktisk liggende i garasja ennå. SÅnn såg prøvemonteringa ut (og, nei, jeg hadde ikke tenkt å beholde det gult:):

14_bbs1.jpg

 

 

 

Hver sin smak, men noe jeg syns er tøft på sorte roccoer er zender-grillen fra MK1-rocco, noe som også kan kun skaffes på e-bay ved litt hell.:

68_zendergrill.jpg

 

Rocco er bra bil! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger en Scirocco noe særlig styling ut over det som er orginalt?

 

CACB8VCH.jpg

 

whiterocco1.jpg

 

GreyRocco.jpg

 

rocco3.jpg

 

IMG_5761.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skikkelig fett med mk1 kromfangere på rocco!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.