#1 Skrevet April 4, 2007 Hvordan får man justert høyden på en bakdør på en A6 4B? Den ene bakdøra mi henger litt ned i bakkant, og skulle gjerne ha fått stlt den opp igjen der den skal være. er ikke snakk om mer en ca 5mm, men det er bare sånnt man irriterer seg over 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 5, 2007 Ingen som har peil på dette her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 5, 2007 Du må løsne skruene til hengselen som henger i B-stolpen, deretter kan du justere og skru fast igjen. Er vel torx-skruer på disse tenker jeg? Men du må ha med deg en medhjelper som kan holde og justere døren, blir sikkert ikke bra på første forsøket så da er det bare å løsne og justere flere ganger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 6, 2007 Ok, da skal jeg få prøvd dette. Syntest husje det er tolvkantbits (ZXN eller hva det heter) som skruene er 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 6, 2007 Her har du instruksjonene klippet fra eBahn til en A4 B5, men er sikkert mye det samme. Jeg gjorde det samme for noen uker siden, funket fint.... Rear door, adjusting Panel gap dimensions: a - 4 mm 0.5 b - 5 mm 0.5 c - 3.5 mm 0.5/ 1 Adjusting door flush with contour of body To adjust door, loosen door hinge screws at B-pillar and shift door (elongated screw holes on hinge). Note: Adjust rear of door depth (relative to car interior) via striker. Adjusting via striker Notes: Adjust rear of door depth (relative to car interior) via striker. Striker must not be installed in such a way as to strain door lock Remove bolts. Shift striker until door is flush with body. Tighten bolts to 20 Nm (15 ft lb). Door component carrier, adjusting Note: Door must be properly adjusted. Set bolts (arrows) so that door component carrier -1- can just be moved (bolt on adjustment plate -3- may be engaged but not tightened). Seat second technician in vehicle Close door From inside, second technician pushes door component carrier against roof and B-pillar. The carrier must be pushed slightly further than desired to make allowance for restoring force of rubber seal. First technician checks door component carrier from outside vehicle for proper positioning. Adjustment plate -3- must then be pushed upward until it makes contact with surface of door -2- and door component carrier -1-. CAUTION! Adjusting plate -3- must always be installed. To adjust tilt of door around C-pillar, shift adjusting plate -3-. If the rear portion of the door (e.g. at the bottom) sticks out too much, the adjusting plate must be shifted upward. This will tilt the bottom of the door towards the car interior and the top of the door outward. Carefully open door and tighten bolts (arrows). Tightening torque: 30 Nm (22 ft lb) Close door and examine adjustment of door component carrier -1-. If the positioning of the door component carrier is incorrect, then the procedure must be repeated. Correct positioning of door component carrier 1 Window for rear door Window must penetrate 5 mm (measurement -a-) into upper portion of door seal -3- Window must penetrate 5 mm (measurement -c-) into rear portion of door seal -3- 2 Door component carrier 3 Door seal Gap between lower edge of roof trim molding -4- and lower edge of seal -3- is 18.3 mm (measurement -b-) 4 Roof trim molding 5 C-pillar 1.bmp 2.bmp 3.bmp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 6, 2007 Flere bilder 4.bmp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 6, 2007 Å det siste..... 5.bmp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...