#1 Skrevet April 4, 2007 Jeg driver å styrer med et ledningsnett fra golf 2 16v. På dynamoen er det bare to ledninger som går innpå. Stor pluss som er konstant og en liten pluss som er på tenning. ikke sant? Problemet mitt er at den vil ikke lade, prøvd med to dynamoer og begge fungerte før de ble plukket ut. Hvordan fungerer egentlig funksjonen til den lille blå ledningen. Den går helt opp til spido har jeg funnet ut. Det er pluss ved tenning og pluss på tomgang. Med en gang jeg kobler den på dynamoen så skjer det egentlig ikke noe. Lader heller ikke. Men om jeg stjeler strøm fra den store med konstantstrøm lader den og motor dør ut etter noen sekunder..............????? Har også prøvd med ohm måling på dynamoen. Fra den lille og i selve dynamoen og jeg får utslag (på begge dynamoene) Jeg fatter ikke hva som skjer...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 5, 2007 Hei! I gråve trekk kommer den blå ledingen fra tenningslås gjennom ladelys pære og fram til dynamo. Den skal "åpne" diodebrue på dynamoen. Du kan sette den til jord og ladelampen skal lyse. Dynomoen skal lade når du stjeler strøm fra batteri kabeln. Men kan ikkje svare for korfor bilen stopper når du gjer det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 5, 2007 den lille går til ei kontakt med blå ledning rundt batteriet! dette går til ladelampa, og den må fungere om bilen skal ta lading 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 5, 2007 hjernen tror det er lite strøm og kutter tenningen? vetsje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 5, 2007 Takker. Fant det ut. Prøvde først med en parklyspære mellom de to på dynamoen og da lada den. Ladelampa i instrumentene fungerer, men den slukner ikke når den starter. La opp en ny lampe på den kretsen og da er alt i orden:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...