Overhale girkasse til Mk3 GTi?

Anbefalte innlegg

JA, har da 2 stk sprengte kasser liggende. Det er diffen som har havarert på begge, med det resultatet at det er sprengt hull i clutch-huset på begge.

 

Girkassekoden er CHE på begge kassene, dette er til mk3 gti, og den har kraftigere inngående aksling.

 

Har plukket ned den ene kassen, og alt inni ser fint ut, bortsett fra diffen da. : rolleyes

 

Så tenkte jeg å fikse opp disse kassene, muligens sette inn en Peloquin diff i den ene. ;)

 

1) Passer et "vanlig" clutch-hus over, eller er forskjeld på hullet til inng.aksel? Noen som kan måle dette hullet?

 

2) Hvis jeg ikke går for Peloqin diff, men standard, hvilke deler bør byttes for å forlenge levetiden på diffen?

 

3) Andre løsninger i stedet for pnkt 2)

 

4) Noe vits i å bytte lager? Kassene har jo ikke gått mer en rundt 150k km

 

5) Synkroniseringsringer kan vel med fordel byttes selv om dem er "gode", hva koster dette ca?

 

6) Andre ting? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo veldigt mykje med bruken din og gjere:)

1 Vist ikkje Hullet i kassen er forstort og du kan sjøl eller har einkompis som kan sveise (tig) så sveiser hullet.

2 Gjer rein diffen. Ta aksel som holder solhjul og sett den i dreiebenken. Bruk 600 papir og litt olje og puss den fin.

3 Slå ut resten av gamle spenstiften og bor hull lenger ned i diffen så den nye spenstiften går igjen akseln og vert opplagret på beggesider. Slå først ein og deretter ein til inni den første spenstiften.

4 Reingjer så resten av kassen for aluspon event bytt syncro ringer som er defekt. Montersammen kassen

5 Så har du Økonomi rep av kassen. Har gjort dette selv funkersom faen.

Men få få ein som kan sveising til og sveise huset.

 

Ingve

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo veldigt mykje med bruken din og gjere:)

 

Ja.... bruker jo bilen da...... :rolleye:

 

1 Vist ikkje Hullet i kassen er forstort og du kan sjøl eller har einkompis som kan sveise (tig) så sveiser hullet.

 

Har tenkt på det, men tror jeg går for å bytte huset hvis det passer fra andre kasser....

 

2 Gjer rein diffen. Ta aksel som holder solhjul og sett den i dreiebenken. Bruk 600 papir og litt olje og puss den fin.

 

Ikke fullt så enkelt det gitt..... Den er i 3 deler den akslingen.... Hvis vi snakker om samme del da.....

 

3 Slå ut resten av gamle spenstiften og bor hull lenger ned i diffen så den nye spenstiften går igjen akseln og vert opplagret på beggesider. Slå først ein og deretter ein til inni den første spenstiften.

Ingve

 

Den var jeg ikke helt med på. Har du bilder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tre deler? Da må den vere knekt trur eg. Skal du bytte huset må du shime akslinger for og få rett forspenn på girkassen og det kan gjo vere litt jobb. Så slutter du med unødig spinning så leverer kassen lenge. Har skrud eindel kasser den nyeste av VAG er mk4 GTI og den er også i 1del Kan vere forsjell på event Kabelskift kasse og "vanligkasse".

Eg snakket om den akslingen som kommer ut av diffen og knuser hull i kassen..

 

Har ikkje bilder her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tre deler? Da må den vere knekt trur eg. Skal du bytte huset må du shime akslinger for og få rett forspenn på girkassen og det kan gjo vere litt jobb. Så slutter du med unødig spinning så leverer kassen lenge. Har skrud eindel kasser den nyeste av VAG er mk4 GTI og den er også i 1del Kan vere forsjell på event Kabelskift kasse og "vanligkasse".

Eg snakket om den akslingen som kommer ut av diffen og knuser hull i kassen..

 

Har ikkje bilder her

 

Etter at 2. kassa tok kveld ble det slutt på spinning med mye sving på. : rolleyes

 

1. kassa røyk på reversdrev, 2. kassa på diff og så har jeg kjøpt en kasse der diffen var gåen på, denne jeg har skrudd opp nå. Greit med litt reservedeler. :P

 

Er ikke noe tvil om at den akslingen inni diffen er knukken for å si det sånn. En aksling på rundt Ø15mm og rundt 100mm lang? Jeg som forklarte litt for dårlig i innlegget ovenfor. Sorry.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter at 2. kassa tok kveld ble det slutt på spinning med mye sving på. : rolleyes

 

1. kassa røyk på reversdrev, 2. kassa på diff og så har jeg kjøpt en kasse der diffen var gåen på, denne jeg har skrudd opp nå. Greit med litt reservedeler. :P

 

Er ikke noe tvil om at den akslingen inni diffen er knukken for å si det sånn. En aksling på rundt Ø15mm og rundt 100mm lang?

 

Stemmer:) Kjørte fra eit sted 1t utenfor Oslo og heim med hull i kassen. Akslingen var ikkje knekt men kassen var boss. Langt uten olje:) Men bilen måtte heim at. mk2 G60. Hadde vert på Rudskogen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.