Trondheim: Full vinter igjen!

Anbefalte innlegg

Snør sidelengs og er strålende sol annen vær gang æ ser ut vinduet i dag....

spesielt....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er en liten photostory fra dagens hendelser i det snøfulle trøndelag:

 

Hr.Sveian var på en mas om at jeg måtte komme til Hommelvika en tur, så mellom snøbygene stakk jeg ut og rekognoserte litt på parkeringsplassen. En kjapp avgjørelse ble tatt om at snødybden lå over grensa for fremkommelighet med sommerdekk, så turen gikk til boden for å hente ut piggene igjen. Desverre har jeg bare to hender så jeg fikk ikke med meg mer enn to dekk ut. Men jeg har jo bare gnagerbil uansett, så det går fint : smil :

...

DSC00313 (Small).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en ufyselig sol/snø/sol-opplevelse var dekka på plass og turen gikk til Hommelvik (hopper over forsering av brøytkanter osv, med litt fart går alt bra).

Vel fremme holder Rune på med snøfresing med lånt utstyr og ved tilbakelevering av dette oldtidsfunnet av en snøfreser (bilde mangler, sorry) skal jeg innvies i quattrotestbakken med ekvipasjen vi kjørte rundt i (Hiace 4wd). Med friskt mot satses det og piggfridekkene får kjørt seg godt opp kneikene på veien som var merket med "kjøres på eget ansvar" og "20% stigning". Den friske satsingen bringer oss nesten opp. Nesten sier du?...

DSC00320 (Small).JPG

DSC00322 (Small).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mulig det ikke ser så bratt ut, men veien var altså merket 20% stigning, og dette var den bratteste kneika: Altså 20% :)

Kort oppsummering av forsøket på å få bilen opp:

- Strø sand

- Spinne

- Spinne

- Skli lenger bak og ut i kanten

- Spinne

 

Så der ble rekvirert en tauebil (urS4) og med nød og neppe samt 15 meter slepetau kom vi oss opp. Og da MENER jeg virkelig med nød og neppe! : haha :

Været ble skikkelig ufyselig mens vi holdt på og E6'en snødde likesågodt igjen totalt, så de bare veiene jeg kom til Hommelvik på var litt blitt litt spenstigere å kjøre på nå (sommerdekk bak er jo fint ved nedbremsing og svinger). Men etter å ha sett en skikkelig dårlig film tok jeg sjansen på å sige hjemover.

Det gikk jo selvsagt kjempeflott, litt dansing med bakenden ble det, men ikke mer enn man må tåle. Og sist men ikke minst: jeg satte meg fast på parkeringsplassen. Skikkelig ironisk at av alle dagens opplevelser er det ikke før man er hjemme igjen at det stopper seg til. Tok meg 15 minutter å spinne frem og tilbake før bilen var på plass i tomrommet jeg etterlot tidligere på dagen.

 

Hersens snø, måtte den smelte vekk og forsvinne. Jeg vil ha vår! : vinke :

DSC00324 (Small).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes det er digg med snø jeg ;) hadde ikke lagt om til sommerdekk enno da så det gikk greit , brukte audin i dag som "akebrett heis" opp en umulig bakke for så å sette utenfor med akebrett med podene (madamen fikk kjøre bila ned :) ) Fort gikk det hvertfall nedover : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble litt stunting i gårkveld også gitt.. :D

 

 

DSC00324-re.jpg

Her ser vi samme bil som trakk meg opp tidligere på dagen.. For øyeblikket brukt som snøplog, helt til det ikke gikk lengre..

 

 

DSC00326-re.jpg

Orginal A4 2.5TDIQ var noe bedre egna i dypsnøen enn skamsenka S4..

 

 

DSC00323-re.jpg

Nissan Navara ble rekvidert for å få løs S4'en! :D

 

 

DSC00327-re.jpg

Halvtimes tid, så sto plutselig Navaren i samme situasjon som S4'en tidligere..

 

 

DSC00325-re.jpg

MEN, det står jo ikke på utstyret! ;)

 

De gale har det godt! : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tør jeg spørre hva i all verden dere gjorde oppe ved Abra-hallen midt i snøkaoset? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man har da ikke quattro for å kjøre på bar asfalt Vidar :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute på Frosta jeg og kjørte meg en tur eller to jeg også, det var morro det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm. 3. gangen jeg har på vinterdekkene nå, siden nyttår.....: eek :

 

Begynner å bli lei av å bytte dekk.......:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan jo trøste deg med at du blir veldig flink til det da ;)

øvelse gjør mester sier dem :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan jo trøste deg med at du blir veldig flink til det da ;)

øvelse gjør mester sier dem :P

 

Jepp, det sies så :)

 

Begynner allerede å få slitasje etter hjulkrysset i de nye felgene nå.: mad :

Må vel kjøpe hjulnøkkel med plast på om dette skal fortsette.:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.