#26 Skrevet April 10, 2007 Jasså ja.. tenningsmodulen sier du?Har prøvd å tra ut en og en dysekontakt ja (viss de er de som sitter ved siden av coilrekka..!?) Slik at den gikk på bare 4.. Men hørest ut som om alle var i funksjon. Hvordan kryssbytter man tenningsmodulen da? Kan det være en sikring som sitter forran hjernen der? ..neeeh? Hørtest rart ut! Sier sikringen hvilken coil som evt. er gåen? Pål fortalte jo hvordan man bytter tenningsmodulene over, så da slipper jeg Det er en sikring like før hjernen jo, under "sparketeppet" altså, denne røk grunnet kortslutning i min coil nr #3... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet April 11, 2007 Det står to tenningsmoduler på torpedoveggen ja,en kontakt inn på toppen og coilene inn på undersiden. Du bytter plass på de to POS`ene (som de blir kalt) og plugger igjen ledningene fra coilene å prøver å starte bilen da. Men ville vel prøvd å byttet til en "litt" friskere coilrekke enn din sin. Den så ut som den var moden for utskifting for leeenge siden. AAN motoren er også meget følsom på plugger,bruk helst de orginale Bosch pluggene selv om de koster noen kroner. Okay.. tror jeg forstår! Jipp, har en ny coilrekke nå, men er vist en av coilene som er gåen på den også... Men den ser mye friskere ut! Hmm.. de pluggene jeg kjøpte nå skulle vist gjøre susen, kostet jo nok de også! Men, mulig jeg må kjøpe orginale plugger ja.. m-hmm! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet April 11, 2007 Pål fortalte jo hvordan man bytter tenningsmodulene over, så da slipper jeg Det er en sikring like før hjernen jo, under "sparketeppet" altså, denne røk grunnet kortslutning i min coil nr #3... Jipp, har funnet hjernen og sikringene der... Men har ikke sett nermere på sikringene enda! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet April 11, 2007 Men kan noen si meg om jeg kan kjøpe disse coilene fra denne siden her; http://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=c51tpu55gftldy20vw0r1pel&makeid=800002@Audi&modelid=1009347@S4%20&year=1993&cid=25@Ignition%20Parts&gid=7060@Ignition%20Coil 5stk... fungerer som de coilene jeg trenger det? ..mente liksom at det kanskje var laga coil 1, coil 2, coil 3.. ol. jeg, for det skal ikke byttes om på den rekkefølgen, har jeg forstått?! Men, har det bare med ledningene å gjøre det da, evt.?! Eller om jeg får kjøpt hele rekka billig fra en annen plass? Litt surt å bestille dette og ikke få brukt det!? Er litt skeptisk siden det koster litt og at det skal sendes fra langt-vekk-i-stan! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet April 11, 2007 Hallo Jeg har 5 orginal plugger liggende, og VAG-COM. Hadde vært greit å sjekket den for feilkoder, litt enklere å feilsøke da.. Send ei melding du, om du treng litt hjelp.. 91829653 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet April 11, 2007 Hallo Jeg har 5 orginal plugger liggende, og VAG-COM. Hadde vært greit å sjekket den for feilkoder, litt enklere å feilsøke da.. Send ei melding du, om du treng litt hjelp.. 91829653 Tusen takk, Lars Kristian! ...jeg gir lyd fra meg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet April 11, 2007 Trur mok diagnose er tingen først ja. Før ein kjøpper coiler til $$$. Kan vere leksje på trykkslanger/cooler. Falskluft på tomgang til dårleg tomgang. Lekasje ved ladetrykk gir feit blanding, og da kan ein svak coil/plugg ha problem med å tenne blandinga... Se etter mixture adaption feil ol.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet April 11, 2007 Her har du også et nytt coil sett: http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=26&products_id=450&osCsid=4d5c9b85c698ea4fa5b79411f1e6f630 Tror det er noen på forumet her som har testet di ut:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet April 11, 2007 Her har du også et nytt coil sett: http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=26&products_id=450&osCsid=4d5c9b85c698ea4fa5b79411f1e6f630Tror det er noen på forumet her som har testet di ut:) Var ikke helt gæren pris heller det der da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet April 11, 2007 Var ikke helt gæren pris heller det der da.. Prisen der er bare for ledningsnettet. 1,8T coilene må du kjøpe og modifisere selv. Jeg kjører med coilene fra 1,8T (AMB) motoren og hjemmelaget ledningsnett. http://www.s-cars.org/postnuke/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=191 http://www.s-cars.org/postnuke/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index&req=getit&lid=30 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet April 11, 2007 Prisen der er bare for ledningsnettet. 1,8T coilene må du kjøpe og modifisere selv.Jeg kjører med coilene fra 1,8T (AMB) motoren og hjemmelaget ledningsnett. Ok, ja stussa litt på det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet April 11, 2007 Her er et ferdig sett fra 034motorsport med "high output" coiler: http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=26&products_id=466&osCsid=4d5c9b85c698ea4fa5b79411f1e6f630 Prisen er USD 675,- dvs. litt mer enn 5 nye orginalcoiler fra http://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=toet0p55yf0oyo45gzuam2qz&makeid=800002@Audi&modelid=1009381@S6%20TURBO&year=1996&cid=25@Ignition%20Parts&gid=7060@Ignition%20Coil Uansett mye billigere enn å kjøpe coilene her i Norge.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet April 15, 2007 Hallo Jeg har 5 orginal plugger liggende, og VAG-COM. Hadde vært greit å sjekket den for feilkoder, litt enklere å feilsøke da.. Send ei melding du, om du treng litt hjelp.. 91829653 Tja... Har du VAG-Com akkurat nå egentle? Men i runde Vag-Com kan løse problemer ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet April 16, 2007 Tja... Har du VAG-Com akkurat nå egentle? Men i runde Vag-Com kan løse problemer ja Tja, vet da F"#¤ hvor du har den jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet April 22, 2007 Håper du finner ledningen Lars K. for nå er jo bilen helt snååål! Vil jo ikke starte, og nåla på speedometeret og oljetrykker lever jo i sin egen verden bare tenninga står på... ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet April 23, 2007 Følte egentlig at dette var en finfin dag for å være litt Off-Topic og stor i kjeften: At bilen din er helt snål kommer ikke som noe sjokk Anette. Den har sikkert blitt smitta av eieren sin etterhvert! (Du skal få lov til å slå meg for den kommentaren der neste gang jeg treffer deg!) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet April 24, 2007 Følte egentlig at dette var en finfin dag for å være litt Off-Topic og stor i kjeften:At bilen din er helt snål kommer ikke som noe sjokk Anette. Den har sikkert blitt smitta av eieren sin etterhvert! (Du skal få lov til å slå meg for den kommentaren der neste gang jeg treffer deg!) Hiihiii, du mener det ja... Men, vil det si at om jeg blir kurert så kommer S4'n seg også?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet April 24, 2007 Kanskje.... Men ettersom du sannsynligvis er akkurat like håpløs som meg, så tror jeg du må se deg om etter en annen løsning! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...