Ujevn gange og fusking, S4 2,2t

Anbefalte innlegg

Jasså ja.. tenningsmodulen sier du?

Har prøvd å tra ut en og en dysekontakt ja (viss de er de som sitter ved siden av coilrekka..!?) Slik at den gikk på bare 4.. Men hørest ut som om alle var i funksjon.

Hvordan kryssbytter man tenningsmodulen da?

 

Kan det være en sikring som sitter forran hjernen der? ..neeeh? : klø : Hørtest rart ut!

Sier sikringen hvilken coil som evt. er gåen?

 

Pål fortalte jo hvordan man bytter tenningsmodulene over, så da slipper jeg :P

 

Det er en sikring like før hjernen jo, under "sparketeppet" altså, denne røk grunnet kortslutning i min coil nr #3...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står to tenningsmoduler på torpedoveggen ja,en kontakt inn på toppen og coilene inn på undersiden. Du bytter plass på de to POS`ene (som de blir kalt) og plugger igjen ledningene fra coilene å prøver å starte bilen da. Men ville vel prøvd å byttet til en "litt" friskere coilrekke enn din sin. Den så ut som den var moden for utskifting for leeenge siden. AAN motoren er også meget følsom på plugger,bruk helst de orginale Bosch pluggene selv om de koster noen kroner.

Okay.. tror jeg forstår! :)

Jipp, har en ny coilrekke nå, men er vist en av coilene som er gåen på den også... Men den ser mye friskere ut! :)

Hmm.. de pluggene jeg kjøpte nå skulle vist gjøre susen, kostet jo nok de også! Men, mulig jeg må kjøpe orginale plugger ja.. m-hmm! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pål fortalte jo hvordan man bytter tenningsmodulene over, så da slipper jeg :P

 

Det er en sikring like før hjernen jo, under "sparketeppet" altså, denne røk grunnet kortslutning i min coil nr #3...

Jipp, har funnet hjernen og sikringene der... :) Men har ikke sett nermere på sikringene enda!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men kan noen si meg om jeg kan kjøpe disse coilene fra denne siden her;

http://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=c51tpu55gftldy20vw0r1pel&makeid=800002@Audi&modelid=1009347@S4%20&year=1993&cid=25@Ignition%20Parts&gid=7060@Ignition%20Coil

5stk... fungerer som de coilene jeg trenger det? ..mente liksom at det kanskje var laga coil 1, coil 2, coil 3.. ol. jeg, for det skal ikke byttes om på den rekkefølgen, har jeg forstått?! Men, har det bare med ledningene å gjøre det da, evt.?!

 

Eller om jeg får kjøpt hele rekka billig fra en annen plass? Litt surt å bestille dette og ikke få brukt det!? Er litt skeptisk siden det koster litt og at det skal sendes fra langt-vekk-i-stan! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo

 

Jeg har 5 orginal plugger liggende, og VAG-COM.

Hadde vært greit å sjekket den for feilkoder, litt enklere å feilsøke da..

Send ei melding du, om du treng litt hjelp.. 91829653

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo

 

Jeg har 5 orginal plugger liggende, og VAG-COM.

Hadde vært greit å sjekket den for feilkoder, litt enklere å feilsøke da..

Send ei melding du, om du treng litt hjelp.. 91829653

 

Tusen takk, Lars Kristian!

...jeg gir lyd fra meg! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur mok diagnose er tingen først ja. Før ein kjøpper coiler til $$$.

Kan vere leksje på trykkslanger/cooler.

Falskluft på tomgang til dårleg tomgang.

Lekasje ved ladetrykk gir feit blanding, og da kan ein svak coil/plugg ha problem med å tenne blandinga...

 

Se etter mixture adaption feil ol..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke helt gæren pris heller det der da..

Prisen der er bare for ledningsnettet. 1,8T coilene må du kjøpe og modifisere selv.

Jeg kjører med coilene fra 1,8T (AMB) motoren og hjemmelaget ledningsnett.

http://www.s-cars.org/postnuke/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=191

http://www.s-cars.org/postnuke/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index&req=getit&lid=30

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisen der er bare for ledningsnettet. 1,8T coilene må du kjøpe og modifisere selv.

Jeg kjører med coilene fra 1,8T (AMB) motoren og hjemmelaget ledningsnett.

 

Ok, ja stussa litt på det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo

 

Jeg har 5 orginal plugger liggende, og VAG-COM.

Hadde vært greit å sjekket den for feilkoder, litt enklere å feilsøke da..

Send ei melding du, om du treng litt hjelp.. 91829653

 

Tja... Har du VAG-Com akkurat nå egentle? :)

Men i runde Vag-Com kan løse problemer ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja... Har du VAG-Com akkurat nå egentle? :)

Men i runde Vag-Com kan løse problemer ja

 

Tja, vet da F"#¤ hvor du har den jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper du finner ledningen Lars K. for nå er jo bilen helt snååål!

Vil jo ikke starte, og nåla på speedometeret og oljetrykker lever jo i sin egen verden bare tenninga står på... ??? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følte egentlig at dette var en finfin dag for å være litt Off-Topic og stor i kjeften:

At bilen din er helt snål kommer ikke som noe sjokk Anette. Den har sikkert blitt smitta av eieren sin etterhvert! :)

 

(Du skal få lov til å slå meg for den kommentaren der neste gang jeg treffer deg!) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følte egentlig at dette var en finfin dag for å være litt Off-Topic og stor i kjeften:

At bilen din er helt snål kommer ikke som noe sjokk Anette. Den har sikkert blitt smitta av eieren sin etterhvert! :)

 

(Du skal få lov til å slå meg for den kommentaren der neste gang jeg treffer deg!) :)

Hiihiii, du mener det ja... : haha :

Men, vil det si at om jeg blir kurert så kommer S4'n seg også?? : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje.... Men ettersom du sannsynligvis er akkurat like håpløs som meg, så tror jeg du må se deg om etter en annen løsning! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.