#1 Skrevet April 5, 2007 Har litt problem med autochecken og kjørecomputeren på min s4 (c4). Kommer ofte opp raudt oljetrykks lys meg følgende tre "pip" i autochecken under kjøring. Oljetrykk er det jo så ikkje det som er problemet. Symbolet for slitte bremseklosser er der som regel konstant, men har skjekka klossene og dei er ikkje slitte. Står symbolet kun for slitte klosser eller kan det bety andre ting og? So over til kjørecomputeren, viser avogtil heilt på jorde verdiar. Hvis eg slettar gjennomsnittsfarten og gjennomsnittsforbruk under kjøring så tar det avogtil veeldig lang tid før nye verdiar kjeme opp i displayet, og det som kjem opp stemmer ikkje. Turbotrykksmålaren virkar heller ikkje. Står som regel konstant på 1,0. Gjennværande km pleier og å variera veldig masse. På halv tank so kan det variera frå 200 km til 1100 km:confused: Og siste ting i denne omgang: av og til forsvinner både kjørecomputeren og autochecken under kjøring eller kommer ikkje opp når eg skrur på tenninga. Så kan dei plutselig komme igjen. Noken som veit om felles relè elle noke sånt som kan vera syndaren? Takknemlig for svar Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 5, 2007 Dette lurer jeg også på... Opplever akkurat samme problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 5, 2007 Lite kjekt når oljetrykkslampen lyser. Går kaldt nedover ryggen på meg:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 5, 2007 Det med at turbotrykksmåleren står på bare 1... Går bilen som den skal? Forøvrig bruker det å være dårlige loddinger på baksiden av autochecken som gjør at den "detter ut" av og til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 5, 2007 Det med at turbotrykksmåleren står på bare 1... Går bilen som den skal? Forøvrig bruker det å være dårlige loddinger på baksiden av autochecken som gjør at den "detter ut" av og til. Har analog trubotrykksmåler så eg veit at det er turbotrykk. Men hvis det er dårlige loddinger så er det rart at både kjørecomputeren og autochecken detter ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 7, 2007 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 7, 2007 Var borti dette på den jeg hadde oxo. Tok ut instrumentet og tok alle stikkrene av og på ett par ganger. Da ble det bra: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 8, 2007 Det er et velkjent problem at autocheck-displayet bare kommer med kråketegn og krusseduller. Om selve displayet er OK, er det ofte at den kommer med "feil" varsler. Min piper innimellom for dårlige bremser , uten at det det minste feil med de. Kjørecomputeren min fungerer derimot utmerket. Jeg monterte engang et S4-instrument i en Audi 100 2,3E, da fikk jeg naturlig nok ikke noe turbotrykk, annet enn 1,0 bar. dvs 0 bar i turbotrykk, så det spørs om det er noe tull med føleren for turbotrykket. Jeg var kanskje ikke til mye hjelp her, men det er en velkjent sak at ihvertfall autochecken tuller! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 10, 2007 Tok ut instrumentpanelet og spruta litt elektrospray inni kontaktene.. Alt har virka fint så langt:) Einaste turbotrykksmålaren i kjørecompen som ikkje vil virka. Meina å ha høyrd at den får signal frå map sensoren? Kan da stemma? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 10, 2007 Klippet fra http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/10vgauge.html The stock digital boost gauge receives a voltage signal from the ECU which ranges from ~0.2 to 5.0 volts. There is a micro-controller inside the instrument cluster which takes this voltage information and converts it to a digital reading on the LCD display in Bar. Kan være verdt å sjekke om den plastslangen som går fra motor til MAP-sensor i ECU er hel, men da er det rart bilen går ok, for da ville ikke MAP-sensor registrere trykk. Under plastkåpa mot torpedoveggen er det en fuktfelle som den slangen kan hoppe ut av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 11, 2007 Nja.. Roy er inne på noe, men jeg har (som de fleste andre) problemer med både autocheck og kjørecomputer til og fra. Jeg har også hatt problemer med at slangen har hoppet av, og da viste den som du sier '1' hele tiden, ig bilen ble slapp. Nå har jeg et annet problem, og det er at måleren resetter seg, så den viser 0.2 bar ved vanlig til frisk kjøring, og at den kun gå opp mot 0.5-0.6 ved hard kjøring. Normalen er 0.4 ved tomgang, som den alltid kommer opp med ved start. Man lærer seg å leve med det, men det støkker til i meg også hver gang den j@vla oljekanna piper i vei! Tror jeg må gå over alle plugger og loddinger én gang for alle snart.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 11, 2007 Fant Grunnen til at turbotrykksmålaten ikkje virka, va slangen som hadde hoppa av på "filteret" under dekselet på torpedoveggen:p Men burde ikkje bilen gått som eit dass viss den slangen ikkje var tilkobla? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 11, 2007 Bilen min går som et dass hvis den slangen hopper av, men hvorfor din ikke gjør det er et godt spørsmål, kanskje grunntrykket ditt er veldig høyt? Hakke peil desv. Det med at gjennværende km på comp. varierer mye, har vel en sammenheng med bensinforbruket akkurat der og da, bruker bilen mye bensin i følge gjennomsnittsforbruket vil også gjennværende km bli mindre. Hvis du nullstiller gjennomsnittsforbruket, kjører rolig i 80 med cruisecontrol og kikker på gjennværende etter en stund vil du se at det stiger noe (forhåpentligvis ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 12, 2007 Har slutta å variera så masse på gjennverende km nå etter at kontaktane fekk ein dusj med elektrospray. Men lurer litt på det med slangen til map sensoren og koffø bilen ikkje ha gått som eit dass: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 12, 2007 heisann! jeg har akkuart samme problem, skal fanken hakkeskjære kontrollere den slangen selv etter jobb, kanskje det er derfor bilen går som en dass. lader bare 0,4, men hender den lader 1,4 plutselig. merkelig bil, men er greit med litt problemer så man får brukt de få hjernesellene jeg har.hehe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...