Går det og bytte bunnpannepakning mens motoren er i bilen (audi 80 typ 81)

Anbefalte innlegg

Går det og bytte bunnpannepakning mens motoren står i bilen, eller må den ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint det, men du må løsne motorfestene og løfte litt i motoren for å få ut panna, jeg har iallefall byttet rådelager i en slik bil med motoren i.

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alternativet til å heve motoren litt er å senke traversen.

Og på en del biler må du ha svinghjulet i spesiell posisjon (utfresning i hjulet) for å komme til de bakerste bunnpanneboltene. Ofte må du også ha tynt verktøy (tynn pipe med forlenger). Av og til er det bolter som du kan bruke både 10mm pipe og umbrako på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alternativet til å heve motoren litt er å senke traversen.

Og på en del biler må du ha svinghjulet i spesiell posisjon (utfresning i hjulet) for å komme til de bakerste bunnpanneboltene. Ofte må du også ha tynt verktøy (tynn pipe med forlenger). Av og til er det bolter som du kan bruke både 10mm pipe og umbrako på.

I og med motoren sitter i traversen på disse, så er man omtrent like langt med bare å slippe ned traversen ;) Dette er en enkel jobb, bare tut og kjør.

Jan Brede

Edit: Når jeg tenker meg om kan en typ81 80 godt ha 5syl motor... og da sitter motoren i rammevangene, jeg tenkte 4`er jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en firer ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.