#1 Skrevet April 6, 2007 Prøvekjørte bilen til fattern igår etter at han har klagd på at bilen ikke går som den skal lenger.. Ved kald motor, så skjer det ofte at det er svært lite respons ved gasspådrag på 1. og 2. gir. Som regel hjelper det å legge den i 1. og få litt turtall på den, så kommer det mer effekt (men ikke nok). Dette gir seg visstnok når motoren blir varm. I tillegg syns jeg den drar merkbart dårligere over hele turtallsregisteret enn hva den gjorde tidligere. Noen idèer (VAG-COM er ikke det letteste å skaffe på en langfredag)? Bilen; 1999 Golf IV 1,9 TDI 110hk 2WD, gått 165.000 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 6, 2007 tett dieselfilter eller luft filter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 6, 2007 det kan være luftmasse måleren. Plugg på en vagcom å les ut måleverdiblokk. se om den henger med. Det er et problem på de golfene at den ryker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 9, 2007 LMM eller tett filter et sted var noe som slo meg også.. Får finne noen med diagnoseutstyr.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 9, 2007 LMM eller tett filter et sted var noe som slo meg også..Får finne noen med diagnoseutstyr.. Prøv å ta av pluggen på LMM'en og se om det er noe forskjell. En kompis av meg gjorde dette på en Octavia med 1,9 tdi og den gikk bedre da han nappet av kontakten, og enda bedre når han fikk på ny LMM. Verdt et forsøk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 9, 2007 Litt merkelig at det er forskjell på kald og varm motor. Er lmm ferdig er den konstant tammere uavhengig av dette. Hadde en Golf IV tdi pd som ble tammere og tammere etterhvert. Merket det ikke spesielt på lavere turtall, men var skikkelig dau over 3000 omdr. Byttet lmm og god som ny! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 9, 2007 Jeg har bare såvidt kjørt den småturer, så har ikke fått sett hva som skjer når motoren blir varm.. Har kjørt den 'halvvarm', men effekten er fremdeles ikke som normalt, så jeg tipper egentlig at dette gjelder uansett temperatur på motoren. Hvor sitter denne pluggen jeg kan ta av på LMMen? Ikke skadelig å kjøre uten LMMen tilkoblet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 9, 2007 LMM sitter rett etter luftfilter boksen. sitter på slangen ut fra luftfilteret. Ikke skadelig og kjøre uten denne... bilen går bare dårlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...