#1 Skrevet April 6, 2007 Hei! Har et lite problem turbotrykket på bilen. Etter å ha søkt å lest gjennom maaaange tråder uten å bli så veldig mye klokere, så må jeg spørre folket. Det er rett å slett at jeg mener den lader for mye. Når jeg gir full gass så legger den seg på 1.0-1.1bar, etter en liten stund så detter ladetrykkket gradvis ned til 0.5. Er dette helt rett? Mener den ikke skal ladde så mye i starten. Har også en merkelig blåselyd under panseret. Den kommer når jeg begynner å gi gass fra lave turtall, og forsvinner like før turboen får ladetrykk. Bilen er såvidt jeg vet ikke chippet, og siden den ikke er det kjører jeg ikke med full gass i frykt for mager blanding. Har ikke lyst å hilse på rådene mine helt enda: rolleyes Takker for alle svar å tips:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 6, 2007 se etter lekasjer i slanger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 6, 2007 Har hatt av alle slanger å sjekket. Er ikke så lenge siden den plutselig var oppe i 1.4 på full gass. Da tok jeg av alle. Fant en sprekk i slangen til WG pluss at der var en strips(mulig for å strupe den ned...) lappet dette i hop og ble sånn høvelig bra, men nå er det dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 6, 2007 Har hatt av alle slanger å sjekket. Er ikke så lenge siden den plutselig var oppe i 1.4 på full gass. Da tok jeg av alle. Fant en sprekk i slangen til WG pluss at der var en strips(mulig for å strupe den ned...) lappet dette i hop og ble sånn høvelig bra, men nå er det dette.. har du sjekka denne o-ringen eller den som går inn på intercooleren? evt sjekke hjernen om du har en bil som er chippa: haha : membranen i wg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 6, 2007 O-ring?hm.. Intercooler..? forklare litt til der..heh Skal ta å sjekke om den er chippet. Har hatt dette i bakhodet en stund.. Er det bare å skru av toppen på WG eller kan det føre til noe verre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 6, 2007 har ikke opplevd det selv men har hørt at det skal være en o-ring som liggger mellom det røre som går "inni" frontbjelka til intercooleren. angående wategaten ville jeg tro det bare er å skru av toppen men vet ikke. Det er det helt sikkert mange andre som kan svare på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 7, 2007 Ta av luftfilteret ditt, så lager du deg ett lite adapter så du kan kjøre trykkluft inn i innsuget på turboen. Da hører du med en gang hvor det lekker. Vær forsiktig å ikke ha for mye trykk, da ryker slanger og IC. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 7, 2007 har ikke opplevd det selv men har hørt at det skal være en o-ring som liggger mellom det røre som går "inni" frontbjelka til intercooleren. angående wategaten ville jeg tro det bare er å skru av toppen men vet ikke. Det er det helt sikkert mange andre som kan svare på.. Hm.. Har ikke noe o-ring der jeg nei. Merkelig det da. Skal ta en sjanse på å skru av toppen på WG for å se. Ta av luftfilteret ditt, så lager du deg ett lite adapter så du kan kjøre trykkluft inn i innsuget på turboen. Da hører du med en gang hvor det lekker. Vær forsiktig å ikke ha for mye trykk, da ryker slanger og IC. Skal prøve dette så snart jeg får kompressoren til å funke igjen: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 8, 2007 bare og skru av toppen på wg`n, ingen fare, bare husk og hold igjen litt når du har tatt av alle mutterene, for det sitter en fjær under der som har en tendens til i skyte lokket av gårde når den løsner;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 8, 2007 Okay. Ja vet heldigvis om den fjæra:) hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 8, 2007 http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=193 der ser du kansje bedre hva jeg mener... sier ikke at det er feilen selv om det er en vanlig en.. men prøv og sette trykk på røra så finner du det fort:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 8, 2007 Takker:) Får ikke opp noen bilder på den linken.. Prøvd flere men gikk ikke. Har akkurat registrert meg der. Men skjønte sånn høvelig hva han mente. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 8, 2007 ser du bildet nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 8, 2007 Har hatt av alle slanger å sjekket. Er ikke så lenge siden den plutselig var oppe i 1.4 på full gass. Da tok jeg av alle. Fant en sprekk i slangen til WG pluss at der var en strips(mulig for å strupe den ned...) lappet dette i hop og ble sånn høvelig bra, men nå er det dette.. Høres ut som du har en bra lekasje, ser du har 3b motor, den har 2bars map sensor orginalt, så du skal ikke kunne lade mer enn 1 bar, du sier den går ned på 0,5 bar og da går den nok i nødmodus. mange som har sagt det før, bytt til silicon, orginalslanger holder ikke! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 8, 2007 ser du bildet nå? Hehe.. Ja ser det nå Må vell ta av å se på det i morgen. Høres ut som du har en bra lekasje, ser du har 3b motor, den har 2bars map sensor orginalt, så du skal ikke kunne lade mer enn 1 bar, du sier den går ned på 0,5 bar og da går den nok i nødmodus. mange som har sagt det før, bytt til silicon, orginalslanger holder ikke! Er det jeg og mener at den ikke skal kan lade no mere en 1bar.. men men. Får tro jeg finner svaret i morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 10, 2007 Var ute igår prøvde litt forskjellig. Kjørte trykk inn i systemet og da hørte jeg en lekasje med en gang stort sett. Tok av alle slager og gikk grundig over dem. Fant noe sprekker her å der. Prøvde å tette disse så godt jeg kunne. Ble bra en stund.. men men. Må nok kjøpe silikonslanger. Fikk ikke sjekka den o-ringen. Men skal prøve å få gjort det. Mangler nå å få sjekka om bilen er chippet(må bare få en den helsikes hjernen.. Argh!) og den o-ringen.. Den blåselyden jeg hører, det kan vell ikke være turboen som er på tur å ta kveld? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 14, 2007 min o-ring røyk idag. fiksa det med engang. enden av en slange til en aan(til innsug passa perfekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 15, 2007 Hvordan oppførte bilen din seg når dette skjedde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 15, 2007 hørte den kasta alt trykket ut. meget dau.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 15, 2007 Da har jeg fått det samme problemet nesten. Det skjer ingen ting når jeg kommer mot 4000rpm, før så kjente jeg det, nå er det bare jevnt oppover hele registret. Dette skjedde samtidig som luftfiltret sluttet og lage lyd da jeg girer. Sammenheng? Har sjekket ic i dag, den satt lengre ned på bjelken enn normalt, kan være årsaken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...