Bytting av vaiere\overhaling av giroverføring golf 3

Anbefalte innlegg

Var så heldig at den øverste vaieren(+festet til vaieren) til girkasse røyk igår, så nå har jeg kun 3. og 4.gir. Hvordan bytter man dette og hvilke deler er greit å bytte å samme slengen? Regner med at mølller selger overhalingssett. Har begynt å demontere, men i haynes står det ingenting om hvordan man gjør dette. Tenkte jeg skulle ta en overhaling av hele shiten og bytte begge vaierene når jeg først er igang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sveis den. Går utfra at den rauk på det smale punktet heilt frame før firkanten. Ingen problem og sveise den nedi motor rommet. Me gjorde det på våler i 2005, men då på ein Rallye

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I enden av vaieren er det et plass feste som skal skrues fast i kassa, inni det plastfeste har vaieren ryki, kan vel umulig klare å sveise inni den? Legger ved et bilde fra etka, del nr 49 knakk, men jeg fikk satt på vaieren igjen med en skrue og mutter, men så røyk vaieren akkurat der hvor den er festet i "øyebolten".

Vaieroverføring golf3.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må jeg ut med hele sjaltesystem innvendig for å bytte vaier? Får ikke dratt av den stanga på bilde pga kanten (market med gult)

Girsysteminne.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste litt på dieselgeek og der var det en guide, man må bruke en dremel og slippe ned kanten eller slå den ned, så nå har jeg fått løst alt sammen, bortsett fra kablene, men regner med at de bare er å dra ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok tenkte på den andre wiren den som bolt men nr 45 går gjennom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått løs alt sammen, så for de som måtte lure så må man av med to deksel over eksosanlegge for å komme til mutterene kablene er festet med. Kablene koster hele 1350kr pr stk nye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.