hvor mye senker man en Passat 2000 mod stv?

Anbefalte innlegg

hei!

sitter og vurdere hvor mye jeg skal senke passaten min, vil ikke at den skal bli tungvint å kjøre me pga må (veldig mye)passe på homper dårlige veier osv.bilen må være kjørbar de fleste plasser..

 

dere som har senket passatene deres, hvor mye har dere senket og hvorfor så mye/lite? gjerne bilde:)

 

jeg tror jeg kommer til å gå for 55-40, vist ikke noen har veldig gode argumenter for hvorfor jeg ikke skulle gjøre det

 

mvh Roger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

som jeg skrev til deg på pm så syens jeg du bør gå for det kitet.. bilen blir pen og det er fortsatt mye kjørekomfort igjen i bilen..

 

PS : signaturen din har noen små skrivefeil... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

som jeg skrev til deg på pm så syens jeg du bør gå for det kitet.. bilen blir pen og det er fortsatt mye kjørekomfort igjen i bilen..

 

PS : signaturen din har noen små skrivefeil... ;)

 

ja, hadde jo egentlig bestemt meg for 55-40, men så har jeg snakket me en del folk, har fått intrykket av at de som har senket 55-40 eller mer sier at det er ingen problem å kjøre med, mens de som senker 40-40 sier at eg ikke må finne på å senke noe mere, da knuser dekselet under motoren i første hump og bilen blir omtrent bare kjørbar på hovedveiene... så da blir eg jo litt i stuss.. men er jo de som har erfaring med 55-40 senking eg må høre på, de andre vet jo egentlig ikke hva det innebærere å senke 55-40, men vist de som senker 40-40 allerede har litt små problemer, at det er det de menere med å frafråde meg å senke 55-40 så vet eg isje..ble mye tekst dette:P

men eg er bare så i stuss hva eg skal gjøre...kjipt å finne ut at den er senket for mye etter at det er kjøpt og montert:P

 

P.S signatur endret:) TAKK skal du ha:), gått litt fort i svingene der:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 55/40 og synes vell egentlig det går greit å kjøre med det men skal heller ikke lenge under en stol at den er irriternde lav til tider, største problem er faktisk sporete veger da Passatene er relativt lav midt under. Jeg har FK/Koni og forran er høyden pen utseendemessig men synes den er for høy bak i sammenligning med forran så dersom alle 55/40 kit er likt mitt ville jeg muligens vurdert 55/55 eller 40/40 istedet pga den fort blir seebde litt "fortung" ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slipp den helt ned til det skraper også skrur du liiitegrann opp igjen.Da har du rett senking.Det er formelen til de fleste biler,ikke bare Passat

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 55/40 og synes vell egentlig det går greit å kjøre med det men skal heller ikke lenge under en stol at den er irriternde lav til tider, største problem er faktisk sporete veger da Passatene er relativt lav midt under. Jeg har FK/Koni og forran er høyden pen utseendemessig men synes den er for høy bak i sammenligning med forran så dersom alle 55/40 kit er likt mitt ville jeg muligens vurdert 55/55 eller 40/40 istedet pga den fort blir seebde litt "fortung" ut.

 

oki, takk for utfyllende svar:)

jeg personlig syns det fineste er vist den er like lav framme og bak, men siden jeg ikke skal ha justerbar, så er det vansklig å få til, med 40-40 blir den for lav bak, så det ser ut som den stayler, det er grisestygt, derfor vil jeg heller at den skal være litt fremtung. hva hjul som står på din?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan jo justere med å ta av gummiskålene bak.Der er en oppe og en nede på hver side.Måtte jeg gjøre etter som hva den var lastet med.Men det funker bare på forhjulsdrift

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjører med 40/40, bilen virker da litt lavere bak enn foran, hadde jeg vært deg hadde jeg senket 55/40 da det ser penest ut.

har ikke hatt noe store problemer med at min tar nedi.

DSC00174.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjører med 40/40, bilen virker da litt lavere bak enn foran, hadde jeg vært deg hadde jeg senket 55/40 da det ser penest ut.

har ikke hatt noe store problemer med at min tar nedi.

 

ser desidert penest ut med 55-40, men er bilene mere allsidig til kjøring her og der vist eg bare senker 40-40.. er det eg sitter og tenker på.. eller spiller de 15mm så liten forskjell at du tar nedi omtrent de samme plassene uansett...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viss den kvite her er senket 40 forran begynner jeg neste å lure på hvor mye en skal stole på hvor mye settene senker for min ser betraktelig mye lavere ut forran enn den, mye mer enn de ekstra 15 mm skulle tilsi.

 

Denne er iflg eier senket 35 mm forran og bak selv om den for meg ser mer ut som 60/60:

 

31032007021.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

man kan begynne å lure...

denne er i følge eieren bare senket 35mm fremme...

ser jo ut som minst 60mm fremme..

 

håper eier syns det er greit at jeg bruker bilde som eksempel:)

 

attachment.php?attachmentid=58390&stc=1&

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viss den kvite her er senket 40 forran begynner jeg neste å lure på hvor mye en skal stole på hvor mye settene senker for min ser betraktelig mye lavere ut forran enn den, mye mer enn de ekstra 15 mm skulle tilsi.

 

Denne er iflg eier senket 35 mm forran og bak selv om den for meg ser mer ut som 60/60:

 

31032007021.jpg

 

denne må da være senket mere enn 35mm, like lav som den på bilde som eg la til over denne...kan være de er senket me jamex fjærer(kjent for å sige)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den bilen på siste bildet måtte i så fall ha kappet fjærene litt og.

dette bildet er av gamlebilen min den var og senket 40/40. disse bilene har ikke samme merke på senkesettet.

hadde ikke bilde rett fra siden

DSCK0011.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den bilen på siste bildet måtte i så fall ha kappet fjærene litt og.

dette bildet er av gamlebilen min den var og senket 40/40. disse bilene har ikke samme merke på senkesettet.

hadde ikke bilde rett fra siden

 

har lagt merke til på alle bildene eg nå har studert av passater og senking, så virker det som om sedanene er fint passelig senket med 40-40

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passaten til Rune med 55-40 sett fra FK. Dette er den samme som den med angle eyes lengre opp her. Før eier byttet til 35-35. Ble ikke sååå stor forskjell på de to settene.

passat%20(10).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passaten til Rune med 55-40 sett fra FK. Dette er den samme som den med angle eyes lengre opp her. Før eier byttet til 35-35. Ble ikke sååå stor forskjell på de to settene.

passat%20(10).jpg

 

f... jeg vil ha nytt senkesett:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne skal i følge eier være senket 35/35. senkesett av typen weitec

håper det går bra at jeg la ut bilde:)

DSC00129.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne skal i følge eier være senket 35/35. senkesett av typen weitec

håper det går bra at jeg la ut bilde:)

 

denne syns jeg personlig er senket for lite fremme, ser ut som bilen styler!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skulle bare vise hvordan det blir hvis du velger 40/40 eller 35/35, mesteparten av passater som jeg har sett som skal være senket så mye ser slik ut, da gjelder det høyde og at de steiler litt.

de andre bilene som vises på bilder her i tråden må være senket mere en 40/40.

velg justerbart eller 55/40 hvis du skal senke, så unngår du denne looken:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skulle bare vise hvordan det blir hvis du velger 40/40 eller 35/35, mesteparten av passater som jeg har sett som skal være senket så mye ser slik ut, da gjelder det høyde og at de steiler litt.

de andre bilene som vises på bilder her i tråden må være senket mere en 40/40.

velg justerbart eller 55/40 hvis du skal senke, så unngår du denne looken:)

 

j, er det eg har tenkt, altså å senke 55-40, bare det ikke blir for lavt, slik at eg subber i hjulbuen og tar nedi asfalten overalt, det er mindre gøy:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

finnes jo å senkeskåler som senker 15mm.Bruke det sammens med 35/35.Da beholder du mye av kjørekomforten med at du ikke belaster demperne så mye

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

finnes jo å senkeskåler som senker 15mm.Bruke det sammens med 35/35.Da beholder du mye av kjørekomforten med at du ikke belaster demperne så mye

 

hmm.. interessant.. men tinger er det eg jeg har lyst på cup kit til H&R og det senker 55-40 så:)

men takk for tipset med senkeskålene:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

man kan begynne å lure...

denne er i følge eieren bare senket 35mm fremme...

ser jo ut som minst 60mm fremme..

 

håper eier syns det er greit at jeg bruker bilde som eksempel:)

 

attachment.php?attachmentid=58390&stc=1&

 

Helt greit å bruke bilen min som eksempel. :)

Bilen er på bildet senket 35mm forran og 40 mm bak med FK senkesett med dempere og fjærer. Helt greit å kjøre med, men syns bilen er for høy bak. :o

 

Med 55mm fjærene forran ble bilen helt umulig!! Til og med de orginale skvettlappene forran skrapte asfalten på flat vei uten at det var humper! : bh :

 

Har nå montert justerbart, og fått skrudd det ned 0.5cm mere forran en det bildet og ca 4cm bak. : rolleyes

MÅ ha nye plater under motor og girkasse nå. ;) Hehe....

 

Blir aluminium tenker jeg. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Låner" denne tråden litt.

 

Har en 3BG stv. (-03 1,9 TDI) som jeg har planer om å senke.

 

Hvilket kit anbefales hvis jeg ikke går for justerbart?

 

Hva anbefales hvis jeg graver dypt i lommeboka og går for justerbart?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det skal du få lov til, poenget me tråden var jo å finne ut hvor mye man senker en passat..

jeg har som du kanksje har forstått veldig troen på H&R, da man får fjærer og dempere som er spesialtilpasset hverandre for ca 6000 kr.

men jeg har ikke prøvd disse enda, kommer nok i løpet av en mnd tenker eg.

senker da 55-40. da vil bilen bli ørlitegranne lavere fremme enn bak i hjulbuene.

det syns jeg ser bedre ut enn om man senker 40-40 og det da ser ut som at bilen stailer!:o

 

KW er vell tingen vist du graver dypt... rundt 10000 kr for justerbart, etter så jeg har skjønt, har ikke sett så mye på det.

men lurer på en ting, hvordan justere man bak på stv, vist kan har justerbart, fjærer og dempere er jo ikke i lag der:S skjønner jo at man justere fjæren, men how?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.