Anbefalte innlegg

Eg har to spørsmål som eg håpar noken kan hjelpe meg med:

1:Skal ha nye felger på A4 min (98'mod. A4 B5) og hadde planer om å kjøpe orginalfelger billeg der eg jobber,var litt usikker på kva felg eg ville ha (rs4 II,S3 eller TT felgen) men da eg kikka nærmere på felgane såg eg at ET = 54,på A4 B5 er vel ET = 45 og da går det vel ikkje,er det ikkje +/- 5mm som er lov?

2:Har ein kompis som har ein Audi 100 C4 som vil kjøpe dei gamle felgane mine (18*8'') med 225/40-18,han fryktar at dette ikkje går på bilen,noken som kan hjelpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har to spørsmål som eg håpar noken kan hjelpe meg med:

1:Skal ha nye felger på A4 min (98'mod. A4 B5) og hadde planer om å kjøpe orginalfelger billeg der eg jobber,var litt usikker på kva felg eg ville ha (rs4 II,S3 eller TT felgen) men da eg kikka nærmere på felgane såg eg at ET = 54,på A4 B5 er vel ET = 45 og da går det vel ikkje,er det ikkje +/- 5mm som er lov?

2:Har ein kompis som har ein Audi 100 C4 som vil kjøpe dei gamle felgane mine (18*8'') med 225/40-18,han fryktar at dette ikkje går på bilen,noken som kan hjelpe?

15mm sporvidde totalt (7,5mm per side) kan man endre offset på felgen uten godkjenning, dvs hvis A4 har ET45 originalt kan du sette på ET52 men ikke høyere. Det er heller ikke naturlig å benytte ettermarkedsfelger med høyere offset enn originalt, så ET35-40 er mer riktig på bilen din.

8x18 med 225/40 18 går fint på 100 C4 sålenge ET på felgene er i riktig område, rundt 35-40.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et på a4 b5 tror jeg er 35-37,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et på a4 b5 tror jeg er 35-37,

Min 96' hadde et 45

et 35 ser best ut, og kjøp RS4 II feger!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da beklager jeg mitt innlegg..

fikk opplyst at et på audi a4 b5 (jeg har 1997,men d er vel ikke forskjell), var 35-37 da jeg spurte her på forumet.

-Geir-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger da ikke beklage noe :)

Har hørt enkelte som sier at det er et35 før også...

Kansje det varierer litt? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET 45 på min org. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig å få godkjent felger med ET35 da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig å få godkjent felger med ET35 da?

Nope,mener det er max 7->7.5 ET ned i fra org som du får godkjent,dvs ca ET 37 ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk godkjent min gamle med 7,5x17 et35 på biltilsynet.

Han sjekka bare om hjulbuene var "bearbeida" og om det så bra ut,men det var ikke noe problem det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk godkjent min gamle med 7,5x17 et35 på biltilsynet.

Han sjekka bare om hjulbuene var "bearbeida" og om det så bra ut,men det var ikke noe problem det:)

Er noen som ikke er sååå nøye på det jah,men treffer du den rette går det ikke. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk ivertfall ikke godkjent sommerfelgene mine med et35 i Molde på A4'n...

Men de som jobber der er fanmeg ikke lett å ha med å gjøre!!!! : bråk :: gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert et superdumt spørsmål fra meg, men om jeg slenger på 8,5x18" et40 på en B5 vil jeg ikke få noe problemer med onkel tilsyn ?

Eller har ikke bredden på felgen (innenfor rimlighetens grenser..) noe å si på et offset når man snakker om godkjenning ?

Slik at man, såfremt man har hjulbuer til det, kan ha 10x18" ET40 og alikevel få galskapet godkjent? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mht. ET er det siste jeg hørte at man faktisk kan montere og få godkjent spacere, så lenge dette gjøres for å oppnå riktig ET. Altså innenfor de nevnte 15 mm avvik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke glem at biltilsynet vil i alle tilfeller ha TUV papirer som sier at den felgen du har med det innpresset å det dekket passer til din bil.

Så det nytter dessverre ikke å si at en du kjenner til har fått det godkjent på sin bil:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var å hørte med dekkforhandler ang. felger i dag. Spurte om jeg kunne få godkjent 18x8 ET35 på min bil. Ingen problem sa han. Iallefall ingen problem der han leverte det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere må se hva det står som min. innpress i vognkortet deres. Der er lov å forandre innpresset med 7.5mm, dvs. sporvidden med 15mm uten egne papirer på felgene. Rulleomkrets på dekk skal være innenfor +/-5%

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.