#1 Skrevet April 7, 2007 Hei Har noen tanker om diverse modifiseringer på energolf. 1. Tilpassing og montering av G60 girkasse. Hvilke måter kan dette gjøres på og hva trengs for å få dette på plass? 2. Bytte til G60 spindler med tilhørende bremser eller eventuelt Brembo 305 kit. Setter stor pris på gode beskrivelser fremfor mye surr og usikkerhet. Veldig kjekt med bilder til beskrivelsene. Kommer til å spørre om mer her etter hvert som jeg lurer, da jeg ikke ser poenget i å lage så altfor mange tråder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 9, 2007 HeiHar noen tanker om diverse modifiseringer på energolf. 1. Tilpassing og montering av G60 girkasse. Hvilke måter kan dette gjøres på og hva trengs for å få dette på plass? 2. Bytte til G60 spindler med tilhørende bremser eller eventuelt Brembo 305 kit. ... 1. Sikkert noken som har, eller har prøvd som kan svare på det. 2. -1. G60 bremser får ein vel kjøpt adaptere til, eventuellt må ein få laga eit par sjølv -2. Når det gjelder Brembo 305 kit på energolf, finnes det forskjellige måter å løyse det på. - du kan bruke spindel fra Golf 2 , som kittet passer rett på, men det blir litt problem med festing av demper til spindel, så avstanden mellom hullene og bredda ikkje er lik. samt ein får litt alternative vinkler då festet på spindelen er lengre inn fra navet. - kan lage ein adapter som ein fester på golf 1 spindelen, så kan ein skru Brembo kittet i den. - eller gjøre som meg, få laga ny festebrakket til Brembo-kalipperen, slik at den passer rett på golf 1 spindelen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 9, 2007 Brembo bremser sørger vel for at du må opp på minst 16" felger, einser kler ikke større enn 15" Girkassen trenger nye fester. har vært solgt her på forumet og på ebay. clutchen må løses ut enten ved å bygge om til hydraulisk clutch eller kanskje sånn wire fra VAG som gjør sammen jobben. Men hvor ta stresset da en gti kasse sikkert gjør samme jobben uten det fordyrende leddet. syntest heller du skal selge bremboen dine til meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 9, 2007 Genial hjelp Øystein. Credits til deg for at du poster bilde. Brembo bremser sørger vel for at du må opp på minst 16" felger, einser kler ikke større enn 15" Girkassen trenger nye fester. har vært solgt her på forumet og på ebay. clutchen må løses ut enten ved å bygge om til hydraulisk clutch eller kanskje sånn wire fra VAG som gjør sammen jobben. Men hvor ta stresset da en gti kasse sikkert gjør samme jobben uten det fordyrende leddet. syntest heller du skal selge bremboen dine til meg Ja, skulle tro en GTi kasse gjør jobben så lenge det ikke blir altfor mye krefter, men da sliter kanskje G60 kassen også. Sjekker bare litt muligheter her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 9, 2007 Brembo bremser sørger vel for at du må opp på minst 16" felger, einser kler ikke større enn 15" Er 15" på min, men klart det begrenser utvalget av 15" felger veldig med Brembo-kittet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 9, 2007 Er 15" på min, men klart det begrenser utvalget av 15" felger veldig med Brembo-kittet Er det stort annet enn compomotive MO som går over i 15? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 9, 2007 Er det stort annet enn compomotive MO som går over i 15? Ikkje som eg har prøvd enda nei, så utvalget er veldig begrensa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...