#1 Skrevet April 7, 2007 Da jeg var på besøk hos en kamerat av meg her om dagen, opplevde jeg noe jeg ikke likte. Da bilen min, a6 2.5tdi-tiptronic, stod i oppkjørselen hans og jeg satte den i "drive" gikk den faktisk bakover. Automatkassa holdt ikke. Synes dette var negativt, og det ble ikke bedre da kompisen min med Mercedez stolt viste meg at hans bil ikke gled bakover. Det var liksom noe i kassa hans som låste seg da bilen var i ferd med å trille bakover, mens Audien min tillot faktisk å sive rolig bakover helt til jeg ga gass. Har snakket med flere om dette, og har fått forskjellige svar. Noen sier at det skal være sånn, noen sier at jeg bør bytte olje og filter, og noen sier at det ikke skal være sånn. Er dette et faresignal i forhold til havari? Noen her med tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 7, 2007 Hehehe, du er virkelig bekymra for kassa di skjønner jeg... Vel, da er vi to ihvertfall, men ta ting litt med ro nå... Ei automatkasse er 100% avhengig av god olje for å kunne fungere skikkelig, så få nå unnagjort dette oljeskiftet som du skrev om i en tidligere tråd her først... Så får du ta det derifra:) Sjansen er stor for at kassa di vil oppleves som ny etterpå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 7, 2007 Betyr det at kassen egentlig skal holde i motbakke, selv om den er bratt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 7, 2007 Kan godt hende at den siger litt pga for lavt trykk på olja i kassa også. dette pga delvis tett filter og får da ikke nokk trykk. Bytt olje og filter og se hvordan det blir da, og evt. hør med noen som har god greie på automatkasser. feks et spesialfirma som driver kun med dette. men makan til paranoid mann har jeg aldri opplevd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 7, 2007 takk: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 7, 2007 Ingar: Ta kontakt med Møller eller han fyren her: DMC Transmission AS Lillevarskogen 14, 3160 Stokke 33 33 77 90 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 7, 2007 Forstår godt at han er litt paranoid når det er så mye negativ omtale av disse kassene... De er jo ikke akkurat billig å bytte... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 7, 2007 Takker... Dersom det foretas et oljeskift osv, er det vel sannsynlig at kassen holder, eller er dette faresignaler som tyder på havari..?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 7, 2007 Umulig å vite, snakk enten med møller eller dmc transmission, du finner ikke ut av noe før olje og filter er bytta.. Skal du være helt klinisk kan du også sende inn 1 liter olje til et selskap for å finne ut hvor mye metallspon og fra hvilke deler av kassa sponet kommer fra.. Slapp av og nyt påska.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 7, 2007 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 7, 2007 Har hatt et par A6er med tiptronic og har bare gode erfaringer med dem. Ingen av dem har holdt igjen om bakken ble for bratt, ser da heller ikke på dette som et stort problem. Gikk fra en 2000 mod A6 til en 2002 mod A6 som hadde den nye sportskassen. Synes denne er merkbart strammere i girene og slurer mindre. Snakker ofte med han jeg solgte den forrige til og han har heller ikke hatt noen problemer med den. 2002 mod A6`en har jeg enda, og var på isbanekjøring med den i vinter. Mange mener det blir litt playstation å kjøre på bane med Tip. Jeg synes det bare er artig. Skulle gjerne hatt meg en ratt fra en S6 eller Rs6 med padler bak på rattet. Knapper foran er kjipt.... Kassen din varer sikker ti mange år den :-) God påske... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 7, 2007 Jeg er så glad det finnes sånne som deg: rock : Håper du har rett. Tror egentlig du har det. Kassen har egentlig ikke oppført seg veldig rart, men det er utrolig godt å høre at du har opplevd det samme uten at det har vært tegn på "kasseras"-tenker da på at den ikke har holdt igjen i bratte bakker. Til onsdagen skal jeg bytte olje og filter++, og da blir det nok bra. Takk igjen for at du gir meg nattesøvnen tilbake:tilber: God påske til deg også. : smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...