Girkasse problemer. Polo 1.4 98 mod

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg har nylig fått problemer med girkassen og lurer på om det er noen her som kan hjelpe meg, gi meg råd osv ?

Skal prøve å beskrive problemstillingen så godt jeg kan.

Det begynte tidlig en morgen, jeg satte meg i bilen og kjørte av gårde. Etter en stund husker jeg at jeg reagerte på noen merkelige lyder når jeg kjørte. Det skjedde ikke noe på denne turen, men på den neste turen ble det virkelig ille. Da begynte girkassen å lage virkelig høye lyder, ble vanskelig å få i gir og det lukta skikkelig svidd. Jeg undersøkte bilen under og det viste seg at det hadde lekket olje fra girkassen som kom over på eksosrøret, ikke rart det luktet svidd. Vel, bilen står nå godt parket i gårdsrommet. Undersøkte den litt videre men siden jeg ikke har skrudd på girkasser før så trenger jeg litt hjelp med å komme videre herfra, bilen er vanskelig å sette i tredje og fjerde gir, men ok å få i første, andre og femte gir. Det er ikke noen synlige skader på girkassen som jeg kan se, men den lekker olje. Når motoren er i gang og står i fri kan jeg høre en lyd som høres ut som ett ødelagt lager eller noe. Når kløtsjen er trykket inn er lyden borte.

Er det noen som kan gi meg noen råd ?

Noen spørsmål:

*Hva kan være feil ?

*Er det like bra å bare bytte girkassen ?

*Er det dyrt å bytte girkassen ?

*Er det vanskelig å gjøre selv ?

*Hva koster en brukt girkasse ?

*Om jeg setter i gang selv med å se på girkassen, hva bør jeg se etter ?

Synest at bilen er for bra til å skrotes så jeg håper noen her kan fortelle meg at dette er ett kjent problem og at det kan la seg gjøre å fikse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.