#1 Skrevet April 7, 2007 Har tenkt og skifte olje på girkasse og 4 wd på min 02 Passat TDI 4 Motion. Åssen olje skal på her? Er det et filter på 4wd som må skiftes? Skifter vell også olje på bakaksling? Bilen er gått snart 190000 km. Jobber på bilverksted, så en del olje har vi jo på bruket, men er vell kanskje like greitt og bestille olje fra VAG? Er skiftintervallene 90000 km på olje på 4wd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 7, 2007 Her finner du i alle fall info om hva slags olje du skal bruke: http://extranet.fuchs-europe.de/oelwegweiser/index_de.asp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 8, 2007 Er vell like greitt og ringe VW forhandler og høre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 8, 2007 Bakaksel og girkasse er i utgangspunktet fyllt en gang for alle fra fabrikk. Haldex koblingen skal derimot ha oljeskift hver 30 000 + filter hver 60 000. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 8, 2007 Bakaksel og girkasse er i utgangspunktet fyllt en gang for alle fra fabrikk. Haldex koblingen skal derimot ha oljeskift hver 30 000 + filter hver 60 000. Okai, ingen av delene har lekka så regner med at da er det greitt, men er ingen stempel i servicehefte som sier at haldex koblinga har vert bytta olje eller filter på. Men åssen olje skal på her? Koster vell ikke all verden et filter heller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 8, 2007 Haldex oljeskift blir nok ikke stemplet som eget punkt i serv. heftet, men står som eget punkt på et evt. serviseskjema. Hva slags spesifikasjon oljen har er jeg usikker på/har aldri tenkt over da jeg på jobben bare får utdelt olje i original embalasje. Dette kan antakelig derimot et VAG verksted svare på og/eller selge deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 8, 2007 Er ikke haldex på den gammle typen passat! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 8, 2007 Er ikke haldex på den gammle typen passat! Sorry!!! My bad :tilber: Selvfølgelig ikke. Da benyttes vel vanlig girolje og det er ingen fastsatt skiftintervall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 9, 2007 Sorry!!! My bad :tilber: Selvfølgelig ikke. Da benyttes vel vanlig girolje og det er ingen fastsatt skiftintervall. Skal bruke GL 4 på girkassa og GL 5 på bakakselen. Du for og kjøpt orginal girolje. De sier kassa blir lettere å gire med den. Ikke veit jeg om det stemmer, har aldri prøvd den! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 9, 2007 Okai, ja hadde vert arti og prøvd med ny olje på kassa og sett om den oppførte seg noe annerledes... Så bilen min har da ikke haldex nei... 02 4 Motion 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 9, 2007 Okai, ja hadde vert arti og prøvd med ny olje på kassa og sett om den oppførte seg noe annerledes...Så bilen min har da ikke haldex nei... 02 4 Motion Nei. Har quattro som på A4 og A6! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...