#1 Skrevet April 7, 2007 På tide med nye sommerdekk til min 2001 Allroad 2,7T, og tenkte jeg skulle få tak i felger samtidig -originalfelgene begynner å bli slitne, og blir vel stående på vinterdekkene. Men som nybegynner i både Audiverdenen og her på forumet så tenkte jeg å høre med ekspertisen. Forslag til gode dekk og felger mottas med takk! Originalfelgene er 17", men 18" eller 19" ser kanskje gromt ut på sommerdekk? På dekkfronten tenkte jeg å kjøpe litt ordentlige dekk når jeg først er i gang, ikke noe regummierte skosåler -men det er jo sykt mange modeller/fabrikanter... vrient å velge for en fersking Mvh Andreas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 7, 2007 På tide med nye sommerdekk til min 2001 Allroad 2,7T, og tenkte jeg skulle få tak i felger samtidig -originalfelgene begynner å bli slitne, og blir vel stående på vinterdekkene. Men som nybegynner i både Audiverdenen og her på forumet så tenkte jeg å høre med ekspertisen. Forslag til gode dekk og felger mottas med takk! Originalfelgene er 17", men 18" ser kanskje gromt ut på sommerdekk? På dekkfronten tenkte jeg å kjøpe litt ordentlige dekk når jeg først er i gang, ikke noe regummierte skosåler -men det er jo sykt mange modeller/fabrikanter... vrient å velge for en fersking Mvh Andreas På Allroad ville jeg personlig hadd 20" eller 21/22", hadde jeg hadd min fortsatt, hadde det nok kommet på en av disse. Men det spørs litt hva du liker, 18, 19" er sikkert stort nok hvis du er kommet "over" store hjul:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 7, 2007 Ser vel for meg at 20" og oppover gjør at litt av allroad-looken forsvinner, og det blir litt mere bil som kun kan kjøres på perfekt asfalt? Desuten sliter jeg med å finne noe særlig over 18" i vognlistene og programmene som ligger på websidene til noen importører? A 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 7, 2007 Ser vel for meg at 20" og oppover gjør at litt av allroad-looken forsvinner, og det blir litt mere bil som kun kan kjøres på perfekt asfalt? Desuten sliter jeg med å finne noe særlig over 18" i vognlistene og programmene som ligger på websidene til noen importører? A Husker ikke helt, men husker jeg rett så fant Christer på http://www.dekkskift.no noe til meg... Da i 20"... Du kan sjekke med han, eller sende han en PM, har sendt deg en PM. Runar Kopperud har de fleste fasit svar... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 7, 2007 Husker ikke helt, men husker jeg rett så fant Christer på http://www.dekkskift.no noe til meg... Da i 20"... Du kan sjekke med han, eller sende han en PM, har sendt deg en PM. Runar Kopperud har de fleste fasit svar... Haha, takk for tilliten, men sitter ikke på så mye kunnskap om hvilke felger man får med lavt offet til Allroad. Original RS4 felg i 8,5x18 ET20 kan jo være tøft på denne eller original RS6 i 9x19 ET35. Hvis man kommer over felger til en grei pris altså, tipper man steiler hvis man får pris fra Møller... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 7, 2007 Sjekk norskbildelesenter. De har RS6 replica 19" til ca 12k. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 8, 2007 Takk så langt, skal sjekke både dekkskift og norsk bildelesenter. Hvordan er kvaliteten på replica-felger? Sikert mye forskjellig der også, men er det stor forskjell til originalfelger? Har også sjekket ut noen TSW felger, er det noen som har meninger om kvaliteten på disse? A 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 8, 2007 Fint om du poster resultatet av dette, jeg er ute etter nye sommerfelger selv. Regner med at det blir noen tusen, men har ikke lyst til å bruke skjorta og en halv (Typ originale RS felger).. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 8, 2007 Har også sjekket ut noen TSW felger, er det noen som har meninger om kvaliteten på disse? Jeg synes TSW har begynnt å lage mange tøffe felger igjen. Ikke minst for oss med store tyske biler. Utvalget fra TSW var lenge trøtte 90-talls design i kjipe størrelser og i japanske boltsirkler. Slik er det ikke lenger. TSW lager felger under navnene: TSW, Mandrus, Petrol osv. De har også Allroad-vennlige innpress på mange av de brede 19-tommerne sine ihverfall. De fleste modeller i 9,5x19 fra alle de nevnte merkene fåes med ET20 og boltsirkel 5x112. En finfin felgdim på Allroad hvis du ikke vil ha størst mulig. Du finner sikkert et design du selv liker på nettsidene deres. Siden du spør om tips: Petrol har kommet med en ny felg som heter Rodeo.Tror den kunne bli tøff i 9,5x19 ET20 med f.eks 255/40-19. Felgene ser slik ut: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 8, 2007 her er en link som tar opp dette temaet fra før: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=68663&highlight=felger+allroad Jeg har 19" med et 20 på min bil og det er 2mm klaring til fjærbeinet foran, samt at bremsene er meget nærme felgen på den andre siden. Det jeg sier er at du bør ha muligheten for å kunne returnere den dekk/felgpakka du velger, for det er stor sannsynlighet for at det ikke passer. Angående replikka rs6 felger er de stort sett med feil inpress da disse er laget for A4 A6 og passat til de store massene. Men bruker du spacere har du mye mere å velge blandt. Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 8, 2007 http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=9575599&sid=8a0mW0FmX274702&pos=3&tot=3 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 10, 2007 http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=9575599&sid=8a0mW0FmX274702&pos=3&tot=3 Nå fikk jeg lyst til å bytte hjul på min bil også, har alltid likt disse RS6 felgene:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 11, 2007 Petrol har kommet med en ny felg som heter Rodeo.Tror den kunne bli tøff i 9,5x19 ET20 med f.eks 255/40-19. Eller en annen felg fra samme produsent, Image. Samme dim, ET og dekkstr. Under photoshopet på en Allroad. Kjemptøff felg til A6 kaross spør du meg. Disse Petrol-felgene går for TSW-priser i USA (billig). Noen som vet om noen norske importører? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...