lakkere baklys på corrado

Anbefalte innlegg

har tatt av baklysa på corra'n, men glasset sitter jo igjen i reflektorsaken. Hvordan skiller jeg glasset fra denne? skal lakkere så den øverste delen av lysa også blir rød. Er det bare limt på? eller sitter det noen klips eller lignende som jeg ikke har sett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lampene er limt sammen, og det er 99,9% sikkert at du ødelegger dem hvis du prøver å få dem fra hverandre. Du burde bare maskere og spraye på utsiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, var det jeg tenkte meg. Men hvis jeg lakkerer på utsiden vil ikke tidens tann gjøre lykta mer rosa enn rød? eller det begynner å flasse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vent heller litt og kjöp röd/hvite eller noe sånt fra In-Pro

 

lakkerte ser alltid jalla ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har lyst på de som er røde og hvite, men ikke de blanke lexus wannabe sakene. har ikke in pro begge deler?

 

edit: de hvite/røde virker jo udødlige

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Frode Gulbrandsen

 

lakkerte ser alltid jalla ut

 

Ikke alltid lakkerte ser jalla ut vettu.

Motip sin redlight lakk er kanon bra å bruke, ser orginalt ut.

baklykter.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ofte det blir utrolig bra ja, tror trikset er å legge tynne lag oppå hverandre helt til fargene oppe og nede er så like som mulig, men er ikke så hypp på å legge fargen på utsiden, tror det fort blir rosa eller flasser av ved vask og alt slags vær

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte med slik lakk på gamle passaten min i 1,5år uten at det tapte seg, hvis du lakker med klarlakk etter på skal det iallefall ikke flasse/bli rosa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De Coupe-baklysa så egentlig ganske kule ut! Men, hadde de gjort seg på en svart bil, i stedet for svarte baklys? Jeg vet ikke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror helrøde lys hadde blitt bra på svart bil jeg:)

Kan høre med en kompis om han har noen billige orginal lykter til deg;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør gjerne det! En original rød koffertlokkstripe (den med tåkebaklyset) er også interessant i dette tilfellet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal høre med han hva han har igjen.

Skal jeg lakke de for deg også da;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkering gjør jeg gjerne selv. Må bare skaffe Motip's klar rød somewhere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den de selger på Torshov funka også ganske bra.. I motsetning til det rasket jeg kjøpte på CD Cardic. Dårlig resultat, og lite holdbarhet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Sveian

Den de selger på Torshov funka også ganske bra.. I motsetning til det rasket jeg kjøpte på CD Cardic. Dårlig resultat, og lite holdbarhet.

 

det er denne fra torshov jeg har kjøpt. hadde den på en volvo 240 jeg hadde før, med bra resultat. Corradoen min er forresten burgunderrød så jeg tror det hadde blitt bra med helrøde baklys. Vurderer forresten å maskere den lille firkanten med ryggelys å la det være som det er. Da blir alt rødt bortsett fra den lille firkanten med ryggelys som er hvitt. Hva mener dere om det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det ser litt dumt ut, jeg har sett det på noen Audier. Legg heller på et tynt lag, evt bruk tynne tape-striper og masker striper slik som på denne Audien.

 

v8_6.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Jeg synes det ser litt dumt ut, jeg har sett det på noen Audier. Legg heller på et tynt lag, evt bruk tynne tape-striper og masker striper slik som på denne Audien.

Sånn er det orginalt på 90'n :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke noe bedre ut av den grunn? Cabrioen jeg hadde var med tynne røde striper over, akkurat som V8-baklysene jeg postet. Det blir ikke så stor kontrast da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

capture105.jpg

Sånn ser det ut på 90'n iaffal, vises egentlig ikke så godt når du kommer litt på avstand, som det bildet der..

 

Det som er driten med å lakkere over alt, er at ryggelyset plutselig blir rosa, som det var på Hondaen min :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Roy Steensen

Motip sin redlight lakk er kanon bra å bruke, ser orginalt ut.

 

Hvem selger dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arild Dyrkorn

Hvem selger dette?

Mekk og lakkspesialisten selger det iallefall her i bergen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok en kikk på Motip.nl og fant ingen klar rød. Jeg så også at Motip også står bak Dupli-color og denne leveres jo hos mange forskjellige rekvisita-butikker. Folia-tec's klar rød er ikke et alternativ, mest pga prisen. Nesten 300 kr for en 150 ml spray er svinedyrt! (denne prisen hos både Bema og Eiker)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Jeg tok en kikk på Motip.nl og fant ingen klar rød. Jeg så også at Motip også står bak Dupli-color og denne leveres jo hos mange forskjellige rekvisita-butikker. Folia-tec's klar rød er ikke et alternativ, mest pga prisen. Nesten 300 kr for en 150 ml spray er svinedyrt! (denne prisen hos både Bema og Eiker)

Det er duplicolor jeg har. kjøpte den på torshov for 100,-? tror jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Jeg tok en kikk på Motip.nl og fant ingen klar rød. Jeg så også at Motip også står bak Dupli-color og denne leveres jo hos mange forskjellige rekvisita-butikker. Folia-tec's klar rød er ikke et alternativ, mest pga prisen. Nesten 300 kr for en 150 ml spray er svinedyrt! (denne prisen hos både Bema og Eiker)

 

Kvalitet har ganske enkelt sin pris. Har brukt Folia-Tec paa et par biler naa og det blir kjempebra. Den fra Dupli-color har lett for aa bli matt. Her trengs klarlakk.

 

Hilsen Andreas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn kan det se ut på min bil... Tanker om dette?

 

Baklykt2-vi.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.