Priser på kamsett 2,5 V6 TDI.

Anbefalte innlegg

Ser ut som det på eBay er uten vannpumpe og reg-reim, så totalt blir det billigere fra quattroco.

eBay = (8150 kr + frakt) *1,25 = 10500 - 11000 kr pluss venting etc..

Flott at noen tok seg bryet med å sette sammen et "rep-sett" til denne motoren, så kanskje de som får problemer kan spare noen titalls tusen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må jo legge til alle prisene su finenr på quattroco da, og da blir det totalt 15000,-

På ebay må du gi 999 EUR for kamaksel settet plus 150 EUR for Reg sats med vannpumpe pluss ca 30 Eur i farkt. Da kommer det totalt på 1179 Eur x 8,2 er ca 9700,-

Med moms: Trkke fra tysk moms 17% og lekke til Norsk 25%, dvs da si 8%.

9700 x 1,08 er 10476,-

Eventuelt bare sende som gave og slippe moms.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nettopp byttet på min (AKE).

Betalte 13 000,- danske. Komplett kam sett inkl vippearmer, løftere og skive. Inneholdt også reg reim,pumpe reim, alle venderuller/spennruller og vannpumpe/termostat. Samt simmeringer til kammene og nye toppdeksel pakninger.

 

Følte det var en ok pris. Alt var oginal deler, kom fra Tyskland. Tok 3 dager.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nettopp byttet på min (AKE).

Betalte 13 000,- danske. Komplett kam sett inkl vippearmer, løftere og skive. Inneholdt også reg reim,pumpe reim, alle venderuller/spennruller og vannpumpe/termostat. Samt simmeringer til kammene og nye toppdeksel pakninger.

 

Følte det var en ok pris. Alt var oginal deler, kom fra Tyskland. Tok 3 dager.

 

Altså ca 14.7000, det er jo en meget bra pris.

Var det inkludert porto og moms?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hentet det selv i hirtshals. Så det ble fergeturen som ekstra kost (400,-). Da slapp vi frakt og mva..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hentet det selv i hirtshals. Så det ble fergeturen som ekstra kost (400,-). Da slapp vi frakt og mva..

 

OK, det var jo også en ide :o

Da snakker vi altså om en pris på ca 18.500,- dersom fetter lyseblå hadde hatt lyst til å hilse på deg :P

 

Det billigste jeg vet om i Norge er Anders hos Ecconor. Kr 12.000,- for komplett sett med 4 kammer, 24 ventilbrikker, 24 vippearmer, 24 løftere: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=174425

 

Edit: prisene har gått noe ned hos flere forhandlere siden dette ble postet. Pr våren 2011 tar feks Ecconor 11.000,- mens jeg ser at NBS fortsatt tar over 13.000 i sine annonser på finn.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kom over http://www.s-tec-cologne.de via eBay. De selger et sett der til €720 som inkluderer kammer, vippearmer, brikker, løftere, 2 simringer og 2 ventildekselpakninger.

 

Snakket med de via e-post og fikk de til å selge til med uten tysk moms. Prisen ble da ca. €605. I tillegg kommer porto, mva og tollbehandlingsgebyr. For min del ca 6500-6700 NOK (litt usikker da jeg ikke har fått noe regning på mva ennå).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en bekjent av meg har da en Audi a6 allroad 2.5 tdi ( AKE ) 2001 mod. her må da alle 4 kammene byttes..

 

noen som vet hvor man kan få tak i et kit til dette?

 

han sa han hadde funnet et kit til rundt 18 000 ,- i Norge, men kan jo hende det finnes billigere i utlandet : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisene på disse har gått nedover de senere årene, tipper etterspørselen har økt og at flere har begynt å produsere disse.

 

Norsk bildelsenter tar vel 12.000,- for et sett.

Ecconor tar vel 11.000,- for et sett. Da jeg handlet der handlet der kunne jeg velge mellom merkene AE og Febi, som er kjente motordelemerker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Allegro.pl der kjøpte en bekjent det for 6000,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

supert : ) får ta kontakt med Ecconor jeg da : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt A6 som trolig trenger kammer og sjekket med Ecconor i dag.

De har dumpet prisen og er nå nede i 8.000 kr inkl mva.

 

De fører flere merker, blant annet AMC som er en anerkjent spansk fabrikk som er store på topplokk. Han nevnte også et annet merke, hvor løftere og vippearmer var fra Kolbenscmidt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg trur eg vil anbefale orginale.

Eg har byttet desverre 2 ganger på allroaden eg hadde. Første settet som var "uorginalt" fra et stort motorverksted i Tyskland gikk kun 43000 km før det var totalt utstlitt. Byttet til orginale etter dette og det går enda så godt som eg veit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Original er definitivt ikke å anbefale. Det er bare støpte akslinger. De blir spist til frokost. Kan bare anbefale http://www.s-tec-cologne.de, og bestiller set fra Febi Billstein. De akslinger er smedet og herdinger blir gjørt med plasma nitriring, som gir veldig slitesterk overflate. Har akurat byttet på min og ga 651 € pluss moms og frakt, og da fikk jeg helle sett, akslinger, løftere, trykkstykke og vippearmer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Original er definitivt ikke å anbefale. Det er bare støpte akslinger. De blir spist til frokost. Kan bare anbefale http://www.s-tec-cologne.de, og bestiller set fra Febi Billstein. De akslinger er smedet og herdinger blir gjørt med plasma nitriring, som gir veldig slitesterk overflate. Har akurat byttet på min og ga 651 € pluss moms og frakt, og da fikk jeg helle sett, akslinger, løftere, trykkstykke og vippearmer.

 

Konstruksjonen i disse toppene medfører at kamsettene vil bli slitt, uansett hvilket fabrikat man velger.

Så langt har jeg aldri hørt om at noen sett ikke slites, men det er åpenbart at enkelte sett slites raskere enn andre så jeg styrer unna produkter som ikke kommer fra et kjent merke.

Tviler sterkt på at orginale er noe dårligere enn Febi, KS eller andre av de kjente ettermarkedsprodusentene.

Etter skift har jeg selv sett slitasje på alle de tre jeg her nevner, så til tross for at man kjøper kjente merker er det snakk om 100-250K til neste skift.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Allegro.pl der kjøpte en bekjent det for 6000,-

 

Om jeg tør spørre, hvordan skjønte han hva som stod på den siden ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konstruksjonen i disse toppene medfører at kamsettene vil bli slitt, uansett hvilket fabrikat man velger.

Så langt har jeg aldri hørt om at noen sett ikke slites, men det er åpenbart at enkelte sett slites raskere enn andre så jeg styrer unna produkter som ikke kommer fra et kjent merke.

Tviler sterkt på at orginale er noe dårligere enn Febi, KS eller andre av de kjente ettermarkedsprodusentene.

Etter skift har jeg selv sett slitasje på alle de tre jeg her nevner, så til tross for at man kjøper kjente merker er det snakk om 100-250K til neste skift.

 

Jeg er ganske enig med deg, men en smedet aksling er alltid hardere i seg selv en en støpt aksling pga ett helt annet (mye tettere) material struktur. Og så kommer herding i tilleg, ett plasma nitriring gir ett adskillig hardere overflatte en ett vanlig herding.

Jeg er helt klart over av det blir slitasje likevel siden smøringen er alt for dårlig, spesiellt på insug kamer, åssen de som har konstruert motoren har tenkt at olje skal renner oppover kjønner jeg ikke helt. Men å bruker bedre akslinger og skifter olje ofte kan godt hjelpe å strekke tiden før det blir 2 dager med skruing igjen.

Jeg har pratet med Volkswagen i Tyskland, med avdeling for tekniske spørsmål rundt reservedeler og da fikk jeg svar, at det er å anbefale og bruker febi settet, siden original akslinger er bare støpt og herdet i overflaten. Og etter det hva jeg hvet om metallurgi er det helt logisk. Tiden få viser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som har like mye å si som hardheten er vel hvilken hardhet de ha i forhold til hverandre, lagerbronse f.eks er ikke akkurart hardt å sette fila i, men en seigherdet aksling i et bronselager i oljebad er vel nesten uslitelig.... nok om det....

 

jeg sjekket historikken på min A8 og der var det handlet originalkammer for en god del tusen kilometer siden, og han i skranken mente at han så på delenr at det var oppgraderte kammer, eller herdede kammer, De fungerer iallefall enda :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei der. Har en Allroad som det har blitt byttet kammer på, men lurer på om dette vil skje igjen med de nye kammene? Eller var dette et fenomen kun med de orginale kammene fra fabrikk???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei der. Har en Allroad som det har blitt byttet kammer på, men lurer på om dette vil skje igjen med de nye kammene? Eller var dette et fenomen kun med de orginale kammene fra fabrikk???

 

Som nevnt 4 poster høyere opp, disse slites igjen. Det er ikke nødvendigvis materialet som er dårlig, men selve konstruksjonen.

Har selv hatt et sett som er skiftet hos Møller for lenge siden som var kassabelt på rundt 150K senere. Har også sett uorginale med påbegynt slitasje etter 50. Man kan jo håpe at de vil holde 100-250 etter skift. Er også noen på forumet her som har opplevt utslitte etter 50, men da kan man jo spørre seg om det ble gjort noen snarveier ved skiftet eller manglende oljeskift/feil type.

Nøkkelen til suksess er visstnok oljen, og der skal den rette typen longlife-oljen smøre bedre enn tradisjonell helsyntetisk. Har dog ikke noen personlige erfaringer om dette ennå så det blir spekulasjoner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mens vi snakker om disse kammene. Hva er grunnen til at de slites? Jeg vet det ligger i konstruktsjonen, men slites de pga for lite smøring? Vis det er tilfelle så kan kanskje problemet fikses med å maskinere så kammene får mer smøring?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med noe qmi godstoff på motoren som minsker friksjonen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.