Priser på kamsett 2,5 V6 TDI.

Anbefalte innlegg

Mens vi snakker om disse kammene. Hva er grunnen til at de slites? Jeg vet det ligger i konstruktsjonen, men slites de pga for lite smøring? Vis det er tilfelle så kan kanskje problemet fikses med å maskinere så kammene får mer smøring?

 

Var det så enkelt så tipper jeg at det ville vært større oljehull i nye vippearmer.

 

Problemet er nok at kammen roterer på vippearmen veldig nærme løfterne og langt fra ventilene. Dermed blir det stor utveksling på armen med tilhørende stort trykk fra kammen på vippearm. Til tross for at ventilfjærende ikke er spesielt stive eller vekten på ventilene er så stor så er i tillegg anleggsflaten kun 1/3 av breden til en konvensjonell topp med OHC rett på ventilløfterne slik som den eldre R5 2,5tdi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg endte opp med å kjøpe Febi kammer til min reperasjon. Dette mest fordi levereandør pr epost oppgir at disse kammene er smidde og ikke støpte. Når jeg nå får disse, så ser jeg febi stempelet i enden, men også at noe er slipt bort. Spørsmålet er hva? Det er selvsagt fristene å tenke at dette kan være "orginal" vare, men på den andre siden finner jeg ikke D.O. eller tilsvarende inngravert. Sånn finish messig så ser kammene bra ut, men selve innpakningen var "jalla" og inviterte ikke akkurat til noen kvalitetsfølelse... Men det er ikke det viktige.

 

Ligner disse på det dere har sett av Febi kammer?

 

[ATTACH=CONFIG]209724[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]209725[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]209726[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]209727[/ATTACH]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har prøvd disse ebay kammene?

Kolbenschmidt?

Ruville?

Autokraft?

 

Pris på disse febi-kammene Jan Erik? Å hvor kjøpte du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte kammene mine på Pkwteile. Rexbo.eu har også Febi kammmene, og det går omtrent ut på et hvor du kjøper dem prismessig. Jeg ente på Pketeile grunnet prisen på andre deler, blant annet selger dem Bosch regreim til ca 300 kr + mva. Prisen på kammene med løftere og armer var ca 800 euro pluss mva og frakt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne selgeren har solgt over 80 kit. Har dere tatt sjansen på å kjøpt?

 

 

 

View item:

Camshaft Kit 2,5 TDI V6 for Audi A4 A6 A8 VW Passat Skoda Superb CK-19013H

Item nr: 110927749772

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også interessert i å få vite om noen har erfaringer eller opplysninger om disse

 

 

Lars

 

 

Denne selgeren har solgt over 80 kit. Har dere tatt sjansen på å kjøpt?

 

 

 

View item:

Camshaft Kit 2,5 TDI V6 for Audi A4 A6 A8 VW Passat Skoda Superb CK-19013H

Item nr: 110927749772

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg turte ikke å kjøpe dette,bestilte kolbenscmith og ina deler idag!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.