Metode for å kunne justere bakre demper på bilen med KW v3, A4 quattro

Anbefalte innlegg

Jeg har montert KW variant 3 på A4-en min. Foran har jeg boret hull i karosseriet slik at jeg kommer til rebound-justeringen uten å måtte ta ut demperen, men bak er ikke dette mulig. Jeg har tenkt litt på det, og ser at det er mulig å skjære et langt hull i fjærbeinet, som vist på bildet. Hvis jeg gjør det, vil jeg komme til på toppen av demperen og kan justere. Spørsmålet er om dette er noe særlig lurt å gjøre. Vil jeg svekke fjærbeinet for mye? Ville tro det er sterkt nok likevel med sidekantene, men jeg vet ikke. Noen som har noen innspill?

dempertårn bak slisse.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke har den sprekken lengre en akkurat nødvendig for å kunne ta nytt tak på umbracoen skulle det vell gå bra? Eventuelt få sveiset en forsterkning på sidene der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er at det ikke er umbrako-skrue, men en tapp med hull i som er justeringen. Tappen har to gjennomgående hull, slik at jeg må kunne bevege justeringen 90 grader om gangen. Da tror jeg at jeg må ha et hull som er relativt langt. Mulig jeg tar sjansen etterhvert, ikke verre enn å kjøpe to nye deler hvis det ikke skulle gå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjekk prisen på to nye deler først da;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

90 grader hørtes vell mye ut! Det er vell ikke mulig å borre et nytt hull i den tappen da? Sånn at du slipper unna med 45 grader?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok ikke jeg tar sjansen på å bore et nytt hull, nei. Jeg får måle meg litt frem til hvor langt inn den sitter, og se nøyaktig hvor lang slissen må være.

Men må nok sjekke hva nye deler koster først, ja. Godt tips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått sjekket priser på nye festeplater, og de havner på ca 1100 pr stk. Det var ikke så ille, så jeg tror nok det blir litt modding av de jeg har. Regner med at dersom jeg får sveist på på en forsterkning på siden, skal det ikke gjøre så mye om man lager en slisse der jeg har markert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.