Anbefalte innlegg

Jeg skal lime samt bruke glassfibersparkel mot aluminium. Normalt så bør en vel bruke syregrunning først slik som før lakk pga av at alu oksiderer?

 

Eller får en bedre heft på 2-komponent lim og glassfibersparkel rett på pussa aluminium, noen som har vært borti dette...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I flyindustrien brukes ekoxylim til slikt.

De vasker området rent, superrent faktisk, sjekker det med at batterivann ikke perler seg (slik det gjør på nyvokset bil) for å sjekke at alt fett er borte. Så legger de på epoxylim beregnet for aluminium, og bruker varme, typisk 120 grader i en times tid, så er det full styrke.

Ved bruk av varme reduseres herdetiden drastisk, og en får en limfuge som er flere ganger sterkere enn uten varme.

Der du bare skal sparkle hadde jeg nok bare vasket grundig og grunnet, som valing liksom..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg limer rett på, pusse og rengjøre godt. Jeg skal poppe nagler i tillegg så er ikke avhengig av det skal tåle mye krefter så tipper det blir bra nok for min garasjejobb :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.