#1 Skrevet April 8, 2007 Sitter å grubler. Noen som vet hvordan jeg kan få begge lysene til å lyse på likt når jeg setter på fjernlysene? Når jeg setter på fjernlysene slår nærlysene seg av... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 8, 2007 ...og det skal de... Det er ikke lov å kjøre med nær- og fjernlys samtidig. Hvis du allikevel ønsker å gjøre det må du koble opp ekstra styrestrøm til begge lysene i begge posisjoner på bryteren. Ikke veldig vanskelig egentlig, men man bør kanskje vite hva man gjør. Så spørs det om bryteren, releer og ledningsnett er dimensjoner til alt dette forbruket samtidig da... Du vil med stor sannsynlighet få et problem med varmgang i ledninger og kontakter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 8, 2007 Det er ikke lov å kjøre med nær- og fjernlys samtidig. Det vil si at flertallet av bilene i norges land faktisk kommer ulovlig fra fabrikk det da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 8, 2007 På min lyser begge samtidig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 8, 2007 Hipp hurra for selvblending... Edit: Må bare få legge til at det er mulig å gjøre det slik som Lars Inge sier, i tillegg mener jeg det ligger en tråd på Bilforumet, under Golf3 D.I.Y hvor det står hvordan en kan fikle litt blant relèene og få dette fikset:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 8, 2007 alle mine golf har orginalt vært slik att fjern og nær lys lyser sammen. Og det skal de gjøre. Att det ikke er lov er bare dumt. Alle nyere biler kommer jo med dette fra fabrikk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 8, 2007 Lamper som har nær og fjernlys hver for seg ( to reflektorer i ei lykt ) SKAL lyse samtidig ved fulltlys. Lamper som benytter H4 pære er antakelig koblet noe annerledes. Der lyser nemlig ikke begge glødetrådene i pæra likt. Flere her som har spurt om hvordan dette skal kobles om etter ombygging/utskifting av lamper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 8, 2007 hmmmmmmmmm......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 9, 2007 Mange biler har faktisk nærlysene på sammen med fjernlys, men det eneste man oppnår er å ta fokus bort fra det som teller nemlig det som ligger langt fram på veien. Alt som er 30m foran bilen rekker man ikke å reagere på alikevel i 80km/t......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 9, 2007 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 9, 2007 Det vil si at flertallet av bilene i norges land faktisk kommer ulovlig fra fabrikk det da? Nope, min feil, beklager. Tenkte ikke på biler med 4 hovedlykter og separate nær- og fjernlys. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 6, 2008 Noen som kan bekrefte at dette funker med bare den lasken mellom punktene? Får an kjøpt en ferdig slik lask? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 6, 2008 ja dette funker.. fikk med denne lasken når jeg kjøpte nye lykter til golfen jeg hadde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 6, 2008 ja dette funker.. fikk med denne lasken når jeg kjøpte nye lykter til golfen jeg hadde. Ok. Men vet noen om lasken er å få kjøpt løs noe sted? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 6, 2008 du kan prøve å bruke en ledningsbit.. litt stress å få den godt nedi men. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 6, 2008 Bare å bruke en ledningsstump og 2 spadestikk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 6, 2008 En liten bil tedning og to kabelsko. Gjort på ca 20 sekunder. Grunnen til at H4 ikke kan ha nær og fjernlys samtidig, er enkelt og greit at det ville blitt litt vel varmt inni den stakkars lille pæra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 22, 2008 du kan prøve å bruke en ledningsbit.. litt stress å få den godt nedi men. Bare å sette på falte kabelsko på, da sitter det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 22, 2008 du kan prøve å bruke en ledningsbit.. litt stress å få den godt nedi men. Det veit jeg er mulig, men får man kjøpt lasken løst? vil gjerne ha det skikkelig når det først skal gjøres:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 22, 2008 Har prøvd, men fikk ikke tak i noe sted. Men så at noen nevte at dem fikk med når dem kjøpte lykter, kanskje Hella har? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 22, 2008 fikk med da jeg kjøpte fk lykter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...