Er det forskjell på karroseri Golf IV stv for syncro eller ikke

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er forskjell på karroseri på en Golf IV stv. Når det gjelder syncro eller ikke. Er det noe forskjell på bunn eller noe?

 

Noen som vet noe om dette?

 

I tilfelle er det enkelt og bygge om til syncro på en som ikke har dette og lett og få godkjent?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om det er forskjell på karroseri på en Golf IV stv. Når det gjelder syncro eller ikke. Er det noe forskjell på bunn eller noe?

 

Noen som vet noe om dette?

 

I tilfelle er det enkelt og bygge om til syncro på en som ikke har dette og lett og få godkjent?

 

Er vell noen forskjeller i bl.a gulvet bak v/bagasjerommet. Syncro/4motion utgaven har mindre bagasjerom/lavere høyde mellom gulv og tak også er vell drivstofftanken plassert bak bakakslingen på modellen med trekk på alle 4 om ikke jeg ta helt feil noe som også resulterer i forskjellige bakre eksospotter på biler med og uten trekk på alle 4

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vell noen forskjeller i bl.a gulvet bak v/bagasjerommet. Syncro/4motion utgaven har mindre bagasjerom/lavere høyde mellom gulv og tak også er vell drivstofftanken plassert bak bakakslingen på modellen med trekk på alle 4 om ikke jeg ta helt feil noe som også resulterer i forskjellige bakre eksospotter på biler med og uten trekk på alle 4

 

Var dette jeg lurte på og.. mente og huske det var noe.. men var usikker.

 

Så da må man ha en syncro utgave hvis man skal ha 4 hjulstrekk med andre ord... blir litt for mye jobb og bygge om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke mye jobb å bytte dette. Festene til hjulopphenget bak er like, så det du trenger er å kjøpe borr på biltema for å borre punktsveisene i gulvet, så kjøper du nytt gulv fra VAG, så sveiser du inn det nye. Gjort før. Dog på en 2dørs G4. Men det er nå det samme. Se i syncro/4motion kategorien på vwvortex forumet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke mye jobb å bytte dette. Festene til hjulopphenget bak er like, så det du trenger er å kjøpe borr på biltema for å borre punktsveisene i gulvet, så kjøper du nytt gulv fra VAG, så sveiser du inn det nye. Gjort før. Dog på en 2dørs G4. Men det er nå det samme. Se i syncro/4motion kategorien på vwvortex forumet.

 

Hmm..

Interesant.. Hvordan blir det da med godkjenning da?

Noen som vet hva ett slik gulv vil havne på da? koster sikkert litt. men så ligger jo en uten 4motion mye billigere.

 

Dette er en bil som skal bli ett skikkelig prosjekt i tilfelle. så da kan jeg gå for den billigste utgaven siden den skal ribbes og bygges om..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer jo an på hvilken motor du skal ha osv, men alt går. Du får lett godkjent bilen din med 4x4 uansett. Så lenge alt er etter boken. Hold god dialog med biltilsynet. Skal du ha noe villt, så kan det være du må godkjenne gjennom TÜV i tyskland, men det går det også. Koster bare litt mer. Men om du skal ha høy effekt, så blir det gjerne en del utgifter i HK avgift om du skal ha effekten i vognkortet. Skal finne tråden til deg med ham som bygger 1.8T 4motion.

 

Edit: vwvortex forumet er nede for øyeblikket. Vedlikehold.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer jo an på hvilken motor du skal ha osv, men alt går. Du får lett godkjent bilen din med 4x4 uansett. Så lenge alt er etter boken. Hold god dialog med biltilsynet. Skal du ha noe villt, så kan det være du må godkjenne gjennom TÜV i tyskland, men det går det også. Koster bare litt mer. Men om du skal ha høy effekt, så blir det gjerne en del utgifter i HK avgift om du skal ha effekten i vognkortet. Skal finne tråden til deg med ham som bygger 1.8T 4motion.

 

oki.. høres jo bra ut dette..

Er klar over avgiftsendringene derfor er det best og få tak i en så gammel bil som mulig og billigst mulig.:)

Vilt blir det vel ikke men hører vel noe R32 opplegg:)

 

Hadde vært mest morro og fått alt godkjent.

 

Ta og finn den tråden ja.. sitter og leter nå..

 

 

EDIT: jeg sitter da inne og surfer på vwvortex jeg.. hmm men ta det når du finner det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usikker på om du må betale for sylindervol. endring, men tror ikke det siden dette er ombygg og ikke importavgifter. Men isåfall sparer du sikkert på å finne en 1.8 fremfor 1.4. Men men. Tror ikke du trenger å tenke på det, men sjekk med biltilsynet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.