Valsing foran A4 b5 problematikk

Anbefalte innlegg

Har søkt men ingen ting funnet ang dette.

Har nå montert senkesettet mitt på bilen. Og trenger litt valsing forran, ser da at det er en skrue som fester innerskjermen i kanten til ytterskjermen. Hva gjøres med denne? Hva må man gjøre medinnerskjermen for og valse inn den kanten som stikker inn?

Hjula jeg har på er 8x18" ET 35 med Nexen N3000 225/40/18 dekk. Burde ikke dette egentlig passet fint?:rolleye:: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har BBS RX 8.5 m 225 40 18 og en god senk.. det subber nå ikke det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor mye har du senka da? Og hva er ET på hjula?

Mie subber kun i sving med dump men kunne tenkt og senke en cm til og vil ikke ha det problemet da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

et 32 på de felga... senka til det subba, så litt opp igjen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har gjort dette noen ganger med forskjellig resultat. vi snakker nå om forskjermer.

innerskjemen må enten ut, eller kappes ut langs med kanten.

kanten som man valser opp er ulik bredde på, og dersom man bare valser slik vil skjermen bli veldig stygg og bulkete.

det festet du snakker om må nesten kappes bort, og du bør slipe hele kanten så tynn som den er på det tynneste stedet om du skjønner.

når man da valser slipper du at den slår seg så voldsomt....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også hatt 18" felger med 225/40-18 dekk et 35...

Jeg hadde aldri problem med subbing.

CIMG4018krympet.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også hatt 18" felger med 225/40-18 dekk et 35...

Jeg hadde aldri problem med subbing.

CIMG4018krympet.jpg

Ikke noe problem med at det tok borti når du svingte heller?? Altså fart ca 30km/t og bra rattutslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tok ganske skarpe svinger i 40 uten at det subbet...

Men det kan jo selvsagt hende at det senkesettet jeg hadde var noe stivere en det du hadde...

hva subber felgen i? skjermen eller innerskjermen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare dekket som skraper litt borti innerskjermen/kanten av ytterskjermen.. i toppen av hjulbua liksom... av en eller annen merkelig grunn..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortår hva du mener ja, var aldri plaget med det jeg ivertfall.

du skulle nesten ha fått presset inn den kanten i innerskjermen da ja, og presset innerskjemen litt høyere på en måte...

Kjipt dette, håper det ordner seg for deg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det hadde kanskje funka ja... hmm..

Du er ikke den eneste som håper det ordner seg!! hehe:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, sliter med det samme:p

slenger bare inn noen bilder der dere kan sammenligne med jeg.. subber ved f.eks 30 kmh ved stor sving med litt ujavn vei..

bilde 1

bilde 2

bilde 3

bilde 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har klart å få det til å subbe med passasjer på banekjøring i skarpe svinger. Har aldri hatt problemer ellers. Ser at dekket så vidt tok inni innerkjermen. Kjører også på 225/40/18 et 35.

En ide kan jo være å forsøke med stivere stab.stag for å hindre at det krenger så masse : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har klart å få det til å subbe med passasjer på banekjøring i skarpe svinger. Har aldri hatt problemer ellers. Ser at dekket så vidt tok inni innerkjermen. Kjører også på 225/40/18 et 35.

En ide kan jo være å forsøke med stivere stab.stag for å hindre at det krenger så masse : klø :

stivere stab stag vil ikke hjelpe meg ettersom hjulet slår for høyt opp i skjermen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.